معرفی Keep-alive و قابلیت های آن
نوامبر 3, 2018
موتورهای جستجو
بررسی محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان
نوامبر 28, 2018
پاپ آپ

پاپ آپ چیست و چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟

پاپ آپ

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که بعد از ورود به یک سایت با تعدادی پنجره جدید که ناخودآگاه باز می شوند رو به رو شده باشید. به این پنجره های باز شده پاپ آپ گفته می شود. عموماً این پنجره ها و محتوای آن ها سبب نارضایتی کاربران می شود. اما این پاپ ها چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

پاپ آپ چیست؟

همانطور که گفته شد پاپ آپ پنجره های کوچکی است که بعد از ورود به یک سایت به صورت ناگهانی ظاهر می شود. پاپ آپ ها به وسیله کدهای جاوا اسکریپت طراحی می شوند و در بیشتر موارد حاوی محتوای تبلیغاتی و مزاحم هستند که به همین دلیل باعث نارضایتی بازدیدکنندگان می شوند. برای اولین بار ایتن زاکرمن کد اصلی تبلیغات پاپ آپ را نوشت، بعد ها او به دلیل مشکلاتی که کاربران اینترنت به دلیل استفاده از این پنجره ها با آن رو به رو شدند عذرخواهی کرد. علاوه بر محتوای آزاردهنده این پنجره ها ترافیک و بار شبکه را افزایش می دهند و سبب کندشدن بارگذاری صفحات، بالا رفتن مصرف حجم اینترنت کاربران و در نهایت ترک تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از سایت می شوند. در مواردی حجم پاپ آپ ها در صفحات اولیه سایت ها به حدی است که برای دیدن صفحه اصلی سایت مجبور می شوید چند پنجره فرعی دیگر را ببندید.

در چنین شرایطی استفاده از POP-UP زیاد منطقی به نظر نمی رسد، اما روز به روز شاهد افزایش استفاده از این پنجره های کوچک آزار دهنده هستیم. بگذارید برای توضیح این مسئله کمی در مورد کاربرد آن ها صحبت کنیم.

کاربرد پاپ آپ

پاپ آپ ها معمولاً به عنوان یک پنجره برای تبلیغات سایت ثانویه مورد استفاده قرار می گیرند. یعنی سایت اصلی در قبال دریافت مبلغی از سایت دیگر، پنجره ای از این سایت یا تبلیغات این سایت را نمایش می دهد. این دسته معمولاً آزاردهنده تر هستند، چون سایت اصلی در قبال هر بازدیدکننده ای که به سایت تبلیغ کننده بفرستد هزینه ای دریافت خواهد کرد. در چنین شرایطی این سایت همه ی سعی خود را به کار می بندد که شما مجبور باشید وارد پنجره سایت تبلیغ دهنده شوید.

مطلب مرتبط  نحوه فعال سازی پاسخ خودکار SmarterMail

دسته بعدی پنجره هایی با لینکی از محتوای خود سایت هستند. مثلاً محصولات سایت یا لینک خبر یا مقاله خاصی به صورت پاپ آپ در ابتدای ورود به سایت به کاربران نشان داده می شوند. در این موارد هم کاربران گاهی با مشکلاتی رو به رو می شوند چون معمولاً این محتوا چیزی نیست که برای آن وارد سایت شده اند.

تأثیر پاپ آپ بر سئو سایت

تأثیر پاپ آپ بر سئو سایت را باید با موضوع Bounce Rate یا نرخ پرش توضیح داد. نرخ پرش در واقع میزان دفعاتی که کاربر یا بازدید کننده بدون کلیک کردن در سایت شما از آن خارج می شود را نشان می دهد. نرخ پرش یک عامل مهم برای رتبه بندی سایت ها توسط گوگل است و میزان بالای آن تأثیر منفی بر رتبه بندی سایت خواهد گذاشت.

این تبلیغات علاوه بر سئو سایت اصلی بر سایت تبلیغ کننده هم اثر می گذارند. ابتدا تأثیر این پنجره ها بر سئو سایت اصلی یا تبلیغ گیرنده را بررسی می کنیم.

نرخ پرش

تأثیر پاپ آپ بر سئو سایت اصلی (سایت نمایش دهنده پاپ آپ)

همانطور که قبلا اشاره کردیم زمانی که سایت از پاپ آپ استفاده می کند سبب می شود که تعداد زیادی از کاربران با مشکلات مختلفی رو به رو شوند. با توجه به تجربه ناخوشایندی که از این پنجره ها وجود دارد در بیشتر موارد افراد بعد از مواجه با آن ها سریعاً از سایت خارج می شوند و پنجره pop-up باز شده را نیز می بندند. در بسیاری از موارد افرادی که قبلاً به یک سایت که دارای pop-up است وارد شده اند در جستجوهای بعدی با مشاهده نام آن از وارد شدن به این سایت خودداری می کنند، حتی اگر در رتبه های اول نتایج جستجوی گوگل قرار داشته باشد.

مطلب مرتبط  هاست سی پنل آلمان چیست و مناسب برای چه کاربرانی است؟

ادامه این روند تأثیر بسیار بدی بر سئو سایت خواهد گذاشت. زیرا با مرور زمان نرخ پرش بالایی برای بازدیدکنندگان سایت مشاهده خواهد شد . در واقع کاربران در همان لحظه ورود بدون کلیک کردن از سایت خارج می شوند و گوگل از تعداد بالای افراد ناراضی که سایت را ترک کرده اند نتیجه می گیرد که این سایت مطالب مفید ارائه نمی کند. این سایت ها به تدریج در رتبه بندی گوگل دچار مشکل می شوند. ضمن این که گوگل با پنالتی های متعدد سایت های با نرخ پرش بالا را جریمه می کند. پس می توان به راحتی نتیجه گرفت پاپ آپ تأثیر منفی و حتی مخربی بر سئو سایت هایی که از آن برای تبلیغ استفاده می کنند خواهد داشت.

تأثیر پاپ آپ بر سئو سایت تبلیغ دهنده

سایت های تبلیغ دهنده می خواهند با استفاده از تبلیغ پاپ آپ تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهند. این استراتژی در تعداد بازدیدها نباید خلاصه شود. در بسیاری از موارد استفاده از این نوع تبلیغ حجم بازدیدکنندگان وبسایت های تبلیغ دهنده را افزایش می دهد، اما این بازدیدها ثمره ای برای سایت نخواهند داشت. معمولاً بازدیدکنندگان در چنین شرایطی بلافاصله پنجره باز شده که همان سایت تبلیغ دهنده است را بدون حتی خواندن نام آن می بندند. در چنین شرایطی نرخ پرش سایت به سرعت افزایش خواهد یافت. نتیجه بالا رفتن نرخ پرش، کاهش رتبه سایت و از دست دادن جایگاه در رده بندی گوگل است. به همین دلیل است که معمولاً این سایت ها بعد از مدتی و صرف هزینه زیاد به اهداف خود نخواهند رسید و دچار مشکلات زیادی نیز خواهند شد. 

مطلب مرتبط  تفاوت هاست لینوکس و ویندوز

مقابله کاربران اینترنت با پاپ آپ

پاپ آپ علاوه بر تأثیر منفی بر سئو سایت ها باعث نارضایتی کاربران فعال و همیشگی نیز می شود. بسیاری از کاربران برای مقابله با آن ها از افزونه های بلاک کننده این پنجره های آزاردهنده استفاده می کنند. معمولاً مرورگرها نیز برای نمایش پنجره های تبلیغاتی تنظیماتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا نمایش محتوای آزاردهنده را کاهش دهند. در مواردی سایت های بزرگ نیز اقدام به استفاده از چنین تبلیغاتی کرده و با واکنش منفی کاربران خود رو به رو شدند، در نتیجه این سایت ها مجبور شدند استفاده از آن ها را تا حد زیادی محدود یا به طور کامل متوقف کنند.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *