ساب دامین و سئو
ساب دامین چیست و چه تأثیری بر روی سئوی سایت دارد؟
آوریل 17, 2018
معرفی 4 پلاگین وردپرس برای مانیتورکردن رتبه سایت
می 9, 2018
یافتن بک لینک های رقبا از طریق سایت mooz

یافتن بک لینک های رقبا و استفاده از آن ها جهت بهینه سازی سایت

در مقاله های دیگری به تعریف بک لینک و ارزش انواع لینک دهی از دید موتورهای جستجو پرداختیم. در این مقاله نیز یک روش کاربردی برای یافتن بک لینک های رقبا را معرفی کرده ایم که می تواند در رقابت در زمینه سئو بسیار مفید واقع شود.

بک لینک در واقع به عنوان یک رأی سایت مبدأ به سایت مقصد می باشد و به هر میزان که کیفیت سایت لینک دهنده بالاتر باشد، رتبه سایت لینک دهنده از این نظر از دید موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.

یکی از روش های بهینه سازی سایت و رقابت در زمینه سئو با دیگر سایت ها جهت حضور در رتبه های بالاتر نتایج موتورهای جستجو، یافتن بک لینک های رقبا می باشد. به عبارت دیگر با یافتن بک لینک های رقبا و گرفتن لینک مناسب برای سایت خود از همان سایت هایی که به رقبای شما لینک داده اند، سبب حضور موثرتر در این رقابت خواهید شد.

با استفاده از روشی که در این مقاله مطرح شده است، می توانید به سادگی بک لینک های رایگان و مفید سایت رقبای خود را پیدا کرده و شما نیز از همان سایت ها برای خود بک لینک کسب کنید.

روش یافتن بک لینک های رقبا :

قدم اول : مراجعه به ابزار Open Site Explorer

ابزار Open Site Explorer یکی از کاربردی ترین ابزارهای موجود جهت بررسی فاکتورهای مختلف سئوی هر سایت است. این ابزار توسط سایت moz.com که یکی از منابع معتبر در زمینه سئو است منتشر شده است. با استفاده از ابزار Open Site Explorer می توانید فاکتورهای متعددی برای بررسی کیفیت هر بک لینک مانند اتوریتی صفحه (Page Authority) ، اتوریتی دامنه (Domain Authority) ، میزان اسپم بودن سایت (Spam Score) و… را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. نسخه رایگان و آزمایشی آن به مدت 30 روز برای هر کاربر در دسترس است اما جهت استفاده بیشتر از 30 روز می بایست نسخه حرفه ای آن را خریداری نمایید.

مطلب مرتبط  اسمارتر میل (SmarterMail‌) چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

ابزار Open Site Explorer

 

قدم دوم : واردکردن آدرس سایت یا صفحه رقیب خود

در نوار ابراز مشخص شده در تصویر ، آدرس صفحه اصلی سایت رقیب خود و یا صفحه خاصی از سایت رقیب که در رقابت با شما قرار دارد را وارد نمایید. پیشنهاد می کنیم آدرس سایت را به صورت دقیق وارد نمایید و به نوشتار آن و به وجود مواردی مانند http ، https ، www و… دقت نمایید.

یافتن بک لینک های رقبا از سایت moz

قدم سوم : مراجه به تب “Inbound Links”

تب “Inbound Links” تمامی صفحات و سایت هایی که به سایت رقیب شما لینک داده اند را نمایش می دهد و می توانید در این قسمت به یافتن بک لینک های رقبا و تحلیل آن ها بپردازید. از ویژگی های مفید این ابزار، نمایش اتوریتی صفحه (PA) ، اتوریتی دامنه (DA) ، میزان اسپم بودن سایت (Spam Score) برای تمامی صفحاتی است که به سایت رقیب شما لینک داده اند.

پیداکردن بک لینک های سایت های رقبا با استفاده از سایت موز

قدم چهارم : گرفتن خروجی از بک لینک ها به صورت فایل csv

با استفاده از ابزار Open Site Explorer می توانید از گزارش بک لینک ها فایل خروجی در قالب فرمت اکسل دریافت کرده و به صورت کامل به تحلیل این کیفیت سایت ها بپردازید.

قدم پنجم : ترکیب فایل های خروجی تمامی رقبا با هم

پس از دریافت خروجی از بک لینک های 5 تا 10 رقیب اصلی خود، تمامی آن ها را در قالب یک فایل ترکیب کنید.

قدم ششم : مرتب کردن تمامی صفحات با استفاده از فاکتور اتوریتی صفحه (Page Authority)

اتوریتی یا اعتبار صفحه (PA) فاکتوری است که توسط شرکت MOZ انتشار و توسعه داده شد و عددی مابین 1 تا 100 می باشد. برای تعیین PA هر صفحه ، فاکتورهای متعددی توسط ربات های MOZ مورد بررسی قرار می گیرند و طبق گفته توسعه دهندگان MOZ ، این فاکتورها جزء مواردی هستند که برای رنک دهی هر صفحه در میان نتایج جستجو در نظر گرفته می شوند. به هر میزان که این عدد به 100 نزدیکتر باشد، بیانگر صفحه ای با ارزش و اعتبار بالاتر در رنک دهی است. کسب بک لینک از سایت هایی با PA بالا ، با توجه به اعتبار بالای این صفحات، دارای کیفیت و ارزش بالاتری هستند.

مطلب مرتبط  هاست ویندوز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

قدم هفتم : مرور و تحلیل بک لینک های معتبر رقبا

اکنون شما لیست کاملی از تمامی بک لینک های سایت های رقبای خود دارید که می توانید با بررسی این صفحات، به کسب بک لینک از صفحات مناسب و با ارزش بپردازد. کسب بک لینک از بسیاری از این سایت ها عمدتاً به صورت رایگان است اما در صورتیکه امکان قراردادن لینک در این سایت ها توس شما وجود نداشت می تواندی با ادمین آن ها ارتباط برقرار کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

4 دیدگاه

  1. bimeh-saman گفت:

    خیلی سایت خوبی بود

  2. ترجمه مقاله تخصصی گفت:

    ممنون عالی بود

  3. احسان سیانکی گفت:

    سلام خسته نباشید
    عالی بود.

  4. هومن شمس گفت:

    ممنون بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *