امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به‌جای انسان‌ها کار می‌کنند
امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به جای انسان‌ها کار می‌کنند
ژوئن 7, 2022
اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند
اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند
ژوئن 11, 2022
کلون سازی خوک‌ ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد

کلون سازی خوک‌ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد

کلون سازی خوک‌ ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد

گروهی از محققان دانشگاه نانکای چین با دانش هوش مصنوعی، روشی را ابداع کرده‌اند که به وسیله آن می‌توانند به کلون سازی (شبیه سازی) خوک‌ها بپردازند. در این روش جدید، انسان هیچ نقشی ندارند و فرایند به طور کاملا خودکار انجام می‌شود. چینی‌ها به کمک روش مذکور که مبتنی بر دانش هوش مصنوعی است، هفت کلون خوک را از یک مادر جایگزین به دنیا آورند.

کشور چین یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان گوشت خوک در جهان و سرانه مصرف گوشت در این کشور بین 30 تا 35 کیلوگرم است. علاوه بر این، جمعیت خوک‌ها در این کشور به 400 میلیون راس می‌رسد.

هرچند که آمار جمعیت خوک‌ها در چین بسیار زیاد است اما این میزان هیچگاه برای تامین تقاضای چنین بازار پرجمعیتی کافی نیست و از همین رو سالانه میلیون‌ها تن گوشت خوک از کشورهای دیگر به چین وارد می‌شوند.

حالا چینی‌ها با کلون سازی خوک‌ها در تلاشند تا جمعیت این حیوان را در کشورشان افزایش دهند. لیو یائووی، یکی از محققان دانشگاه نانکای معتقد است که پروژه مذکور می‌تواند چین را در زمینه تامین گوشت خوک به خود کفایی برساند.

شایان ذکر، گوشت‌ خوک‌های که به وسیله هوش مصنوعی شبیه سازی می‌شوند، شبیه به گوشت آزمایشگاهی نیست. گوشت‌های آزمایشگاهی از سلول‌های کشت شده و در شرایط خاص به وجود می‌‌آیند، این در حالی که گوشت حیوان‌های شبیه سازی شده از سلول‌های اصلی مادر جایگزین تولید می‌شوند.

محققان همین دانشگاه، پیش از این و در سال 2017 نیز با استفاده از ربات‌ها، فرایند شبیه‌سازی خوک‌ها را انجام داده بودند اما آن روش به صورت خودکار انجام نمی‌شد و به حضور انسان نیاز بود. اما حالا این کار بدون ربات‌ و بدون دخالت کامل انسان‌ها امکان پذیر است.

مطلب مرتبط  رونمایی اسنپ چت از یک چت بات مبتنی بر ChatGPT

منبع: scmp.com

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *