پروتکل HTTPs
افزایش سختگیری گوگل در قوانین پروتکل امنیتی HTTPS
اکتبر 7, 2019
مارک زاکربرگ
با منفورترین فرد دنیای فناوری آشنا شوید
نوامبر 16, 2019
نام دامنه

دسترسی هکرها به چندین سایت ثبت دامنه مشهور

بنا بر گزارش Kerbs on security وب سایت web.com و دو نام دامنه ی دیگر که متعلق به همین شرکت می باشد با نام networksolutions.com و register.vom توسطر هکرها مورد حمله ی سایبری قرار گرفته اند.

پس از رخ داد این اتفاق web.com طی اعلامیه ای از کاربران و مشتریان خود درخواست کرده است تا پسوردهایشان را سریعا تغییر دهند. با توجه به این که مشتریان شرکت های ثبت دامنه غالبا صاحبان وب سایت ها می باشند لذا این دسته از حملات سایبری به این شرکت ها واقعا نگران کننده می باشد. طبق گزارش krebs مشتریان شرکت مذکور بالغ بر 8.7 میلیون نفر می باشد.

به گفته ی web.com یک شرکت ثالث در اواخر ماه اوت سال 2019 دسترسی بدون مجوز به برخی از سیستم های کامپیوتری آن پیدا کرده است و احتمالا اطلاعات اکانت کاربران از این طریق فاش گردیده باشد. این شرکت اذعان داشته در طی این حمله سایبری هیچ اطلاعاتی مرتبط با کارت های اعتباری مشتریان فاش نشده است.

اگرچه این شرکت اعتراف کرده است که اطلاعاتی همچون نام، آدرس، شماره موبایل، آدرس ایمیل و اطلاعات مربوط به سرویس های خریداری شده توسط این کاربران برای هکرها قابل دسترسی بوده و فاش گردیده است. به همین دلیل از مشتریان خود درخواست کرده است به محض اولین ورود به سایت پسورد خود را تغییر داده و خاطر نشان کرده است پسورد های مربوط به اکانت ها از ین پس رمزگذاری می شوند که این قطعا احتمال آسیب پذیری آن ها را کاهش میدهد.

مطلب مرتبط  خرید دامنه ایمیل با ۴ مرحله ساده

این حمله سایبری ممکن است برای برخی افراد کم اهمیت به نظر برسد ولی توجه داشته باشید شرکت های ثبت کننده ی دامنه در حقیقت نام وب سایت ها را به فروش می رسانند و به هر یک از آن ها آدرس IP مشخصی اختصاص میدهند. اگر هکری بتواند نام دامنه را تغییر دهد پس از آن میتواند کنترل کامل یک وب سایت را به دست بگیرد.

به عنوان مثال چندی پیش گروهی از هکرها توانستند شرکت ثبت کننده ی نام دامنه ی بانک برزیل را هک کنند. پس از آن کاربران این وب سایت را به سایت های مشابه حاوی بدافزار ریدایرکت کردند و در نتیجه موفق به دسترسی به اطلاعات مهم آن ها شدند.

منبع : engadget

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *