google analytics
سوالات متداول درباره Google Analytics
ژانویه 3, 2018
بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند
بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند – Mobile Optimization
ژانویه 10, 2018
منابع ترافیک ورودی سایت در گوگل آنالیتیکس

تحلیل منابع ترافیک ورودی سایت در گوگل آنالیتیکس – Traffic Sources

اطلاع از منابع ترافیک ورودی سایت یکی از قابلیت های برجسته Google Analytics است که هر کسب و کار آنلاینی می بایست با این مورد آشنایی داشته و این توانایی را داشته باشد که ترافیک ورودی خود را تحلیل کرده و با توجه به آن، به انتخاب بهترین استراتژی جهت دریافت مناسبترین بازخورد بپردازید.

گزارشات گوگل آنالیتیکس داده های بسیار مفیدی در رابطه با ورودی ها و بازدیدکنندگان سایت به یک وبمستر ارائه می دهد و در صورتیکه به کسب و کار آنلاین خود و توسعه آن اهمیت می دهید، پیشنهاد می شود در این مقاله با ما همراه باشید تا با گزارشات منابع ترافیک ورودی سایت آشنا شوید.

برای مشاهده این گزارشات می بایست پس از ورود به اکانت گوگل آنالیتیکس، در تب Acquisition به قسمت All Traffic رجوع کنید. در این قسمت گزارشاتی در مورد نحوه یافتن سایت توسط کاربران و نحوه ورود آن ها به سایت قابل مشاهده است.

در این قسمت چندین کانال تحت عناوین Organic ، Direct ، Referral ، Social ، Email و غیره نمایش داده می شود. در صورتیکه تمایل دارید از تعداد ورودی هر کانال به طور مجزا آگاهی پیدا کنید می توانید بر روی گزینه Channels کلیک کنید.

منابع ترافیک ورودی – Traffic Sources

منابع ترافیک ورودی

این قسمت همانگونه که از نام آن پیداست، به بررسی جز به جزء منابع ورودی سایت شما می پردازد. در ادامه هر یک از گزینه های آن را توضیح داده ایم :

ترافیک ورودی ارگانیک – Organic Search Traffic

این گزینه ترافیک های ورودی از طریق موتورهای جستجو به سایت را نمایش می دهد. به عبارت دیگر تعداد ورودی هایی که کاربران با سرچ کلمات و مشاهده سایت به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو وارد سایت شده اند را نمایش می دهد.

مطلب مرتبط  گیت چیست؟ آموزش کاربردی git

در صورتیکه در میان کانال ها بر روی Organic Search کلیک کنید می توانید کلیدواژه هایی که کاربران با سرچ آن ها از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شده اند مشاهده و بررسی کنید.

 ترافیک مستقیم – Direct Traffic

ترافیک مستقیم ، ترافیکی است که از تایپ URL شما به طور مستقیم در مرورگر ها به دست می آید . ترافیک مستقیم همچنین شامل کاربرانی که مجددا سایت شما را از قسمت نشانه ها (بوک مارک ) مشاهده میکنند نیز می شود این بازدیدکنندگان یا شما را می شناسند یا از شما شنیده اند، بنابراین احتمالا ترکیبی از مشتریان فعلی و افراد علامند به وب سایت شما می باشند.

ترافیک رفرال – Referral Traffic

منابع ترافیک ورودی

ترافیکی که از کلیک بر روی لینک سایت شما در سایت های دیگر ایجاد می شود را در این بخش می توانید مشاهده کنید. با کلیک کردن بر روی یکی از منابع ترافیک ورودی سایت می توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. Google Analytics حتی صفحه های آن سایت را که کاربران در آن بر لینک شما کلیک کرده اند را نیز نمایش می دهد. کلیک بر روی یکی از صفحات به شما امکان دریافت جزئیات بیشتری را می دهد. این اطلاعات شامل بازدیدهای کل، میانگین زمان حضور کاربر در سایت، صفحات/بازدید، میزان بازدهی و بازدیدهای جدید می شود.

ترافیک ایمیل – Email Traffic

این بخش مختص ورودی هایی می باشد که از طریق لینک موجود در ایمیل های خود وارد سایت شما شده اند.

بنابراین بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) یک راه عالی برای افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما می باشد . یکی از راه های  موثر در افزایش این بخش از وردی ها تبلیغ پست های وبلاگ از طریق ایمیل می باشد . هر ایمیل شامل یک لینک به پست وبلاگ مربوطه می شود، به طوری که افراد به راحتی می توانند با کلیک کردن بر روی آن لینک از این باکس (صندوق ورودی) ایمیل های خود وارد وب سایت شما شوند.

مطلب مرتبط  ریدایرکت کردن و مزیت استفاده از آن در سئو

ترافیک شبکه های اجتماعی – Social Traffic

با افزایش شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی اولیه، جای تعجب نیست که در گوگل انالیتیکس هم بخشی مختص به این نوع ورودی ها نیز وجود داشته باشد. ترافیک شبکه های اجتماعی شامل افرادی است که وبسایت شما را از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی بازدید کرده اند، مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس ، لینکدین  و یا Pinterest.

اگر در حال حاضر از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنید اما کاملا مطمئن نیستید که آیا تلاش های شما موثر بوده است و یا خیر ، می توانید گزارش ترافیک شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید. ترافیک شبکه های اجتماعی خود را ماه به ماه مقایسه کنید تا متوجه شوید آیا استراتژی پیام رسان فعلی شما مناسب است و یا خیر.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina

Latest posts by شبنم قرشی (see all)

مطلب مرتبط  نحوه بکاپ‌گیری از داده‌ها در سرورهای اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *