برای کسب و کارهایی که به صورت آنلاین و از طریق سایت خود به دنبال جذب مشتری هستند مهم ترین آمار و ارقامی که باید به آن توجه کنند، نرخ تبدیل صفحات فرود مختلف سایت می باشد.
این ارقام به شما نشان میدهند دقیقا چه تعداد از افراد اقدام خاص مدنظر شما را در سایتتان انجام داده اند. اقدام مدنظر شما میتواند ثبت نام در خبرنامه، پرکردن فرم تماس یا انجام خرید از سایت باشد.
در حالی که محاسبه ی نرخ تبدیل اصلا کار دشواری نیست (این عدد تنها درصد بازدیدکنندگانی است که به مشتری تبدیل شده اند) ولی پیدا کردن روش هایی برای افزایش نرخ تبدیل به خصوص برای صفحات فرود کلیدی سایت دشوار است.
چنانچه به دنبال روش هایی برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج یا کل سایت هستید با ما همراه باشید. در ادامه به 11 نکته می پردازیم که با به کارگیری آن ها میتوانید نرخ تبدیل هر صفحه ی فرودی را افزایش دهید.
همانقدر که دریافت ترافیک و ورودی برای هر سایتی اهمیت دارد به همان میزان دریافت ورودی مناسب و مرتبط نیز حائز اهمیت می باشد.
یکی از روش هایی که میتوانید از طریق آن اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که وارد سایت شده ثبت نام کرده، خرید انجام میدهند و یا به بیان دیگر اکشن مدنظر شما را انجام میدهند، ایجاد یک پرسونای مخاطب می باشد.
از این طریق میتوانید با جزئیات کامل مشخص کنید که چه فردی میتواند مشتری شما باشد. این کار فراتر از داشتن یک دید کلی در ارتباط با مشتری شما است. در عوض شما باید واقعاً بخش های مختلف زندگی آن ها که ممکن است بر تصمیم به خرید آن ها تاثیر بگذارد را شناسایی کنید.
این اطلاعات شامل تمایلات، علایق، فعالیت های روتین روزانه، مشکلات و باورها و … می شود.
پس از اینکه مشتری های بالقوه ی خود را شناسایی کردید. میتوانید به سادگی لندینگ پیج خود را بهینه کرده تا بیشترین تبدیل را داشته باشد.
عنوان سایت شما یکی از اولویت هاست و قطعا یکی از مهم ترین بخش هایی هست که باعث میشود تا بازدیدکننده در ارزیابی خود سایت شما را ارزشمند تلقی کند.
چنانچه عنوان صفحه طولانی، مبهم یا بی ربط با نیازهای مشتری باشد قطعا آن ها به سرعت سایت را ترک میکنند.
برای نوشتن عنوانی جذاب بهتر است به صورت میانگین از 6 کلمه استفاده کنید.
اگر فکر میکنید محدود کردن عنوان به چند کلمه کار دشواری است و ممکن است سبب گنگ و مبهم به نظر رسیدن مطلب گردد، بنابراین میتوانید از متنی در زیر عنوان استفاده کنید که عنوان درج شده را کاملا شفاف شرح دهد.
غالبا استفاده از ادبیات پیچیده در مقالات باعث خروج تعداد زیادی از کاربران می شود. سعی کنید مقالات خود را با زبانی ساده و قابل فهم منتشر کنید.
تصور کنید که بازدیدکنندگان وارد سایت شما شده، محصولات یا خدمات شما را مشاهده کرده و تصمیم به خرید میگیرند ولی زمانی که بر روی لینک ثبت نام کلیک میکنند با یک فرم طولانی و با تعداد فیلدهای زیادی که پر کردن آن ها الزامی است مواجه می شوند. چه اتفاقی می افتد؟ در این حالت ممکن است تعدادی از بازدیدکنندگان پشیمان شده و از سایت خارج شوند.
لذا جهت جلوگیری از خروج کاربر از سایت پیشنهاد میشود فرم های خود را بهینه کنید و تنها اطلاعات مهم را از کاربر درخواست نمایید. در بیشتر مواقع نام نیز پرسیده میشود ولی این واقعا الزامی نیست شاید بهتر باشه تنها به دریافت ادرس ایمیل و یا شماره تلفن اکتفا کنید. همچنین دقت کنید که در فرم شما اطلاعات شخصی و محرمانه کاربر درخواست نشود.
قبل از اینکه بازدیدکنندگان فرمی را در سایت شما تکمیل کنند و اطلاعات خود را وارد نمایند سعی کنید عبارتی که به عنوان call to action استفاده می کنید واقعا سبب ترغیب کردن کاربر به انجام کار مدنظر شما باشد. سعی کنید تنها خود را محدود به استفاده از عباراتی همچون “ثبت نام” نکنید. برخی از عباراتی که میتوانید به عنوان call to action از آن ها استفاده نمایید عبارتند از:
ظاهر نامناسب لندینگ پیج و زمان بارگذاری بالای آن میتواند سبب کاهش نرخ تبدیل گردد. طراحی عالی سبب میشود کاربر سایت را پسندیده و از صرف زمان و گشتن داخل سایت لذت ببرد، از طرفی سرعت پایین بارگذاری غالبا سبب ترک سایت توسط کاربران می گردد. به صورت میانیگن کاربران انتظار دارند طی 2 ثانیه سایت به طور کامل بارگذاری شود.
بخش “نظرات کاربران” باعث کاهش ریسک و همچنین کسب اعتبار اجتماعی خواهد شد. پیشنهاد میشود از این بخش در لندینگ پیج محصولات خود استفاده کنید. در این بخش کاربران نظرات و توصیه ها و امتیازات خود را راجع به یک سرویس یا محصول خاص ارائه می کنند. با توجه به این که غالبا مشتریان به نظرات و توصیه های دیگر حتی اگر آن فرد را نشناسند اعتماد می کنند لذا امکان خرید از سایت شما افزایش پیدا میکند.
چنانچه صاحب یک سایت فروشگاهی هستید، پیشنهاد میشود تعداد محصولات باقی مانده در انبار را جهت ترغیب مشتری به خرید نمایش دهید. این عمل در حقیقت به عنوان محرکی برای مشتری عمل میکند.
افزودن بخشی جهت نمایش سوالات متداول، ترفندی جهت افزایش نرخ تبدیل سایت می باشد. به این دلیل که غالب افراد در هنگام جستجو در اینترنت از جملات سوالی استفاده میکنند لذا در این بخش میتوانید دقیقا پاسخ سوال کاربر را ارائه دهید و شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو داشته باشید. از طرفی بازدیدکننده نیز با مشاهده ی بخش سوالات متداول نه تنها پاسخ سوال های خود را پیدا کرده بلکه متوجه میشود که ایا محصول یا خدمات شما پاسخگوی نیاز وی می باشد و یا نه. همچنین به صورت مهندسی شده می توانید با استفاده از FAQ باذهن مخاطب بازی کرده و او را به سمت هدف خود هدایت کنید.
براساس گزارشات منتشر شده، کاربران آنلاین به صورت میانگین در 15 ثانیه تصمیم میگیرند که از خدمات یا محصولات یک سایت استفاده کنند یا خیر. این واقعا زمان کمی برای جلب توجه کاربران و تبدیل آنها به مشتری است اما راه حل ساده این است که تمامی المان های اضافی را حذف کنید و یک لندینگ پیج متمرکز برای کاربر ایجاد نمایید.
پس از اینکه تمام موارد بالا را رعایت کردید قطعا میخواهید لندینگ پیج را منتشر کنید ولی پیشنهاد میکنم قبل از انتشار آن خودتان لندینگ پیج را تست کرده و تمامی خطاها و باگ های آن را شناسایی و برطرف کنید. مطمئن شوید که لندینگ پیج شما موبایل فرندلی باشد. حتما دکمه ی call to action و حتی فرم تماس را چک کنید. چنانچه از عملکرد صحیح تمامی موارد مذکور مطمئن شدید سپس میتوانید لندینگ پیج خود را منتشر کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!