تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟
تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟
نوامبر 22, 2022
چگونه اعتبار گواهی SSL خود را بررسی کنیم؟
چگونه اعتبار گواهی SSL خود را بررسی کنیم؟
نوامبر 27, 2022
راهنمای جامع خرید و اجاره رک

راهنمای جامع خرید و اجاره رک

خرید و اجاره رک

اگر به دنبال راه‌اندازی اتاق سرور هستید و یا می‌خواهید سرور خود را در دیتاسنتری قرار دهید باید بدانید که رک چیست و چه کاربردی دارد. این مقاله راهنمای خرید و اجاره رک است که با مطالعه آن می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

رک چیست؟

شرکت‌های هاستینگ، دیتاسنترها، سازمان‌های بزرگ و حتی برخی از شرکت‌های کوچک فضایی اختصاصی برای نگهداری از سرورهای خود دارند که به آن‌ها اتاق سرور می‌گویند. در این اتاق سرور، شبکه‌های کامپیوتری قرار دارند که وظیفه‌ی آن‌ها حفظ و انتقال اطلاعات است. 

سرورها در فضایی به نام رک قرار دارند که مسئول برقراری امنیت سرورها و تمامی تجهیزات آن‌ها است. قرار دادن سرورها در رک، راه‌حل اصلی ایمن‌سازی آن‌ها است.  رک، محفظه‌ای فلزی است که از سخت‌افزارهای شما در برابر گرما و سرما، سرقت و هرآنچه که ممکن است از لحاظ فیزیکی به عملکرد آن‌ها آسیب بزند، محافظت می‌کند. 

رک انواع مختلفی از جمله رک دیواری و رک ایستاده دارد که پیش از خرید یا اجاره رک باید باتوجه به نیازهای خود، میزان تجهیزات شبکه را مشخص کنید و سپس براساس آن، رک مورد نیاز خود را تهیه کنید.

رک چیست؟

نکاتی که برای خرید و اجاره رک باید بدانید

قبل از اقدام به خرید یا اجاره رک لازم است که اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید و انواع آن را بشناسید تا بتوانید مناسب‌ترین رک را باتوجه به نیازتان تهیه کنید. در ادامه نکاتی را که باید هنگام خرید و اجاره رک بدانید گفته‌ایم که این نکات عبارتند از:

۱. ابعاد رک

ابعاد رک یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا اگر یک رک بزرگ بخرید و یا اجاره کنید، ممکن است که از فضاهای خالی آن هیچ موقع استفاده نکید. همچنین اگر Rack کوچک باشد، برای شما استفاده‌ای نخواهد داشت که در هر دو صورت پول شما هدر می‌رود.

مطلب مرتبط  آموزش بهینه سازی وردپرس توسط فایل robots.txt

۲. بررسی ارتفاع رک برای اجاره یا خرید آن

باید ارتفاع رک خود را با مکانی که می‌خواهید آن را قرار دهید همخوانی داشته باشد. اگر ارتفاع آن بیشتر باشد، نمی‌توانید آن را در مکان در نظر گرفته قرار دهید. همچنین هنگام خرید رک، ابعاد آن را برای انتقال به اتاق سرور نیز در نظر داشته باشید تا هنگام جابجایی دچار مشکل نشوید.

۳. نوع اتصالات رک

سعی کنید رک‌هایی را تهیه کنید که اتصالات آن‌ها پیچ‌ و مهره باشد؛ زیرا در این صورت موقع جابجایی می‌توانید به راحتی آن‌ها را باز و بسته کنید. نوع دیگر رک‌ها به جای پیچ و مهره جوش داده شده‌اند. 

۴. بررسی وزن قابل تحمل رک هنگام خرید یا اجاره آن

وزن قابل تحمل رک‌ها مشخص شده و باهم متفاوت است. پس هنگام خرید یا اجاره رک، تجهیزاتی که می‌خواهید درون رک قرار دهید را در نظر داشته باشید و رک‌هایی را انتخاب کنید که وزن آن‌ها را تحمل کنند.

۵. امنیت رک

امنیت یکی از فاکتورهای بسیار مهم هنگام اجاره رک است. معمولا در رک‌ها دارای قفل است ، اما اگر رک شما قفل نداشت، توصیه می‌شود از قفل ریتال برای ایمن‌سازی آن استفاده کنید.

۶. نوع در و دیواره‌های Rack

در و دیواره‌های برخی از رک‌ها مشبک است که این موضوع به گردش هوا درون رک بسیار کمک می‌کند و باعث می‌شود که گرمای تولید شده توسط سرورها از فضای محبوس رک خارج شود. 

اجاره فضای رک یا کولوکیشن چیست؟

اجاره فضای رک یا کولوکیشن چیست؟

کولوکیشن یا کولوکیت همان اجاره فضای رک است که با استفاده از این سرویس، شما فضایی را در دیتاسنتر شرکت ارائه‌دهنده سرویس کولوکیشن برای مدت مشخصی اجاره می‌کنید و می‌توانید سرور خود را در آنجا قرار دهید. از مزایای سرویس کولوکیشن می‌توان به استفاده از تجهیزات پیشرفته دیتاسنترهای بزرگ اشاره کرد. 

مطلب مرتبط  A Record چیست؟ - کاربرد A Record

برای مشاهده تعرفه  colocationمی‌توانید به صفحه خدمات کولوکیشن برتینا مراجعه کنید.

مزایای اجاره تجهیزات شبکه و فضای رک:

  • از آنجایی که نیاز به راه‌اندازی دیتاسنتر ندارد، مقرون‌به‌صرفه است.
  • باتوجه به اینکه لازم نیست وقتی برای نگهداری دیتاسنتر بگذارید، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید.
  • دیتاسنترهای معتبر از پروتکل‌های امنیتی بروز استفاده می‌کنند که امنیت بهتری نسبت به دیتاسنترهای شخصی دارند.
  • می‌توانید در صورت بروز مشکل، از پشتیبانی فنی شرکت‌های هاستینگ استفاده کنید.
  • در صورتی که دانش فنی نداشته باشید، می‌توانید مدیریت سرور خود را به شرکت میزبان واگذار کنید.

جمع‌بندی: راهنمای جامع خرید و اجاره رک

به منظور حفظ پایداری شبکه، نگهداری از تجهیزات در هر شبکه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد که فضای رک مسئولیت آن را برعهده دارد. فضای رک تمامی قطعات شبکه از سرور گرفته تا سوئیچ و پچ پنل را درون خود جای می‌دهد. این محفظه در دیتاسنتر قرار می‌گیرد و از صدمات فیزیکی احتمالی به سرور و دیگر قطعات جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید به جای خرید رک و راه‌انداز اتاق سرور، از خدمات کولوکیشن دیتاسنترها استفاده کنید. برتینا از شرکت‌هایی است که خدمات کولوکیشن به کاربران ارائه می‌دهد. دیتاسنتر برتینا مجهز به پیشرفته‌ترین و بروزترین تجهیزات است و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق تیکت اقدام کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *