اطلاع از منابع ترافیک ورودی سایت یکی از قابلیت های برجسته Google Analytics است که هر کسب و کار آنلاینی می بایست با این مورد آشنایی داشته و این توانایی را داشته باشد که ترافیک ورودی خود را تحلیل کرده و با توجه به آن، به انتخاب بهترین استراتژی جهت دریافت مناسبترین بازخورد بپردازید.
گزارشات گوگل آنالیتیکس داده های بسیار مفیدی در رابطه با ورودی ها و بازدیدکنندگان سایت به یک وبمستر ارائه می دهد و در صورتیکه به کسب و کار آنلاین خود و توسعه آن اهمیت می دهید، پیشنهاد می شود در این مقاله با ما همراه باشید تا با گزارشات منابع ترافیک ورودی سایت آشنا شوید.
برای مشاهده این گزارشات می بایست پس از ورود به اکانت گوگل آنالیتیکس، در تب Acquisition به قسمت All Traffic رجوع کنید. در این قسمت گزارشاتی در مورد نحوه یافتن سایت توسط کاربران و نحوه ورود آن ها به سایت قابل مشاهده است.
در این قسمت چندین کانال تحت عناوین Organic ، Direct ، Referral ، Social ، Email و غیره نمایش داده می شود. در صورتیکه تمایل دارید از تعداد ورودی هر کانال به طور مجزا آگاهی پیدا کنید می توانید بر روی گزینه Channels کلیک کنید.
این قسمت همانگونه که از نام آن پیداست، به بررسی جز به جزء منابع ورودی سایت شما می پردازد. در ادامه هر یک از گزینه های آن را توضیح داده ایم :
این گزینه ترافیک های ورودی از طریق موتورهای جستجو به سایت را نمایش می دهد. به عبارت دیگر تعداد ورودی هایی که کاربران با سرچ کلمات و مشاهده سایت به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو وارد سایت شده اند را نمایش می دهد.
در صورتیکه در میان کانال ها بر روی Organic Search کلیک کنید می توانید کلیدواژه هایی که کاربران با سرچ آن ها از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شده اند مشاهده و بررسی کنید.
ترافیک مستقیم ، ترافیکی است که از تایپ URL شما به طور مستقیم در مرورگر ها به دست می آید . ترافیک مستقیم همچنین شامل کاربرانی که مجددا سایت شما را از قسمت نشانه ها (بوک مارک ) مشاهده میکنند نیز می شود این بازدیدکنندگان یا شما را می شناسند یا از شما شنیده اند، بنابراین احتمالا ترکیبی از مشتریان فعلی و افراد علامند به وب سایت شما می باشند.
ترافیکی که از کلیک بر روی لینک سایت شما در سایت های دیگر ایجاد می شود را در این بخش می توانید مشاهده کنید. با کلیک کردن بر روی یکی از منابع ترافیک ورودی سایت می توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. Google Analytics حتی صفحه های آن سایت را که کاربران در آن بر لینک شما کلیک کرده اند را نیز نمایش می دهد. کلیک بر روی یکی از صفحات به شما امکان دریافت جزئیات بیشتری را می دهد. این اطلاعات شامل بازدیدهای کل، میانگین زمان حضور کاربر در سایت، صفحات/بازدید، میزان بازدهی و بازدیدهای جدید می شود.
این بخش مختص ورودی هایی می باشد که از طریق لینک موجود در ایمیل های خود وارد سایت شما شده اند.
بنابراین بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) یک راه عالی برای افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما می باشد . یکی از راه های موثر در افزایش این بخش از وردی ها تبلیغ پست های وبلاگ از طریق ایمیل می باشد . هر ایمیل شامل یک لینک به پست وبلاگ مربوطه می شود، به طوری که افراد به راحتی می توانند با کلیک کردن بر روی آن لینک از این باکس (صندوق ورودی) ایمیل های خود وارد وب سایت شما شوند.
با افزایش شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی اولیه، جای تعجب نیست که در گوگل انالیتیکس هم بخشی مختص به این نوع ورودی ها نیز وجود داشته باشد. ترافیک شبکه های اجتماعی شامل افرادی است که وبسایت شما را از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی بازدید کرده اند، مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس ، لینکدین و یا Pinterest.
اگر در حال حاضر از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنید اما کاملا مطمئن نیستید که آیا تلاش های شما موثر بوده است و یا خیر ، می توانید گزارش ترافیک شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید. ترافیک شبکه های اجتماعی خود را ماه به ماه مقایسه کنید تا متوجه شوید آیا استراتژی پیام رسان فعلی شما مناسب است و یا خیر.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!