کدهای HTTP
کدهای وضعیت HTTP و استفاده از آنها برای بهینه سازی سایت
دسامبر 12, 2017
ریدایرکت کردن
ریدایرکت کردن و مزیت استفاده از آن در سئو
دسامبر 16, 2017
تولید محتوا

 عوامل مؤثر در کیفیت تولید محتوا و اهمیت آن در سئو

تولید محتواتولید محتوا و کیفیت آن برای هر فردی که در این زمینه فعالیت دارد و یا مدیر داخلی یک سایت است به عنوان یک دغدغه و روشی برای جذب کاربران بیشتر تعریف شده است، اما برای تولید یک محتوای خوب چه چیزی مهم است؟ با توجه به تمرکز شدید گوگل بر “کیفیت محتوا” به عنوان یک عامل رتبه بندی، در این مقاله به بررسی عواملی پرداخته ایم که رعایت آن ها باعث افزایش کیفیت محتوای یک سایت خواهد شد.

تمرکز بر روی هدف کاربر

در تولید محتوا، بجای اینکه لیستی از کلمات کلیدی بی ربط را برای نوشته خود انتخاب کنید، کلمات کلیدی واضح و هدفمند که مجموعه ای از اهداف کاربر را در بر داشته باشد ایجاد کنید. درک این موضوع که کاربر چه هدفی دارد و سازمان دهی این اطلاعات، به شما این توانایی را می‌دهد محتوایی تولید کنید که به بهترین نحو کاربر را مجذوب سایت خود کنید.

ساماندهی موضوعی بخش ها

مقابله گوگل با تعدد کلمات کلیدی و تکرار مصنوعی کلیدواژه ها منجر به توسعه الگوریتم‌های هوشمندی شده است (الگوریتم پاندای گوگل برای بررسی این موضوع تعریف شده است) که محتوای معتبر را با استفاده از شناسایی کلمات کلیدی مترادف و اصطلاحات و عبارات مرتبط با آن تشخیص می‌دهد. با رعایت این موضوع به موتورهای جستجو کمک می‌کنید که صفحه شما با استفاده از شناسایی مهمترین کلمات کلیدی مرتبط و ساختار هر یک از زیربخش ها با توجه به کلیدواژه مرتبط با آن به کاربران معرفی کنند.

مطلب مرتبط  powershell چیست؟ آموزش فعالسازی پاورشل

اطمینان از ساختار پیوسته متن

وجود ارتباط و پیوستگی در متون و پاراگراف های مختلف یک نوشته موضوع دیگریست که می بایست مدنظر قرار داد. در صورتیکه مقاله شما به صورتی ساختار دهی شود که هر بخش مختلف آن سبب تمرکز کاربر بر روی یک موضوع خاص و کاملأ مجزا شود، باید گفت که کاربر در نهایت با مطالعه کامل مقاله شما، ذهن آشفته ای خواهد داشت. در واقع باید ساختار و ترتیب بخش های مختلف نوشته به نحوی باشد که قدم به قدم کاربر را به هدفی که در پی آن هستین نزدیک کند.

قراردادن عنوان و تگ H1 قوی و جذاب

ممکن است شما بخواهید با انتخاب عناوینی برای محتوای خود، خلاق و هوشمند به نظر برسید، اما خواننده وقت کافی برای کشف این ظرافت‌ها را ندارد. بنابراین واضح و مختصر بنویسید و مطمئن شوید عنوانی که انتخاب کرده‌اید خیلی طولانی نیست.

اشتراک گذاری مقاله

محتوای خوب دارای ارزش ذاتی قابل تحسین است. گذشته از این، آیا افراد در شبکه‌های اجتماعی، دوستان و یا مخاطبین شما به آن علاقه‌مند هستند؟ به عبارت دیگر با توجه به قدرت شبکه های اجتماعی، آیا محتوا به نحوی تنظیم شده است که قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را داشته باشد؟

تعداد کلمات را چک کنید!

در این مورد قوانین صریحی وجود ندارد، البته بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که طول متن محتوا را با مخاطبین خاص خود بسنجید و تجربیات کاربر را همیشه در اولویت قرار دهید. کیفیت محتوا را برای تبعیت از تعداد معینی کلمات به‌خطر نیندازید و نتایج هیچ مطالعه‌ای را برای تعداد نهایی کلمات برای مخاطب خاص خود معیار قرار ندهید. مسلمأ طول محتوا برای موضوعات و حوزه های کاری مختلف می تواند متفاوت باشد و به بیان دیگر برای یک حوزه کاری و موضوعی خاص ممکن است طولانی شدن محتوا سبب عدم جذب کاربر شود و یا بالعکس…

مطلب مرتبط  Structured Data و Schema.org چیست؟

برای مخاطبان خود بنویسید (نه برای همکاران خود!)

این یک چالش ویژه برای افراد فعال در حوزه تولید محتوا می باشد. اگر مخاطبان شما در آن حوزه کاری متخصص هستند با آن‌ها سطح پایین صحبت نکنید، همچنین اگر مخاطبان شما با جزییات تخصص شما آشنایی ندارند با بکار بردن اصطلاحات فنی آن‌ها را از دست ندهید.

اصلاح محتوا

مهم نیست چندبار کار تولید محتوا را انجام داده‌اید، هرکس در هر زمانی ممکن است با فشردن یک کلید کاراکتری را اشتباها اضافه یا کم کند. املا و دستور زبان را دوباره چک کنید. هیچ چیز مانند یک اشتباه کوچک و ساده که شما برای تصحیح آن تنبلی می‌کنید اعتبار حرفه‌ای شما را از بین نمی‌برد.

لینک به منابع معتبر

این موضوع یکی از مفاهیم اصلی سئو و بهینه سازی سایت است که توضیح آن در قالب یک مقاله نمی گنجد اما به طور خلاصه باید گفت که بهتر است محتوای شما به تعدادی از منابع معتبر و با کیفیت بالا لینک داده شود.

عبارات بدیهی(طبیعی) را لینک نکنید

مطمئن شوید که برای لینک‌های خروجی از عبارات بدیهی مانند “اینجا کلیک کنید” ، “اطلاعات بیشتر” و.. استفاده نکرده اید. همچنین پیشنهاد می شود برای لینک کردن از کلمات کلیدی همان صفحه استفاده نکنید و برای متن لینک از عبارات مرتبط استفاده کنید.

از قرار دادن محتوای نامناسب در نوار کناری اجتناب کنید

محتوای مکمل یا نوار کناری غیرمفید و انحرافی برای هر سایت میتواند منجر به واکنش نامطلوب الگوریتم پاندای گوگل شود. همچنین باید گفت که این موضوع سبب منحرف شدن ذهن کاربر از هدف اصلی محتوای شما نیز خواهد شد.

مطلب مرتبط  روش انتقال رتبه های سئوی یک صفحه به صفحه دیگر

محتوای ارزشمند در مقابل محتوای منحصر بفرد

هر نویسنده خوب می‌تواند کلمات را در یک صفحه بازنویسی کند و محتوایی ایجاد کند که از لحاظ فنی به هیچ وجه در اینترنت موجود نباشد. اما محتوای خوب با ارزشی که کاربران برای آن قائل می شوند و همچنین مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما اقدام به وبگردی می کند مشخص می شود.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *