CentOS
چگونه centOS را با SSH آپدیت کنیم؟
می 15, 2021
تفاوت بین CMS (سی ام اس) و Hosting (هاستینگ) چیست؟
فوریه 28, 2022
انتخاب هاستینگ

۱۰ معیار برای انتخاب بهترین خدمات هاستینگ

هاستینگ

با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و اثرات آن در زندگی روزمره، وب سایت‌ها نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکارها دارند. علاوه‌ بر موفقیت، وب سایت‌ها راهی موثر و کارآمد برای برقراری ارتباط، دیده و شنیده‌ شدن ایده‌ها، نظرات و تجربیات هستند.

فرقی ندارد که وب سایتی برای کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و یا برای تبادل تجارب و دلنوشته‌های خود، در هر صورت هنگام راه‌اندازی وب سایت باید این سوال را از خودتان بپرسید: چگونه بهترین خدمات هاستینگ وب را پیدا کنم؟

چگونه بهترین خدمات هاستینگ را انتخاب کنیم؟

زمانی که بهترین خدمات هاستینگ را در گوگل جستجو می‌کنید، گزینه‌های فراوانی به شما نمایش داده می‌شود که انتخاب بهترین ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ در بین این همه گزینه واقعا دشوار است. از سوی دیگر، افرادی که به تازگی شروع به راه‌اندازی وب سایت کرده‌اند،‌ علاوه‌ بر نگرانی در رابطه با طراحی وب و محتوای وب سایت، در انتخاب شرکت معتبر هاستینگ نیز سردرگم می‌شوند.

در این مقاله به ۱۰ معیاری که باید برای انتخاب بهترین خدمات هاستینگ وب در نظر بگیرید، پرداختیم.

۱.آپتایم بالا و تضمینی

در فضای اینترنت چیزی ناامید کننده‌تر از این نیست که بر روی یک لینک کلیک کنید و صفحه مورد نظر باز نشود. این موضوع نه تنها باعث آزار کاربر می‌شود، بلکه گوگل هم امتیاز منفی برای وب‌ سایت در نظر می‌گیرد و بر نمایش صفحه‌ مورد نظر در نتایج گوگل نیز اثر می‌گذارد. مشکل از دسترس خارج شدن صفحه وب سایت شما می‌تواند مربوط به میزبان وب سایت شما باشد. پس مطمئن شوید که شرکت میزبان، خدمات هاستینگ را باکیفیت بالا ارائه می‌دهد و در دسترس بودن وب سایت را تضمین می‌کند.

موضوع در دسترس بودن، آپتایم نامیده و با درصد نشان داده می‌شود. به عبارتی دیگر، آپتایم مدت زمانی است که یک سرور بدون وجود اختلال و تاخیر به کار خود ادامه می‌دهد و هرچه عدد آپتایم به ۱۰۰٪‌ نزدیک‌تر باشد، در دسترس بودن وب ‌سایت شما را بدون کوچکترین اختلال تضمین می‌کند. هنگامی که میزبان خود را انتخاب می‌کنید، حتما به عدد آپتایم تضمینی شرکت توجه کنید و آپتایم بالای ۹۹٪ را اولویت قرار دهید.

مطلب مرتبط  چگونه احراز هویت دو عاملی را برای SmarterMail فعال کنیم

۲.فضای ذخیره‌سازی

با توجه به هدف وب‌ سایت، مقدار فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات ممکن است زیاد یا کم باشد. اگر به فضای زیادی نیاز دارید، اطمینان حاصل کنید که شرکت میزبان، مقدار مورد نیاز برای جلوگیری از اتمام حافظه را ارائه می‌دهد و اگر مقدار کمی فضا نیاز دارید به دنبال سرویسی باشید که مناسب با نیاز شما و با هزینه پایین باشد که هزینه‌ای برای فضای اضافی ندهید. اما اگر سرویس شما دارای فضای  نامحدود است پس با خیال راحت موارد بعدی را بررسی کنید.

۳.ترافیک ماهیانه

سرویس‌های هاستینگ با محدودیت و بدون محدودیت ترافیک ماهیانه از سوی شرکت‌های میزبان ارائه می‌شوند. محدودیت ترافیک ماهیانه در عمل به این معنی است که بعد از استفاده از میزان ترافیک مجاز در یک ماه، وب سایت شما از دسترس خارج می‌شود ، اما برخی از شرکت‌های میزبان هنگام به پایان رسیدن میزان مجاز ترافیک وب سایت، مقداری ترافیک اضافه با در نظر گرفتن هزینه اضافی برای وب سایت شما در نظر می‌گیرند تا وب سایت از دسترس خارج نشود.

بنابراین، همیشه مراقب اطلاعات داده شده توسط شرکت‌ها باشید و از سرویس‌هایی استفاده کنید که از همه نظر پاسخگوی نیازهای شما  باشند.

۴.سرعت لود شدن صفحات وب سایت

سرعت هاستینگ

اگر با SEO آشنایی دارید، می‌دانید که سرعت لود صفحات وب سایت برای گوگل اهمیت دارد و به این دلیل اثرگذاری در تجربه کاربری، یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی سایت در گوگل است.

ممکن است از نظر تئوری تفاوتی ناچیز باشد اما در عمل، سرعت لود پایین می‌تواند کاربر را آزرده خاطر و فراری کند . بنابراین سرعت لود را در خدمات هاستینگ مد نظر  داشته باشید و مطمئن شوید که به اعتبار وب سایت‌تان  آسیب نرساند.

۵.امنیت اطلاعات

امنیت سایت

اعتماد به افراد یا ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی کار ساده‌ای نیست. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ منتخب شما از اطلاعات مشتریان خود به خوبی محافظت کند. سیستم‌های امنیت اطلاعات و بکاپ‌گیری چند لایه مستمر می‌تواند به شما اطمینان خاطر  از امنیت اطلاعات بدهد و بابت از بین رفتن اطلاعات خود نگران نخواهید بود.

مطلب مرتبط  حملات DDOS چیست؟

۶.پشتیبانی

پشتیبانی هاستینگ

یک شرکت هاستینگ وب، بیش از فراهم کردن شرایط برای موفقیت وب سایت شما باید در کمک به شما کارآمد باشد. پشتیبانی، عاملی کلیدی برای بسیاری از کاربران است و در دسترس بودن یا نبودن شرکت میزبان برای کمک به شما هنگام بروز مشکل،‌ تفاوت بین حل سریع مشکل یا داون شدن وب سایت شما برای چندین ساعت است.

با توجه به این موضوع، هنگام انتخاب خدمات هاستینگ مناسب، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال را در الویت  قرار دهید و از نحوه پاسخگویی و حل مشکلات توسط شرکت میزبان اطمینان حاصل کنید.

۷.بررسی قیمت سرویس‌های هاستینگ متفاوت

تنها نگاه به قیمت سرویس‌های هاستینگ نمی‌تواند معیار خوبی برای انتخاب بهترین خدمات هاستینگ باشد. اگر سرویسی با هزینه پایین ارائه می‌شود، دلیل بر ناکارآمد بودن آن نیست و بالعکس.

اما بررسی قیمت سرویس‌های هاستینگ ارائه شده توسط شرکت‌های متفاوت میزبانی، باعث آگاهی شما از حدود قیمت خدمات هاستینگ می‌شود و می‌توانید با توجه به نیازهای خود و بودجه در نظر گرفته شده، بهترین  انتخاب را داشته باشید.

۸.پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی

به دنبال سرویسی باشید که از سیستم مدیریت محتوا یا زبان برنامه‌نویسی وب سایت شما پشتیبانی کند و نصب سیستم‌های  مدیریت محتوا مانند وردپرس بر روی آن ساده باشد. دقت داشته باشید که سیستم مدیریت محتوا،‌ پلتفرمی برای تعامل کسب‌وکار شماست و ممکن است هر روز از آن استفاده کنید، پس مطمئن شوید که شرکت میزبان منتخب از سیستم مدیریت محتوای مورد نظر شما پشتیبانی کند.

۹.سرویس مورد نظر را پیش از خرید تست کنید

بسیاری از شرکت‌های میزبان سرویس کوتاه مدتی را برای تست خدمات هاستینگ به شما پیشنهاد می‌دهند. با استفاده از این امکان، می‌توانید خدمات شرکت میزبان را بر اساس نیازهایتان بررسی و سپس خریداری کنید.

در صورتی که ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ انتظارات شما را برآورده نکرد، می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای میزبان خود را تغییر دهید و اگر هم مناسب با نیاز شما بود، شما بهترین خدمات هاستینگ را برای وب سایت خود پیدا کردید.

مطلب مرتبط  اصطلاحاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید!

۱۰.مزایای بیشتری پیدا کنید

تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی بسیار زیاد است و بازار به شدت رقابتی دارد. در نتیجه برخی از شرکت‌های میزبانی برای پیشی گرفتن از رقبا مزایای اضافی ارائه می‌دهند.

بنابراین، هوشیار باشید! خدمات ارائه شده در هر سرویس را با دقت مطالعه و وجه تمایز سرویس‌ها را با آگاهی شناسایی کنید.

کلام آخر: انتخاب هوشمندانه خدمات هاستینگ

توجه به ۱۰ معیار گفته شده در انتخاب خدمات هاستینگ مناسب، ذهن شما را باز می‌کند و سبب می‌شود که با اطمینان خاطر سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که در ابتدا باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید و سپس مناسب‌ترین سرویس هاستینگ را انتخاب کنید.

خبر خوب این است که، اگر نیازهای وب سایت خود را نمی‌دانید و دانشی در این زمینه ندارید، می‌توانید از مشاوران شرکت‌های میزبان کمک بگیرید. برتینا یکی از شرکت‌های معتبر و با قدمت میزبانی است که انواع خدمات هاستینگ را ارائه می‌دهد و مشاوران متخصص این مجموعه شما را در انتخاب مناسب‌ترین سرویس هاستینگ راهنمایی می‌کنند.

در صورت نیاز به مشاوره از طریق تیکت یا تماس با شماره 61064-021 با کارشناسان برتینا در ارتباط باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *