ذخیره سازی کدهای متن باز گیت هاب در قطب شمال برای آیندگان
جولای 21, 2020
لوگوی گوگل مپس
به روز رسانی گوگل مپس با جزئیات و نقشه های بهتر
آگوست 19, 2020
لوگوی مایکروسافت

توقف پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر و اج تا پایان سال 2021

 

مایکروسافت

مایکروسافت در سال 2021 میلادی، پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 11 (IE 11) و همچنین نسخه اولیه Microsoft Edge را متوقف خواهد کرد. این کمپانی قصد دارد تمرکز خود را بر روی مرورگر اج کرومیوم (Edge Chromium) بگذارد.

مایکروسافت دقیقا از یک سال دیگر، یعنی 17 آگوست 2021، پشتیبانی خود از اینترنت اکسپلورر 11 را در تمامی برنامه ها و سرویس های Microsoft 365، One Drive و Outlook به پایان خواهد رساند. این کمپانی همچنین در 30 نوامبر 2020، پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 11 با برنامه وب Microsoft Teams را نیز پایان می دهد.

با وجود این زمان کم برای انتقال، انتظار می رود که کاربران سازمانی به استفاده خود از IE 11 ادامه دهند. اما با این حال کمپانی مایکروسافت امیدوار است حالت جدید لگاسی اینترنت اکسپلورر در مرورگر Microsoft Edge مبتنی بر Chromium، به روند جا به جایی به مرورگر جدید کمک کند.

این حالت، به کاربران اجازه خواهد داد تا به سایت های قدیمی که به طور خاص برای اینترنت اکسپلورر ساخته شده، دسترسی پیدا کنند. البته تا زمانی که مایکروسافت کاملاً پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 11 را در ویندوز 10 متوقف کند.

مایکروسافت اج

در کنار این تغییرات پشتیبانی، مایکروسافت همچنین قصد دارد پشتیبانی خود از نسخه فعلی لگاسی مایکروسافت اج را در 9 مارس 2021 پایان بخشد. پس از پایان تاریخ پشتیبانی، نسخه لگاسی اج دیگر آپدیت های امنیتی را دریافت نمی کند.

علاوه برا این مایکروسافت کاربران جدید ویندوز 10 را به مرورگر جدید اج کرومیوم منتقل می کند. این کمپانی اعلام کرده که دستگاه های جدید در آپدیت های بعدی ویندوز، نسخه جدید مرورگر اج را نیز دریافت می کنند.

مطلب مرتبط  اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود

مایکروسافت سالهاست که در تلاش برای پایان بخشیدن به استفاده و پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر است. این شرکت برای اولین بار در سال 2015 از مرورگر جدید Edge خود، با اسم رمز Project Spartan در زمان پروژه، رونمایی کرد. معرفی این مرورگر در واقع استارت پایان برند اینترنت اکسپلورر محسوب میشد.

از آن زمان، مایکروسافت مشاغل را به استفاده نکردن از مرورگرهای قدیمی ترغیب کرده است. در راستای این اقدامات، مایکروسافت در 15 ژانویه سال جاری نیز مرورگر اج کرومیوم را منتشر کرد که در مقایسه با نسخه اولیه خود، پیشرفت های زیادی کرده  که از جمله آن می توان به سازگاری با پلاگین های گوگل کروم اشاره کرد.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *