اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود
اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود
ژوئن 25, 2022
تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی
تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی
جولای 2, 2022
تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد

 تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد

 تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد

متاورس یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا است که ابهامات زیادی پیرامون آن مطرح می‌شود. یکی از دلایلی که منجر به مبهم ماندن این فناوری شده است، فراگیر نبودن آن در بین عموم مردم و جوامع مختلف است. با این حال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در آخرین مصاحبه خود مدعی شد که تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

زاکربرگ همچنین معتقد است که با حضور گسترده افراد در متاورس و خرید محتواهای دیجیتالی در این فضا، متا به میلیاردها دلار سود دست خواهد یافت.

گفتنی است که آزمایشگاه‌ها تا به حال رقم‌های هنگفتی را برای تحقیق و توسعه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای AR و VR هزینه کرده‌اند. اما با این حال، هم‌اکنون تعداد محدودی از سخت‌افزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به بازار عرضه شده‌اند و درصد کمی از مردم از آن‌ها بهره می‌برند. از همین رو انتظار می‌رود که راه‌اندازی و فراگیر شدن متاورس زمان‌برباشد.

کارشناسان حوزه فناوری بر این باورند که متا در بخش متاورس کوتاهی نمی‌کند و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را برای توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این فناوری انجام خواهد داد.

البته متا در ساخت دنیای جدید تنها نیست و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله اپل و گوگل نیز برای طراحی و توسعه متاورس، سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند.

 کارشناسان همچنین معتقدند که متا در ابتدا و اوایل راه‌اندازی متاورس، هیچ هزینه‌ای از سازندگان دریافت نخواهد کرد، زیرا می‌داند که به تنهایی و بدون مشارکت بقیه نمی‌تواند به رشد و توسعه متاورس بپردازد.

مطلب مرتبط  20 واقعیت شگفت انگیز درباره اسنپ چت که نمیدانید!

به گفته زاکربرگ، متا قصد دارد خدمات بستر متاورس را بیش از رسیدن به یک میلیارد کاربر، طراحی کرده و آن‌ها را توسعه دهد تا هنگام فراگیر شدن این فناوری در بین مردم، نیازهای اولیه افراد در دنیای دیجیتالی فراهم شده باشد.

منبع: cnbc

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *