دکمه بارگذاری پست های بیشتر در وردپرس
آموزش اضافه کردن دکمه بارگذاری پست های بیشتر به وردپرس
جولای 25, 2018
اضافه کردن فرم ورود به نوار کناری وردپرس
آگوست 4, 2018

امتیازدهی ستاره ای به مطالب وردپرس با افزونه WP-PostRatings

امتیازدهی ستاره ای به مطالب وردپرسامتیازدهی ستاره ای به مطالب وردپرس یکی از راه افزایش تعامل بین سایت و کاربر است و بسادگی با استفاده از سیستم امتیازدهی می توانید بازخورد کاربران برای هر مطلب سایت خود و میزان جذابیت مطالب سایت خود را بررسی و تحلیل کنید. افزونه های متعددی برای فعال کردن قابلیت امتیازدهی به مطالب وردپرس منتشر شده است که در این مقاله به معرفی و بررسی افزونه WP-PostRatings پرداخته ایم. این افزونه یکی از مفیدترین و بهترین افزونه ها برای امتیازدهی ستاره ای به مطالب وردپرس است.

ابتدا باید پلاگین WP-PostRatings را از مخزن وردپرس دانلود ، نصب و فعال کنید.

پس از فعال شدن، پلاگین یک گزینه ی جدید در منوی نوار مدیریت وردپرس با عنوان «امتیازات» اضافه خواهد کرد.

در ابتدا بر روی گزینه “Rating Options” کلیک کنید.

تنظیمات پلاگین امتیازدهی

در صفحه تنظیمات پلاگین، ابتدا باید تصویر سیستم رتبه بندی مورد نظر خود را برای پست ها انتخاب کنید. این پلاگین دارای تصاویری همچون میله، قلب، اعداد، علامت مثبت و منفی ، ستاره های کلاسیک، لایک و دیس لایک، فلش های بالا و پایین، و غیره می باشد .

هنگامی که سیستم رتبه بندی مورد علاقه ی خود را انتخاب کردید ، می توانید “حداکثر امتیازات” را نیز انتخاب کنید . پلاگین یک مقدار مناسبی را برای شما انتخاب می کند، اما هنگام استفاده از نحوه ی امتیازدهی خطی ، می توانید حداکثر  امتیاز ممکن را مشخص کنید . اما برای ستارگان و اعداد تنها 5 ستاره وجود دارد.

به یاد داشته باشید، حداکثر امتیازات را تغییر دهید ، حتما  باید متن / ارزش امتیاز فردی را نیز تنظیم کنید. اگر حداکثر امتیازات را از پیش فرض تغییر ندهید، پس میتوانید از رتبه بندی فردی پیش فرض استفاده کنید .

مطلب مرتبط  طراحی سایت آماده یا اختصاصی، کدام بهتر است؟

سپس گزینه های Ajax Style، Rating Permission و Logging Method را مشاهده خواهید کرد.

ratings-ajax-style

شما می توانیدجهت کسب بهترین نتیجه  همانند تصویر بالا عمل کنید . با این حال اگر میخواهید تنظیمات به صورت سفارشی شود، میتوانید آن ها را تغییر دهید .

پس از ثبت تغییرات مدنظر ،آن را ذخیره کنید . اکنون نوبت به گزینه “Ratings Templates” رسیده است ، بر روی آن کلیک کنید. در این قسمت ، قالب های امتیازدهی مختلف و نحوه سازماندهی آنها را خواهید دید. در این مورد نیز میتوانید از مقادیر پیش فرض استفاده کنید و یا تغییرات مدنظر را در آن ها اعمال کنید. این قالب ها نحوه ی نمایش سیستم رتبه بندی را نشان می دهند. هنگامی که تنظیمات مدنظر را در  “Ratings Templates” انجام دادید ، آن را ذخیره کرده و آن را به تم خود بیافزاید .

بسته به نحوه تنظیم تم ، باید دکدهای زیر را در یک حلقه  در فایل های زیر  اضافه کنید (archives.php، page.php، index.php، sing.php، loop.php و غیره) – ممکن است  تمام این فایل ها را بسته به ساختار تم در فایل خود نداشته باشید .

<?php if(function_exists('the_ratings')) { the_ratings(); } ?>

توجه داشته باشید که از این طریق برای همه پست ها سیستم رتبه بندی ایجاد می کنید . اگر فقط می خواهید سیستم رتبه بندی را تنها در پست های انتخابی استفاده کنید، می توانید از کد کوتاه زیر برای نمایش رتبه بندی فقط روی آن پست یا صفحه استفاده کنید :

 [ratings id = "1" results = "true"]

اکنون که سیستم رتبه بندی را برای سایت خود فعال کرده اید ،  کاربران بر روی پست های شما رای خواهند داد. شما می توانید این رأی ها را از گزینه ” Managed Ratings ” که در ابتدا از آن رد شدیم ، مشاهده کنید. این گزینه به شما اجازه ی مشاهده ی  یک گزارش از رتبه امتیازهای هر پست را می دهد ، همچنین در صورت تمایل می توانید آنها را حذف کنید .

مطلب مرتبط  آموزش تغییر آدرس سایت در وردپرس

بهترین بخش در مورد این پلاگین قابلیت نمایش پست ها با بالاترین امتیاز (امکان تنظیم بازه زمانی و دسته بندی موجود است )، پست های که بیشترین امتیازات را داشته اند (امکان تنظیم بازه زمانی و دسته بندی موجود است)، بنابراین این پلاگین به شما اجازه ی  استفاده از ویجت ها را برای نمایش می دهد. (فقط در صورتی قالب شما از ویجت پشتیبانی کند ). به صفحه ی نمایش » ابزارک ها رفته  و ابزارک های امتیازدهی (Ratings) را پیدا کنید. آن را در محل مناسب بکشید و تنظیمات مورد نظر را تنجام دهید .

ابزارک امتیازدهی وردپرس

اگر به تصویر بالا دقت کنید ، گزینه های زیادی وجود دارد. اولین گزینه عنوان ویجت است . بهتر است برای عنوان ویجت از عباراتی همچون  “بیشترین امتیازات این هفته” استفاده کنید. در گزینه ی بعدی بسته به نحوه ی تنظیمات شما ، فیلد آمار ، دارای گزینه هایی است که به شما امکان انتخاب پست های با بالاترین تعداد امتیازدهی، بیشترین امتیاز ، کمترین و بالای ترین امتیاز را می دهد. شما همچنین می توانید این آمار را بر اساس دسته بندی و یا دوره ی زمانی  انتخاب کنید. گزینه بعدی از شما سوال می کند که آیا میخواهید سیستم امتیازدهی ، هم پست و هم صفحات سایت را شامل شود. در واقع این کاملا یک انتخاب شخصی است. ویجت به طور پیش فرض 10 تا از محبوب ترین پست ها را نشان می دهد، این عدد قابل ویرایش نیز می باشد ولیکن توصیه می کنیم این عدد  را بیش از 10 تنظیم نکنید  شما همچنین می توانید حداقل رأی مورد نیاز پست ها را تنظیم کنید .در گزینه ی بعدی ،  بسته به طراحی سایت ،می توانید حداکثر طول عنوان پست ها را تنظیم کنید. اگر قالب شما به اندازه کافی گسترده باشد .

مطلب مرتبط  آموزش نحوه افزودن مگا منو به سایت وردپرس

امیدواریم این مقاله به شما جهت افزودن امتیازدهی ستاره ای به مطالب وردپرس کمک کرده باشد.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.8 / 5. تعداد نظرات : 10

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *