اروپایی‌ها تانک رباتیک هوشمند ساختند
اروپایی‌ها تانک رباتیک هوشمند ساختند
ژوئن 19, 2022
تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد
 تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد
ژوئن 26, 2022
اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود

اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود

اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود

اینستاگرام برای تخمین سن کاربران، در حال آزمایش قابلیت جدیدی که با هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است، تا به وسیله آن امکان تشخیص سن واقعی کاربران از روی چهره فراهم شود. اگر مراحل آزمایشی قابلیت مذکور با موفقیت طی شود، اینستاگرام به یک ابزار کارآمد برای تخمین دقیق سن کاربران مجهز خواهد شد.

اینستاگرام برای طراحی و توسعه قابلیت تخمین سن کاربران از روی چهره و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، با شرکت Yoti وارد همکاری شده است.

 اخیرا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای داشتن حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد شده که یکی از آن‌ها داشتن حداقل 13 سال سن است. از همین رو اینستاگرام برای تخمین دقیق‌تر سن کاربران، اقدامات مختلفی را انجام داده است که بیشتر آن‌ها موفقیت آمیز نبوده است. حال این شرکت قصد دارد تا تخمین دقیق‌تر سن کاربران از روی چهره را به کمک فناوری و دانش هوش مصنوعی حل کند.

به عنوان مثال، یکی از راه‌های اینستاگرام برای پی بردن به سن واقعی کاربران، روش ضمانت اجتماعی است. اینستاگرام در این روش از سه فالوور کاربر می‌خواهد که سن فرد موردنظر را طی سه روز تایید کنند. اما روش مذکور از ضریب اطمینان بالایی بهره نمی‌برد و به راحتی می‌توان آن را دور زد.

در روش دوم، اینستاگرام از کاربران خود یک ویدئو سلفی درخواست می‌کند و این شبکه اجتماعی ویدئو را برای شرکت Yoti ارسال کرده تا با استفاده از روش‌های یادگیری ماشین، سن افراد با دقت بالاتری تخمین زده شود. 

فناوری  تخمین سن و احراز هویت شرکت Yoti توسط برخی از کشورها از جمله بریتانیا و آلمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ پوست و میزان چین و چروک صورت از جمله فاکتورهایی است که در فناوری شرکت Yoti برای تخمین سن کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط  اینترنت اشیا یا IOT چیست؟

گفتنی است که بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2020، سیستم هوش مصنوعی شرکت Yoti با دقتی نزدیک به 99 درصد، می‌تواند سن کاربران را حدس بزند.

منبع: instagram 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *