وبلاگ برتینا

ads
عوامل تعیین کننده میزان هزینه کلیک
شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
متن تبلیغ در گوگل ادوردز
مهر ۲, ۱۳۹۶
تبلیغات کلیکی

3 راهکار برای بهینه سازی کلید واژه های تبلیغ

اگر بر این باور هستید که تبلیغ در گوگل (google adwords) به مانند نصب یک بنر در خیابانی پر رفت و آمد است و نیاز به سرکشی مداوم و بررسی ندارد، سخت در اشتباه هستید.

کلیدواژه ها

تبلیغ

تبلیغ در گوگل از روش های تبلیغاتی آنلاین می باشد که نیاز به دانش فنی و بررسی و تحلیل های مداوم جهت بهینه سازی دارد. یکی از موارد مهم بهینه سازی تبلیغ در گوگل ، بهینه سازی کلید واژه هاست. کلیدواژه ها اصلی ترین نقش در برقراری ارتباط مؤثر با مشتری هدف و کسب بازخورد بهتر از تبلیغات  را ایفا می کند. در واقع کلید واژه ها هستند که مشخص می کنند چه کاربرانی می بایست تبلیغ شما را مشاهده کنند و در صورتیکه در انتخاب و بهینه سازی آن ها نهایت دقت را نداشته باشید ، باید گفت که شما  بازخورد مناسبی از کمپین تبلیغاتی خود دریافت نخواهید کرد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا 3 مورد از مهمترین موارد بهینه سازی کلید واژه ها به همراه نکات لازم دیگر را به شما توضیح دهیم:

1-  توقف کلید واژه های کم کارکرد :

کلید واژه

لغات تبلیغاتی

بر اساس تجربه ، در بسیاری از کمپین های تبلیغاتی درصد زیادی از کلید واژه ها بدون نمایش ، کاربرد و بازخورد می باشند و دلیل این امر تفکرات اشتباه در زمان فعال سازی یک تبلیغ است. برخی از کاربران بر این باورند که باید تا حد ممکن برای یک تبلیغ کلید واژه تعریف کرد ، که متأسفانه باور بسیار اشتباهی است و می توان گفت از اصلی ترین عواملیست که سبب می شود یک تبلیغ کلیکی به بهترین نحو اجرا نشود.

در صورت انتخاب کلید واژه های زیاد و انتخاب کلید واژه هایی که طی چند روز و یا یک هفته هیچ نمایش ، جستجو و یا بازخوردی ندارند ، نسبت کلیک به نمایش کلی تبلیغ (CTR) بیش از حد معمول کاهش پیدا می کند ، زیرا بسیاری از کلیدواژه های شما نمایش و کلیک مناسبی نداشته و در نتیجه نمره کیفیت تبلیغات شما کاهش یافته و هزینه کلیک های کسر شده توسط گوگل به طور غیرمعمول افزایش خواهد یافت و باید گفت که بازخورد شما از تبلیغ در گوگل بسیار کاهش خواهد داشت.

همچنین لازم به  ذکر است که حتی در صورتی که کلید واژه های نامناسب شما ، نمایش و کلیک داشته باشند نیز به ضرر شما خواهد بود ، زیرا در این حالت به ازای هر کلیک هزینه ای پرداخت کرده اید.

تأثیر متوقف کردن این کلیدواژه ها به مرور و پس از چند روز  قابل مشاهده خواهد بود و به طور چشمگیری بر روی نمره کیفیت ، CTR و هزینه کلیک تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان کلید واژه های کم کارکرد ، غیرمؤثر ، فاقد نمایش و کلیک و غیرمرتبط را حتمأ متوقف یا حذف نمایید و تمرکز خود را بر روی کلید واژه هایی قرار دهید که نمره کیفیت و CTR مناسبی دارند و دقیقأ معرف حوزه کاری و فعالیت سایت شما می باشند.

2- استفاده از گزارش search terms  و انتخاب کلمات Negative :

کلیدواژه های منفی

گزارش search terms شامل عبارت هایی است که کاربران با جستجوی آن ها ، تبلیغ شما را مشاهده کرده و بر روی آن کلیک کرده اند. با استفاده از این گزارش می توانید عملکرد تبلیغ خود از نظر کلید واژه ها را بررسی و آن ها را بهینه نمایید. از طریق گزارش search terms به دنبال 2 موضوع باشید، مشخص کردن کلید واژه های غیرمرتبط (Negative keywords) و یافتن کلید واژه های جدید و مناسب.

با بررسی گزارش search terms ممکن است عبارت هایی را مشاهده کنید که به هیچ وجه کاربر هدف شما، آن را سرچ نکرده است ، به عنوان مثال در صورتی که حوزه کاری شما در زمینه فروش اینترنتی ساعت های اورجینال و کلید واژه شما “خرید اینترنتی ساعت” است و در این گزارش مشاهده کردید که کاربری با سرچ عبارت ” خرید اینترنتی ساعت فیک” بر روی تبلیغ شما کلیک کرده است ، می بایست کلمه “فیک” را به عنوان Negative keywords برای تبلیغ خود تعریف نمایید.

همچنین از طریق گزارش مذکور می توان دریافت که کاربران با سرچ چه عبارت هایی بیشترین کلیک را بر روی تبلیغ شما داشته اند و در صورتی که آن عبارت جزء کلید واژه های تبلیغ شما نیست ، بهتر است که آن را به تبلیغ خود اضافه کنید. به عنوان مثال  در صورتی که حوزه کاری شما در زمینه فروش تورهای مسافرتی و کلیدواژه شما “خرید تور دبی” است و بیشترین کلیک را عبارت “خرید تور دبی ارزان” برای تبلیغ شما داشته است ، بنابراین این کلیدواژه را به تبلیغ خود اضافه کنید زیرا این کلیدواژه ارزش سرچ بالایی داشته و سبب بهینه تر شدن تبلیغ شما خواهد شد.

3- افزایش ماکزیمم هزینه کلیک برخی از کلمات :

INCREASE

احتمالأ برای شما نیز این موضوع اتفاق افتاده که برخی از کلمات مهم تبلیغ شما نمایش مناسبی در لینک ها و صفحات اولیه جستجوی گوگل ندارند در حالی که این کلمات جزء کلیدواژه های اصلی تبلیغ شما بوده و در صورت افزایش تعداد کلیک آن ها ، فروش شما نیز افزایش خواهد یافت. راه حل این مشکل ، افزایش هزینه کلیک پیشنهادی شما به گوگل برای این کلیدواژه ها است. با توجه به رقابتی بودن تبلیغ در گوگل ، می بایست دائمأ نمایش کلید واژه های خود را مورد بررسی قرار داده و چک کنید زیرا ممکن است رقبای شما هزینه کلیک های خود را افزایش داده و نمایش تبلیغات شما در صفحه اول ناپایدار شود و یا نمایش به لینک های پایین صفحه انتقال یابد. نمایش یک تبلیغ در لینک های پایین صفحه در برخی از موارد سبب می شود شما از عرصه رقابت با دیگر سایت ها عقب افتاده و این موضوع مسلمأ بر روی فروش شما تأثیر منفی خواهد داشت. بنابراین برای رقابت با دیگران ، هزینه کلیک این کلمات را تا حد امکان و به میزانی که برای شما مقرون به صرفه باشد افزایش دهید.

در پایان لازم میدانم به برخی نکات دیگر که برای بهینه سازی کلیدواژه های یک تبلیغ مؤثر است اشاره کنم:

– بررسی حالت تطبیق کلیدواژه ها : در برخی از مواقع ممکن است دلیل عدم دریافت بازخورد مناسب از یک کلیدواژه ، حالت تطبیق آن باشد. به عنوان مثال ممکن است حالت تطبیق کلید واژه خود را بر روی Exact قرار داده باشید و در این حالت نمایش تبلیغ شما به سرچ آن کلید واژه به طور دقیق توسط کاربر محدود شده است و این درحالی است که اگر حالت کلید واژه شما بر روی phrase ست شده بود ، کلیک های بیشتری را برای تبلیغ شما به همراه داشت. حالت تطبیق کلیدواژه ها ، بحث مفصلی است که در مقاله دیگری به شرح آن پرداخته ایم.

– در انتخاب Negative keywords نهایت دقت را به خرج دهید زیرا محدود کردن نادرست یک تبلیغ باعث ضرر شما خواهد شد.

– از انتخاب کلید واژه های مشابه و داری عملکرد موازی تا حد امکان خودداری کنید زیرا این مورد سبب می شود در بررسی و تحلیل میزان بازخورد تبلیغ خود دچار مشکل شوید.

– از انتخاب کلید واژه هایی که در صفحات سایت شما وجود ندارند خودداری کنید ، زیرا در این حالت یکی از معیارهای مؤثر بر روی نمره کیفیت را رعایت نکرده و به طبع هزینه کلیک شما نسبت به رقبا افزایش خواهد یافت.

– در انتخاب کلید واژه ها ، خود را به جای یک کاربر عادی قرار داده و از انتخاب کلید واژه های بسیار تخصصی که ارزش سرچ پایینی دارند خودداری کنید.

The following two tabs change content below.