تفاوت بین CMS (سی ام اس) و Hosting (هاستینگ) چیست؟
فوریه 28, 2022
هاستینگ
11 راهکار داشتن وبسایت موفق
می 29, 2022

هاست اشتراکی چیست و چگونه کار می‌کند؟

هاست اشتراکی

میزبانی یکی از موارد حیاتی برای موفقیت وبسایت شما است و هنگامی که در حال راه‌اندازی اولین وبسایت خود هستید، ممکن است انتخاب سرویس میزبانی در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. درک تفاوت بین انواع هاست، از جمله هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی برای موفقیت سایت شما و همچنین مدیریت صحیح بودجه شما بسیار مهم است. از این رو در این مقاله متوجه می‌شویم که هاست اشتراکی چیست.

خوشبختانه، هنگامی که به بررسی انواع سرویس‌های هاستینگ می‌پردازیم، درک می‌کنیم که میزبانی وبسایت آنقدرها که در ابتدا به نظر می‌رسید، پیچیده نیست. پس از انجام یک بررسی و مقایسه کوچک، به خوبی متوجه می‌شوید که بهترین میزبانی برای شما کدام است و می‌توانید بهترین را برای وبسایت خود انتخاب کنید.

کاربران در فضای اینترنت کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کنند و از بین نتیجه جستجوها وارد وبسایتی می‌شوند. برای نمایش وبسایت به کاربر، اطلاعات در فضایی میزبانی می‌شوند و از این طریق می‌توانند وبسایت شما را مشاهده کنند. یکی از انواع این فضاهای میزبانی، هاست اشتراکی نام دارد.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی، نوعی سرویس میزبانی وبسایت است که در این روش، چند وبسایت بر روی یک سرور میزبانی می‌شوند و منابع سرور را به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. شاید برای شما سوال باشد که چرا وبسایت‌ها از هاست اشتراکی استفاده کنند؟ جواب این سوال ساده است: هزینه و منابع.

همانطور که در بالا گفتیم، یک سرور می‌تواند بیش از یک وبسایت را میزبانی کند و از آنجایی که منابع بین کاربران مختلف تخصیص می‌یابد، در نتیجه هزینه‌های سرور نیز بین کاربرها تقسیم می‌شود و از این رو برای وبسایت‌هایی که استفاده مشترک منابع در کار آن‌ها اختلالی ایجاد نمی‌کند، مقرون به صرفه است.

قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد هاست اشتراکی، ابتدا به نحوه عملکرد سرورها و میزبانی بپردازیم.

مطلب مرتبط  متصل کردن دو دامنه به یک وبسایت از طریق ادان دامین

هاست اشتراکی چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، هر بار که URL یک وبسایت را در مرورگر خود تایپ می‌کنید، مرورگر به دنبال سروری که این وبسایت در آن ذخیره یا میزبانی شده است، می‌گردد. هنگامی که مرورگر سرور را پیدا می‌کند، جهت قابل مشاهده بودن وبسایت، یک پیام درخواست HTTP به سرور ارسال و اطلاعات و داده‌هایی را درخواست می‌کند و به این صورت وبسایت شما به کاربر نمایش داده می‌شود.

اینکه وبسایت شما بر روی هاست اشتراکی میزبانی شده باشد یا بر روی سرور اختصاصی، تاثیری بر پروسه‌ی جستجو وبسایت شما در فضای وب ندارد اما نوع سرویس میزبانی شما در موفقیت وبسایتتان تاثیرگذار است. 

تصور کنید که هاست اشتراکی یک کشتی بزرگ است است که کابین‌های مختلفی دارد. کابین‌ها همان وبسایت هستند و کشتی به تنهایی یک سرور است و مردم سوار بر کشتی، افرادی هستند که کلمه یا عبارتی را جستجو کرده‌اند.

در حالی که همه از یک سرور و یک روش حمل و نقل استفاده می‌کنند، اما تجربه سفر آن‌ها متفاوت است. فعالیتی که هر یک از افراد حاضر در کشتی جهت انجام دادن انتخاب می‌کنند حتما با نفر دیگر متفاوت است؛ به عبارتی دیگر فعالیتی که یک کاربر انتخاب می‌کند، کاملاً با آنچه که فردی در کابین کناری او انجام می‌دهد، متفاوت است.

در کشتی، موتور و تمام منابع موجود تا زمانی که به مقصد برسید، به اشتراک گذاشته می‌شود؛ اما انعطاف‌پذیری و آزادی هر شخص برای سفر و تجربه او از سفر منحصر به فرد است و هزینه تمامی منابع و همچنین تعمیرات و نگهداری آن بین تمامی کابین‌ها تقسیم می‌شود و به طبع هزینه آن از حالتی که کشتی تنها یک کابین داشته باشد و تمام هزینه برای آن یک کابین باشد، مقرون به صرفه‌تر است. در نتیجه با این شبیه‌سازی متوجه می‌شویم که هاست اشتراکی مقرون به صرفه‌ترین گزینه در بین انواع میزبانی وب است، به همین دلیل است که افراد زیادی هاست اشتراکی را نسبت به دیگر نوع میزبانی‌ها ترجیح می‌دهند.

مطلب مرتبط  مزایای آی پی اختصاصی (Dedicated IP) و مقایسه با آی پی اشتراکی

هاست اشتراکی برای چه افراد و وبسایت‌هایی مناسب است؟

هاستینگ

هاست اشتراکی، سرویس میزبانی ایده‌آل برای بلاگ‌ها، وبسایت‌های جدید، کاربران وردپرس، فروشگاه‌های آنلاینی که به تازگی کار خود را در فضای آنلاین شروع کرده‌اند و وبسایت دولوپرهای تازه‌کار است. به طور کلی زمانی که شما از اشتراک‌گذاری سرور استفاده می‌کنید، به این معنی است که وبسایت شما ترافیک بالایی ندارد و همچنین نیازمند پهنای باند زیادی نیست.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

میزبانی مشترک یا همان هاست اشتراکی، یکی از محبوب‌ترین انواع سرویس‌های میزبانی ارائه شده توسط برتینا است و دو دلیل بسیار خوب برای محبوبیت آن وجود دارد:

راه‌حل کم هزینه

در انجام هر کاری مدیریت بودجه مهم است. هنگامی که شما به تازگی وبسایتی را راه‌اندازی می‌کنید، در همان ابتدا وبسایت شما ترافیک بالایی ندارد و شاید نخواهید به مقدار زیاد برای آن هزینه کنید، از این رو، میزبانی اشتراکی به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه کمتری نسبت به سرویس‌های میزبانی دیگر، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

مدیریت آسان هاست اشتراکی و بدون نیاز به تجربه قبلی

هنگامی که شما تجربه قبلی در میزبانی وبسایت ندارید، ممکن است مدیریت سرور یک مانع بزرگ و چالش برانگیز فنی به نظر برسد. از این رو، هاست اشتراکی راه‌حلی ساده جهت راه اندازی و مدیریت هاست وبسایت شما است.

همچنین اگر که تجربه قبلی ندارد، داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته برای سرویس‌های هاستینگ مزیتی مهم محسوب می‌شود، زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید با شرکت میزبان خود ارتباط برقرار کنید تا مشکل وبسایت شما برطرف شود.

جمع‌بندی: هاست اشتراکی و نحوه عملکرد آن

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی یکی از انواع راه‌حل‌های میزبانی است که به چند وبسایت اجازه می‌دهد تا از یک سرور استفاده کنند و منابع سرور را با هم شریک باشند. این نوع از سرویس‌های میزبانی مناسب برای وبسایت‌هایی است که ترافیک آن‌ها کم است و حافظه کمی نیاز دارند؛ مانند بلاگ‌ها، وبسایت‌های جدید، کاربران وردپرس و غیره.

مطلب مرتبط  حملات DDOS چیست؟

مزایای هاست اشتراکی، هزینه کم و مدیریت آسان و همچنین عدم نیاز به تجربه قبلی است. شما با انتخاب هاست اشتراکی می‌توانید به راحتی بودجه و سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید.

برتینا از ارائه‌دهندگان هاست اشتراکی است که دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است. سرویس هاست اشتراکی برتینا کاملا مناسب افرادی است که به تازگی کار آنلاین خود را آغاز کرده‌اند. برتینا هاست اشتراکی شما را پس از خرید سرویس، به طور کامل راه‌اندازی می‌کند و در تمامی مراحل همراه شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تیکت یا تماس تلفنی با کارشناسان برتینا در ارتباط باشید.


تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *