5 مورد از مهمترین فواید تبلیغ در گوگل
آگوست 31, 2017
bidd
ست کردن هزینه کلیک ها به صورت دستی در تبلیغ در گوگل
سپتامبر 6, 2017
گوگل ادوردز

انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادز

تبلیغ ویدیویی گوگل

شما در Google Ads می توانید کمپین های ویدئویی جذاب با فرمت های تبلیغاتی متفاوت بسازید. این ویدئوها برای مخاطبان شما در یوتیوب و یا سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغات ویدئویی گوگل به نمایش در می آیند.
سایت یوتیوب با بیش از 1 میلیارد کاربر ، در بیش از 70 کشور و بیش از 60 زبان در دسترس است و بهترین مکان برای دیده شدن خدمات و محصولات شما خواهد بود. این تبلیغات همچنین ممکن است در ویدئوهای یوتیوب که در سایر سایت ها جاسازی شده است نیز اجرا شود.

 فرمت های تبلیغات ویدئویی گوگل عبارتند از:

1 – Skippable in-stream ads : (تبلیغات ویدئویی در یوتیوب و سایت های پارتنر تبلیغات گوگل که گزینه رد کردن دارند.)

2 – Non-skippable in-stream ads : (تبلیغات ویدئویی در یوتیوب و سایت های پارتنر تبلیغات گوگل که گزینه رد کردن ندارند)

3 – Video discovery ads : (تبلیغات ویدئویی که در نتیجه سرچ یوتیوب و یا صفحه اصلی آن در تلفن همراه به نمایش در می آیند.)

4 – Bumper ads : (تبلیغات ویدیویی 6 ثانیه ای در یوتیوب، سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغاتی گوگل)

5 – Outstream ads : (تبلیغات ویدئویی در سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغات گوگل در تلفن همراه)

6 – Masthead ads : (نسل جدید تبلیغات ویدئویی در یوتیوب در تلفن همراه، دسکتاپ و تلویزیون)

همانطور که گفتیم، ویدئوهای تبلیغاتی، بسته به فرمت تبلیغات و تنظیمات کمپین، در یوتیوب و یا سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغات گوگل به نمایش درمی آیند.

همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی انواع فرمت های قابل اجرا در تبلیغات ویدئویی بپردازیم:

1. فرمت Skippable in-stream ads

فرمت Skippable in-stream ads در تبلیغات ویدئویی گوگل

چه زمانی از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنیم؟

هنگامی که می خواهید ویدئوی شما قبل، بعد یا حین پخش ویدئوهای یوتیوب و یا در سایت ها و اپلیکشن های پارتنر تبلیغات گوگل به نمایش درآید، از این فرمت تبلیغات استفاده کنید.

این فرمت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

در این فرمت، تبلیغ ویدئویی شما قبل، بعد و یا حین نمایش ویدئوهای دیگر پخش می شود. بعد از 5 ثانیه نیز، گزینه رد کردن تبلیغ ظاهر می شود.

این فرمت تبلیغاتی در کجاها دیده می شود؟

فرمت Skippable in-stream ads در صفحات یوتیوب، سایت ها و اپلیکیشن هایی که پارتنر تبلیغات ویدئویی گوگل هستند، به نمایش در می آید.

کسر هزینه این تبلیغ به چه صورت است؟

بر اساس سیستم CPV (کسر هزینه به ازای بازدید)، اگر کاربر ویدئوی شما را به مدت 30 ثانیه یا بیشتر تماشا کند (و یا مدت زمان ویدئو شما زیر 30 ثانیه باشد و کاربر کل آن را تماشا کند) هزینه تبلیغ از شما کسر می شود. هم چنین اگر بیننده با ویدئوی شما تعامل داشته باشد، باز هم از شما هزینه کسر می شود.

با استفاده از سیستم های هزینه ای CPM ، Target CPA و Maximize conversions کسر هزینه از تبلیغ شما به ازای نمایش می باشد.

با انتخاب کدام Goal های کمپین، این فرمت تبلیغاتی برای شما فعال می شود؟

  • Sales (افزایش فروش)
  • Leads (افزایش Lead)
  • Website traffic (افزایش ترافیک سایت)
  • Brand awareness and reach (معرفی برند یا محصول)
  • Product and brand consideration (جلب توجه به سمت برند، محصولات یا خدمات)
مطلب مرتبط  تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟

نکته: شما می توانید این فرمت تبلیغاتی را با انتخاب گزینه “Create a campaign without a goal’s guidance” (ساخت یک کمپین بدون هدف) در گوگل ادز بسازید.

2. فرمت Non-skippable in-stream ads

فرمت Non-skippable in-stream ads در تبلیغات ویدئویی گوگل

چه زمانی از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنیم؟

اگر می خواهید تبلیغ شما بدون امکان رد کردن ویدئو، قبل، بعد و یا حین پخش ویدئوهای یوتیوب، و یا در سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغات گوگل دیده شود، از این فرمت استفاده کنید.

این فرمت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

فرمت تبلیغاتی Non-skippable in-stream ads، به مدت 15 ثانیه و یا کمتر، قبل، بعد و یا میان ویدئوهای دیگر به نمایش درمی آید. در این فرمت، بینندگان امکان رد کردن ویدئو را ندارند.

این فرمت تبلیغاتی در کجاها دیده می شود؟

این فرمت تبلیغاتی در ویدئوهای یوتیوب، در سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغات ویدئویی گوگل ظاهر می شود.

کسر هزینه این تبلیغ به چه صورت است؟

این فرمت تبلیغ، بر اساس تارگت CPM، به ازای هر هزار نمایش از شما هزینه کسر می کند.

با انتخاب کدام Goal های کمپین، این فرمت تبلیغاتی برای شما فعال می شود؟

Brand awareness and reach (معرفی برند یا محصول)

نکته: شما می توانید این فرمت تبلیغاتی را با انتخاب گزینه “Create a campaign without a goal’s guidance” (ساخت یک کمپین بدون هدف) در گوگل ادز بسازید.

3. فرمت Video discovery ads

فرمت Video discovery ads در تبلیغات ویدئویی گوگل

چه زمانی از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنیم؟

تبلیغات Video discovery ، در بخش های Discovery، مثلا در کنار ویدئوهای مرتبط یوتیوب، در نتایج جستجوی یوتیوب و یا در صفحه اصلی آن در گوشی همراه ظاهر می شود.

این فرمت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

این فرمت شامل یک تصویر کوچک از فیلم شما همراه با یک متن است. در حالی که اندازه و ظاهر دقیق این تبلیغات ممکن است بسته به جایی که در آن ظاهر می شود، متفاوت باشد. این فرمت همیشه کاربران را به تماشای ویدئوی شما دعوت می کند. سپس در صفحه نمایش یوتیوب و یا صفحه کانال آن پخش می شود.

این فرمت تبلیغاتی در کجاها دیده می شود؟

این فرمت در بخش های زیر ظاهر می شود:

  • نتیجه جستجوی یوتیوب
  • در کنار ویدئوهای مرتبط یوتیوب
  • در صفحه اصلی یوتیوب در تلفن همراه

کسر هزینه این تبلیغ به چه صورت است؟

تنها زمانی که بییندگان، با کلیک بر روی تصویر کوچک ویدئو شما، آن را تماشا می کنند، از شما هزینه کسر می شود.

با انتخاب کدام Goal های کمپین، این فرمت تبلیغاتی برای شما فعال می شود؟

Product and brand consideration (جلب توجه به سمت برند، محصولات یا خدمات)

نکته: شما می توانید این فرمت تبلیغاتی را با انتخاب گزینه “Create a campaign without a goal’s guidance” (ساخت یک کمپین بدون هدف) در گوگل ادز بسازید.

4. فرمت Bumper ads

تبلیغ Bumper ads در تبلیغ ویدئویی گوگل ادز

چه زمانی از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنیم؟

هنگامی که که می خواهید با یک پیام کوتاه و به یاد ماندنی، به مخاطبان زیادی دست یابید، از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنید.

مطلب مرتبط  تغییرات صنعت تبلیغات کلیکی در سال 2018

این فرمت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

تبلیغ Bumper به مدت 6 ثانیه (یا کوتاه تر) و قبل، بعد و یا حین نمایش ویدئوی دیگری پخش می شود. بینندگان گزینه ای برای رد کردن تبلیغ ندارند.

این فرمت تبلیغاتی در کجاها دیده می شود؟

این تبلیغ، در ویدئوهای یوتیوب، سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغاتی گوگل، ظاهر می شود.

کسر هزینه این تبلیغ به چه صورت است؟

این تبلیغ از سیستم تارگت CPM استفاده کرده و به ازای هزار نمایش ویدئو از شما هزینه کسر می شود.

با انتخاب کدام Goal های کمپین، این فرمت تبلیغاتی برای شما فعال می شود؟

Brand awareness and reach (معرفی برند یا محصول)

نکته: شما می توانید این فرمت تبلیغاتی را با انتخاب گزینه “Create a campaign without a goal’s guidance” (ساخت یک کمپین بدون هدف) در گوگل ادز بسازید.

5. فرمت Outstream ads

فرمت Outstream ads در تبلیغات ویدئویی گوگل

چه زمانی از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنیم؟

اگر می خواهید با بالا بردن بازدید تبلیغات ویدئویی خود در تلفن های همراه، تعداد مشتری های خود را افزایش دهید از این فرمت استفاده کنید.

این فرمت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

این فرمت تبلیغات، در ابتدا به صورت بی صدا پخش می شود. بینندگان با زدن بر روی ویدئو می توانند صدای آن را فعال کنند. این فرمت به گونه ای طراحی شده که با هزینه ای مناسب، دسترسی به ویدئوی شما را افزایش دهد.

این فرمت تبلیغاتی در کجاها دیده می شود؟

این فرمت تنها برای تلفن همراه بوده و فقط در سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر تبلیغاتی گوگل ظاهر می شود. این تبلیغات در یوتیوب در دسترس نیست.

این فرمت تبلیغات می تواند در جاهای مختلف تلفن های همراه ظاهر شود. در مرورگرهای تلفن همراه به صورت بنرهای تبلیغاتی دیده می شود. در اپلیکیشن های تلفن همراه نیز به صورت بنر، حین استفاده از اپلیکیشن، در صفحه اصلی آن به صورت پرتره و یا تمام صفحه ظاهر می شود.

کسر هزینه این تبلیغ به چه صورت است؟

در این فرمت بر اساس سیستم vCPM (کسر هزینه به ازای هزار بار نمایش)، اگر کسی ویدئوی شما را 2 ثانیه یا بیشتر تماشا کند، از شما هزینه دریافت می شود.

با انتخاب کدام Goal های کمپین، این فرمت تبلیغاتی برای شما فعال می شود؟

Brand awareness and reach (معرفی برند یا محصول)

نکته: شما می توانید این فرمت تبلیغاتی را با انتخاب گزینه “Create a campaign without a goal’s guidance” (ساخت یک کمپین بدون هدف) در گوگل ادز بسازید.

6. فرمت Masthead

فرمت Masthead در تبلیغات یوتیوب

چه زمانی از این فرمت تبلیغاتی استفاده کنیم؟

هنگامی که می خواهید از محصول یا خدمات جدید خود رونمایی کنید یا در یک بازه زمانی کوتاه، تعداد زیادی مخاطب را جذب کنید، از این فرمت استفاده کنید.

فعال سازی فرمت تبلیغات Masthead، فقط در صورت رزرو از طریق نماینده فروش گوگل امکان پذیر است.

این فرمت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

دسکتاپ:

  • در این فرمت، ویدئو تبلیغاتی تا 30 ثانیه، بدون صدا در بالای صفحه اصلی یوتیوب پخش می شود. این تبلیغات یا با ابعاد تمام صفحه و یا با ابعاد 16:9 ظاهر می شود و شامل یک پنل اطلاعات در سمت راست است که به صورت اتوماتیک از اطلاعات کانال شما استفاده می کند. شما می توانید به صورت اختیاری حداکثر 2 ویدئو را در این پنل بگنجانید. با کلیک بر روی آیکن mute، می توانید صدای این ویدئو را بشنوید.
  • بعد از پخش خودکار تبلیغ، ویدئو اصلی به شکل یک تصویر کوچک از ویدئو، به صورت پیش فرض قرار می گیرد. وقتی افراد روی این ویدئو یا تصویر کوچک آن کلیک می کنند، به صفحه نمایش این ویدئو در یوتیوب می روند.
مطلب مرتبط  معرفی مفاهیم اولیه در گوگل ادز

تلفن همراه:

  • یک ویدئو کامل و بدون صدا در بالای اپلیکیشن یوتیوب یا صفحه اصلی سایت youtube.com پخش می شود.
  • فرمت تبلیغاتی Masthead در تلفن همراه، شامل یک تصویر کوچک از ویدئو، تیتر قابل تنظیم، متن توضیحات و هم چنین یک call-to-action است. این تبلیغ در تلفن همراه، دارای نام و آیکن کانال تبلیغ کننده است. هنگامی که یک کاربر بر روی ویدئو تبلیغاتی Masthead کلیک می کند، به صفحه یوتیوب این ویدئو هدایت می شود.

صفحه تلویزیون:

  • در صورت پشتیبانی تلویزیون، یک ویدئو به صورت کامل و بدون صدا در بالای اپلیکیشن یوتیوب برای تلویزیون در ابعاد تمام صفحه و یا 16:9 به صورت خودکار پخش می شود. کاربران می توانند با کنترل تلویزیون خود، با تبلیغات Masthead تعامل داشته باشند. بعد از پخش خودکار، فیلم اصلی به شکل تصویر کوچک ویدئو، به صورت پیش فرض قرار می گیرد. وقتی افراد روی ویدئو یا تصویر کوچک آن کلیک می کنند، به صفحه نمایش ویدئو منتقل می شوند.
  • شما نمی توانید call-to-action را به یک تبلیغ Masthead در تلویزیون اضافه کنید.

کسر هزینه این تبلیغ به چه صورت است؟

از آنجا که تبلیغ Masthead فقط در صورت رزرو در دسترس است، شما با سیستم CPD (کسر هزینه ثابت در روز) یا CPM (کسر هزینه به ازای هر هزار نمایش) هزینه پرداخت می کنید. شما می توانید با همکاری با تیم تبلیغاتی گوگل، تخمین نرخ و اهداف نمایش کمپین را دریافت کنید. تبلیغات Masthead تلویزیون فقط براساس CPM قابل رزرو است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات ویدئویی گوگل ادز می توانید با بخش تبلیغات در گوگل شرکت برتینا تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *