انتشار اولین پست اینستاگرامی ملکه انگلستان
مارس 13, 2019
معرفی 3 اپلیکیشن ضروری در هنگام وقوع بلایای طبیعی
آوریل 10, 2019

اکوسیا، موتور جستجوی سبز

اکوسیا

گوگل و یاهو دو موتور جستجوی محبوب در اغلب کشورها هستند. البته که گوگل در بیشتر کشورها از جمله ایران استفاده بسیار بالاتری دارد. محبوبیت این موتور جستجو به حدی است که به جای عبارت جستجو کردن هم از گوگل استفاده میشود. مثلا فلان چیز را گوگل کن!

در این میان موتور جستجویی با هدفی متفاوت معرفی شده است، موتور جستجوی “اکوسیا” (Ecosia).

اکوسیا در بیانیه ی رسمی اعلام کرده است 80% از درآمد حاصل از تبلیغات خود را بدون احتساب سود به کمیپن های کاشت درخت اختصاص می دهد.

موتور جستجوی اکوسیا از پشتیبانی فنی یاهو و بینگ استفاده کرده و البته مجهز به فناوری ویکیپدیا نیز می باشد.

به گفته ی بنیانگذار اکوسیا، کریستین کرول “چنانچه تنها یک درصد از کاربران وب از مرورگر اکوسیا استفاده کنند، هر ساله به مساحت کشور سوئیس درخت کاشته خواهد شد.”

با توجه به اینکه تقریباً تمام افراد خواهان محافظت از محیط زیست هستند حتی چنانچه تنها به گفتن آن اکتفا کنند، این موتور جستجو به این دلیل که عملاً نیاز به انجام هیچ کاری ندارد مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

اکوسیا

در حال حاضر اکوسیا بالغ بر 5.5 میلیون کاربر فعال دارد که تقریباً در هر ثانیه 56 جستجو در آن انجام می شود. جالب است بدانید اکوسیا از هر جستجو 50 سنت از تبلیغات به دست می آورد و هزینه کاشت یک درخت به عنوان مثال در برزیل یک دلار آمریکا می باشد. پس اکوسیا در هر 26 ثانیه هزینه کاشت یک درخت را تقبل می کند. تا تاریخ 8 آوریل 2019 اکوسیا و البته کاربران آن بانی کاشت بالغ بر 54 میلیون درخت بوده اند.

مطلب مرتبط  توییتر نمایش تعداد بازدید توییت‌ها را برای برخی از کاربران فعال کرد

در ابتدای معرفی موتور جستجو اکوسیا عبارت “تخصیص 80% از سود تبلیغات به کاشت درخت” یک شعار تبلیغاتی به نظر می رسید ولی با گذشت زمان و شواهد اعلام شده، این مرورگر آلمانی در 15 کشور از جمله پرو، برزیل، ماداگاسکار، نیکاراگوئه، هائیتی، کلمبیا، اسپانیا، مراکش، سنگال، بورکینافاسو، غنا، اتیوپی، اوگاندا، کنیا، تانزانیا و اندونزی اقدام به کاشت درخت کرده است.

برای اینکه نقشی در حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت داشته باشید پیشنهاد می کنیم با آموزش زیر این مرورگر دوست دار محیط زیست را صفحه اصلی خود نمایید

در مرورگر chrome، در بخش menu بر روی گزینه setting کلیک کنید و سپس گزینه open a specific page or set of pages را انتخاب نمایید. در بخش on start up بر روی گزینه set pages کلیک کرده و سایت اکوسیا را وارد کنید.(https://ecosia.org)

در مرورگر firefox، در قسمت منو بر روی گزینه option کلیک نمایید. در سربرگ home در قسمت New Windows and Tabs بر روی گزینه Homepage and new windows کلیک کرده و گزینه Custom URLs را از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس آدرس سایت اکوسیا را در کادر وارد کرده و بر روی ok کلیک کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina

Latest posts by شبنم قرشی (see all)

مطلب مرتبط  جنجال اتهام تلگرام به یهود ستیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *