بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مختلف بر سئو سایت
آگوست 15, 2018
صفحه اول گوگل
چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟
سپتامبر 11, 2018
تبلیغات اینترنتی

بهترین روش تبلیغات اینترنتی برای هر کسب و کار

تبلیغات اینترنتیروش های قدیمی بازاریابی برای محصولات، استفاده از شیوه های مستقیم یا غیرمستقیم برای جلب توجه و نظر مشتریان می باشد. این روش ها ساده و روشن هستند. فقط کافی است که با سرمایه گذاری پول و انجام یک سری اقدامات، نتیجه را مشاهده نمایید. چشم انداز و دورنمای تبلیغات برای کسب و کارها، در سال های اخیر، دستخوش تغییراتی شده است. روش های قدیمی که قبلا استفاده می شدند، ممکن است در بازار فعلی دیگر موثر نباشند. به همین دلیل، حضور بسیار قوی و البته رقابتی در بستر تبلیغات اینترنتی الزامی به نظر می رسد. با تغییر سلایق کاربران ، قوانین بازاریابی قدیمی در سناریوهای فعلی کاربرد ندارد. با این حال، فرصت های جدیدی از طریق تبلیغات اینترنتی در دسترس کسب و کارها قرار گرفته است. آیا با وجود در دسترس بودن و مفید بودن تبلیغات اینترنتی ، صاحبان کسب و کار به اهداف خود نزدیکتر خواهند شد؟

پاسخ پرسش فوق بستگی به نوع کسب و کار و نیز مشتریان آن دارد. با توجه به اینکه همه روش های تبلیغات اینترنتی با هر نوع کسب و کاری سازگار نیستند، لذا صاحبان کسب و کار باید مجموعه ای از اقدامات شامل یادگیری، تست، اندازه گیری نتایج و ارزیابی عملکرد را اجرا نمایند.

 

روش های مفید و محبوب برای تبلیغات اینترنتی :

پیشنهاد می شود که قبل از انتخاب روش مناسب تبلیغات اینترنتی و  شروع به آن، لیست زیر را مطالعه و بررسی نمایید

1 – بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

در این روش صاحبان کسب و کار از روش lead generation (لید جنریشن یا تولید سرنخ) و یا دیگر استراتژی های بازاریابی اقدام به جمع آوری اطلاعاتی نظیر شماره تلفن و ایمیل مشتریان  می نمایند تا از طریق آن، اطلاعات تکمیلی و مطالب به روز شده را به کاربران خود اطلاع دهند. “بازاریابی ایمیلی” یکی از روش های موثر تبلیغات اینترنتی است که می تواند فاکتور بازگشت سرمایه (ROI) را تا 4300% افزایش دهد.

به همین علت حدود 56% کسب و کارها در حال برنامه ریزی برای افزایش بازاریابی ایمیلی می باشند. نمونه هایی از این ایمیل های ارسال شده جهت برندسازی، خبرنامه و مطالب به روز شده هستند.

2 – تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

روش های تبلیغاتی پولی، مانند تبلیغات کلیکی ترافیک هدفمندی از مشتریان را در دوره بسیار کوتاهی به سمت شما هدایت می کند. در این روش، امکان تعیین مبلغی خاص جهت سرمایه گذاری میسر می باشد.

جهت مدیریت تبلیغات، می توان بودجه تبلیغاتی روزانه تنظیم نمود. میزان اثربخشی تبلیغات PPC به کلمات کلیدی مورد استفاده و بهینه بودن متن تبلیغ بستگی دارد. یکی از بهترین و کاملترین پلت فرم های تبلیغات کلیکی ، تبلیغات در گوگل است.

3 – سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

تقریبا همه افرادی که از اینترنت استفاده می کنند با جستجوگرها آشنایی دارند. اغلب افراد به منظور جستجوی اطلاعات در مورد یک برند، محصول و یا خدمات از جستجوگرها (موتورهای جستجو) استفاده می نمایند.

مطلب مرتبط  بررسی آمار دنیای تبلیغات در سال 2018

سئو شامل فعالیت های متعددی از جمله تحقیقات کلیدواژه است که توسط سئو داخلی و سئو خارجی، لینک های ارگانیک و دیگر فعالیت های مرتبط انجام می شود.

4 – تبلیغات بنری (display)

برخی از افراد روزانه از یک سری سایت، وبلاگ و انجمن به منظور سرگرمی و یا افزایش آگاهی استفاده می کنند. برخی از بازاریابان دیجیتالی، آگهی های تبلیغاتی خود را در این گونه سایت های پربازدید ثبت می کنند تا مشتریان بالقوه را جذب نمایند. این آگهی ها شامل تبلیغات تعاملی، تبلیغات متنی، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات بمری و… می باشند که یه یک وب سایت مربوط هستند.

تبلیغات بنری موجب معرفی برندها خواهد شد و همچنین ترافیک هدفمند را افزایش داده که ممکن است منجر به فروش نیز گردد. نحوه پرداخت ها در تبلیغات بنری بر اساس CPM (هزینه به ازای نمایش) می باشد که معمولا نسبت به CPC مقرون به صرفه تر است.

5 – بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)

شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشند که صاحبان کسب و کار می توانند از آن برای تبلیغ برند یا محصول خود استفاده نمایند. به کمک بازاریابی شبکه های اجتماعی، کسب و کارها می توانند به مشتریان بالقوه هدفمند از طریق تعامل مستقیم، دسترسی یابند.

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش می باشد. بیش از نیمی از صاحبان کسب و کار قصد افزایش بودجه خود در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی را دارند. آنها باید مناسب ترین شبکه اجتماعی را با توجه به هدف و محصول خود انتخاب نمایند تا مخاطب هدف خود را بیابند. یک راهنمای ساده در ادامه ذکر شده است:

* فیسبوک: شما در فیسبوک به طیف وسیعی از کاربران (که چندان هم بالقوه نیستند) دسترسی دارید به شرطی که بدانید اغلب آنها در چه گروهها و صفحاتی عضویت دارند.

* توئیتر: اگر شما در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، توییتر به شما کمک می کند که سریعتر پیشرفت کنید مخصوصاً در زمینه معرفی برند.

* لینکدین: شبکه اجتماعی لینکدین موجب آشنایی شما با صاحبان کسب و کار، افراد حرفه ای و مشتریان هدفمند خواهد شد.

* گوگل پلاس: یکی دیگر از شبکه های اجتماعی خوب در زمینه آشنایی با شرکت های همکار و یافتن کاربران، گوگل پلاس می باشد. حضور مناسب در این شبکه اجتماعی بسیار مهم است زیرا در آینده یکی از فاکتورهای مهم برای بهبود seo می باشد.

* اینستاگرام: اگر قصد تبلیغ برند و محصولات خود را در قالب تصویر داشته باشید، اینستاگرام گزینه مناسبی می باشد.

مطلب مرتبط  Gamification چیست؟ - گیمیفیکیشن چیست؟

6 – بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

محتوا قلب هر نوع کمپین تبلیغاتی به شمار می رود و یکی از عوامل مهم و باثبات می باشد. در صورتیکه محتوای سایت شما، با کیفیت و مرتبط باشد، ترافیک بسیار هدفمندی ایجاد خواهد کرد که می توانند مشتریان بالقوه شما باشند. محتوا شامل متن، گرافیک، فیلم و سایر مطالب مرتبطی است که کاربران به دنبال آن هستند.

7 – بازاریابی پورسانتی (همکاری در فروش) (Affiliate Marketing)

اگر شما قصد جذب مخاطبانی گسترده از سایر نقاط جهان، داشته باشید، نیازی به استخدام کارمند در آنجا ندارید. هر آنچه شما در این حالت نیاز دارید، بازاریاب افیلیت (بازاریابی پورسانتی و یا سیستم همکاری در فروش) می باشد که به ازای دریافت پورسانت مشخص، در فروش محصولات شما مشارکت داشته باشد.

8 – روابط عمومی آنلاین (Online Public Relations)

روابط عمومی آنلاین به عنوان بخشی از بازاریابی محتوایی به شمار می رود. به طور کلی، روابط عمومی آنلاین روشی است که محتوای تبلیغاتی، جهت معرفی یک برند یا ایجاد ترافیک، در شبکه های آنلاین توزیع می شود. پیوستن به برخی از این شبکه ها رایگان است و برخی دیگر، هزینه عضویت دارند.


* نکات اولیه در فرآیند انتخاب

مواردی که در بالا ذکر شد، به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی دیجیتالی، به صاحبان کسب و کارها، توصیه می شود. قبل از انتخاب روش تبلیغات، موارد ارائه شده در زیر را مدنظر قرار دهید:

 

  1. اهداف اصلی شرکت را تبیین کنید ، برخی از اهدافی که اغلب شرکت ها دنبال می کنند عبارتند از:

* آگاهی از برند – این مورد شامل معرفی برند، محصول و خدمات شرکت می باشد. اگر هدف شما این است، از روش های زیر می توانید استفاده کنید:

– شبکه های اجتماعی مخصوصا توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس

– شبکه هایی مانند اینستاگرام و پینترست که تبلیغات بصری دارند

– شبکه های ویدئویی مانند ویمیو و یوتیوب

– پروژه های تبلیغاتی مشترک با سایر رقبا

– برقراری ارتباط با برخی مخاطبان در شبکه های اجتماعی

* فروش محصولات – اغلب کسب و کارها محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. در حال حاضر اغلب مردم از ایده خرید آنلاین محصولات استقبال کرده اند. در صورتیکه شما قصد فروش آنلاین محصولات خود را دارید، می توانید از روش های ذکر شده در زیر استفاده نمایید:

– نمایندگان فروش آمازون

– فیسبوک

– استفاده از سرویس Google Shopping Feeds

– تبلیغات در گوگل (سرچ)

– تبلیغات بنری گوگل

– بازاریابی افیلیت

* لید جنریشن – در برخی از کسب و کارها نیاز است که برخی از اطلاعات کاربر نظیر ایمیل یا شماره تماس را داشته باشیم. روش هایی که برای رسیدن به این هدف کمک می کنند عبارتند از:

– سئو

– تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

– تبلیغات بنری

– تبلیغات در گوگل (سرچ)

مطلب مرتبط  8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی

– بازاریابی ایمیلی

– وبلاگ ها

* آموزش مشتریان بالقوه – برخی از کسب و کارها شامل خدمات و محصولات جدیدی هستند که بسیار امیدوارکننده هستند. اما با این حال، هنوز شناخته شده نیستند. در این شرایط پیشنهاد می شود که مشتریان خود را نسبت به محصولات و خدمات خود، آموزش دهید و مزایای خود را اعلام نمایید. برای این منظور می توانید از وبلاگ نویسی و انتشار محتوا بهره ببرید.

* ایجاد ترافیک – برخی از وبسایت ها محصولی برای فروش ارائه نمی دهند و در واقع اطلاعاتی را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می دهند. راه درآمد برخی از آنها، ارائه تبلیغات در سایت هایشان می باشد. آنها باید جهت افزایش درآمد خود، ترافیک سایت را افزایش دهند. بهترین روش برای آنها بهبود سئو و محتوا می باشد.

 

  1. میزان تخصیص بودجه خود را تعیین نمایید ، انتخاب روش تبلیغات اینترنتی ، یکی از گام هایی است که به تخمین بودجه کمک می کند. تخصیص بودجه شامل موارد زیر می شود:

– حقوق مدیر بازاریابی و کارکنان

– بودجه تبلیغات

– بودجه تولید محتوا

– حقوق هنرمندان عکاس و گرافیک

 

  1. استعداد های موجود را شناسایی کنید ، جهت تداوم یک کمپین بازاریابی آنلاین نیاز است که از پرسنلی با سطح دانش و مهارت بالا بهره برد. البته شما باید منابع خود را ارزیابی نمایید تا مشخص شود که آیا به برون سپاری نیاز است یا خیر. این مهارت ها شامل موارد زیر می باشد:

– مهارت های پیشرفت – برای طراحی و توسعه وب سایت

– مهارت های خلاق – شامل مهارت نوشتاری و بصری

– مهارت های جستجو – مورد نیاز برای بازاریابی موتورهای جستجو

– مهارت های اجتماعی – جهت جذب مشتریان بالقوه

 

برای بازدهی بیشتر کمپین تبلیغات اینترنتی خود، به هیچ یک از روش ها به صورت تکی، تکیه نکنید. هر کدام از روش های مذکور نقاط قوت و ضعف مختص به خود را دارند. بهترین راه این است که کمپین خود را بر اساس ترکیبی از آنها طراحی نمایید تا به اهداف خود برسید. موفق باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *