راه‌ و روش‌های محدودیت هزینه تبلیغات گوگل
 آشنایی با راه‌ و روش‌های محدودیت هزینه تبلیغات گوگل
می 9, 2023
آموزش گام‌به‌گام ساخت اکانت گوگل ادز

ساخت اکانت گوگل ادز؛ آموزش تصویری ساخت اکانت google ads

آموزش گام‌به‌گام ساخت اکانت گوگل ادز

جذب مخاطبان و مشتریان از جمله چالش‌های بسیاری از کسب‌وکارها بوده که تبلیغات آنلاین و به‌خصوص گوگل ادز این دغدغه را برطرف کرده‌ است. Google Ads یک پلتفرم بسیار قدرتمند برای ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد که تبلیغات را به کاربران اینترنتی بسیاری در سراسر دنیا نمایش خواهد داد. برای راه‌اندازی کمپین و تبلیغات در این پلتفرم باید حساب گوگل ادز داشته باشید. ساخت اکانت گوگل ادز کاملا رایگان است و بیش از چند دقیقه از شما زمان نخواهد گرفت. در این مقاله ساخت اکانت گوگل ادز را مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش داده‌ایم تا پس از آن بتوانید اولین کمپین تبلیغاتی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی کنید.

مرحله اول ساخت اکانت گوگل ادز؛ ثبت‌نام در سایت Google Ads

برای ساخت اکانت تبلیغات گوگل ابتدا باید یک حساب کاربری در Google داشته باشید. درصورتی‌که اکانت فعال در گوگل دارید، با همان جیمیل وارد حساب گوگل خود شوید. پس از لاگین در گوگل می‌توانید مراحل ساخت اکانت گوگل ادز را آغاز کنید.  

وارد سایت Google Ads شوید و سپس روی گزینه ساخت حساب کاربری یا New Google Ads Account کلیک کنید. ازآنجایی‌که تمرکز این مقاله روی ساخت کمپین نیست، لطفا روی گزینه Switch to export mode در پایین صفحه کلیک کنید تا وارد بخش انتخاب نوع کمپین شوید. در این بخش باید گزینه Create an account without campaign را از پایین کادر انتخاب کنید تا وارد مراحل ساخت اکانت گوگل ادز خود شوید.

انتخاب گزینه ساخت اکانت جدید برای استفاده از اکانت گوگل ادز

مرحله دوم ایجاد حساب کاربری در تبلیغات گوگل؛ افزودن اطلاعات کسب‌و‌کار

برای شروع فرآیند ثبت‌نام، اطلاعات کسب‌و‌کار خود از جمله نام کسب‌و‌کار و آدرس وب‌سایت را وارد کنید. این اطلاعات اولیه درباره کسب‌و‌کارتان فرآیند تنظیم کمپین را آسان‌تر خواهد کرد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که اطلاعات کسب‌وکارتان را دقیق وارد کنید؛ زیرا این اطلاعات پس از ثبت شدن قابل‌ویرایش نخواهند بود. 

توجه داشته باشید که اگر تجربه کافی در مورد گوگل ادز و نحوه مدیریت کمپین‌ها در این پلتفرم ندارید، بهتر است خرید اکانت گوگل ادز را جایگزین کنید؛ زیرا مدیریت اکانت گوگل ادز نیازمند دانش و تجربه است و خطر بسته شدن حساب را دارد.

مطلب مرتبط  آموزش استفاده از گوگل ادوردز برای کسب‌وکارها (بررسی ۹ نکته مهم)

مرحله دوم برای ساخت اکانت گوگل ادز؛ ورود اطلاعات کسب‌وکار

مرحله سوم برای ایجاد اکانت google ads؛ اضافه کردن اطلاعات پرداخت

در این مرحله باید اطلاعات پرداختی و مالی خود را به‌دقت وارد کنید. شما برای پرداخت هزینه‌های انواع خدمات Google Ads مانند تبلیغات ویدئویی و ساخت اکانت نیاز به یک حساب خارجی واقعی و معتبر بین‌المللی خواهید داشت که برای گوگل نیز شناخته‌شده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که برای کاربران خارجی تفاوتی بین ارزهای قابل‌انتخاب در Google Ads وجود نخواهد داشت؛ اما در کشور ما با توجه‌به نوسانات نرخ ارزهای مختلف، شرایط متفاوت است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مرحله تکمیل اطلاعات پرداخت شامل سه بخش می‌شود که هر کدام از آن‌ها به‌دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های گوگل درباره کشورمان، تکمیل اطلاعات پرداخت را برای ما ایرانیان کمی متفاوت می‌کند که در ادامه هرکدام را توضیح خواهیم داد.

ورود اطلاعات حساب پرداختی برای ساخت حساب گوگل ادز

انتخاب کشور در مرحله وارد کردن اطلاعات پرداخت؛ ساخت اکانت گوگل ادز

در این مرحله از ساخت اکانت گوگل ادز برای خرید کلیک گوگل و استفاده از سایر خدمات آن باید کشور خود را از منوی کشویی انتخاب کنید تا گزینه‌های پرداختی موجود براساس ارز رایج در موقعیت جغرافیایی شما تعیین شود. توجه داشته باشید که نام کشورمان، ایران، به علت تحریم‌ها و محدودیت‌های گوگل در گزینه‌های این لیست موجود نیست؛ پس باید کشور دیگری را انتخاب کنید.

انتخاب موقعیت زمانی؛ در مرحله انتخاب نحوه پرداخت برای ساخت حساب تبلیغاتی گوگل 

زمان مناسب را باتوجه‌به کشور موردنظر خود انتخاب کنید تا گزارش‌های کمپین‌ها و مهلت پرداخت‌ها به‌درستی مطابق با زمان شما انجام شود. در تنظیم موقعیت زمانی امکان انتخاب شهرهای ایران نخواهید داشت. ازاین‌رو باید زمان کشور دیگری را انتخاب کنید. همچنین برای تبلیغات در گوگل باید توجه داشته باشید که راه‌اندازی کمپین با دامنه .ir امکان‌پذیر نیست؛ ازاین‌رو، با ثبت دامنه بین‌المللی می‌توانید تبلیغات در گوگل را برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کنید.

مطلب مرتبط  چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟

واحد پول در پر کردن بخش اطلاعات حساب؛ برای استفاده راحت از خدمات گوگل ادز

واحد پول خود را بر اساس ساختار مالی کسب‌و‌کارتان تنظیم کرده و سپس اطلاعات نوع پرداخت از جمله کارت اعتباری یا دبیت، PayPal یا حساب بانکی را وارد کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب ارز به امکان دسترسی و تامین آن توجه کنید که باتوجه‌به شرایط اقتصادی کشورمان، کمترین نوسان را نسبت به دلار و یورو داشته باشد. در همین راستا می‌توانید لیر ترکیه، درهم امارات یا بات مالزی را به‌عنوان ارز انتخاب کنید.

پس از عبور از این مرحله حساب Google Ads شما با موفقیت ساخته خواهد شد و با دریافت کد Your customer ID گوگل شما را با این آیدی خواهد شناخت. Your customer ID را گوگل به ایمیل شما ارسال خواهد کرد. برای راه‌اندازی کمپین‌ها می‌توانید از دامنه com استفاده کنید. با خرید دامین com از مزایای دامنه بین‌المللی بهره‌مند خواهید شد. در ادامه به تنظیمات داشبورد گوگل ادز شما خواهیم پرداخت.

مرحله چهارم در ساخت اکانت گوگل ادز؛ لینک کردن حساب‌ها برای راه‌اندازی بهتر کمپین‌های تبلیغاتی

حساب‌های موجود خود از جمله کانال YouTube و حساب Google Business Profile را در این مرحله از ساخت اکانت گوگل ادز باید باهم لینک کنید. هدف از لینک کردن اکانت‌ها، افزایش سرعت تنظیم کمپین خواهد بود. سیستم گوگل به‌صورت خودکار کلمات کلیدی و عناوین را برای کمپین‌های شما براساس داده‌های حساب‌های لینک‌شده پیشنهاد خواهد داد. 

ازآنجایی‌که امکان تبلیغ در گوگل بادامنه‌های فارسی و ir وجود ندارد، باید با دامنه‌های بین‌المللی تبلیغات خود را انجام دهید. به‌عنوان مثال اگر کسب‌وکار شما در زمینه هوش مصنوعی فعال است، خرید دامنه ai مناسب شما خواهد بود.

مرحله پنجم در راه‌اندازی حساب تبلیغات گوگل؛ تعیین اهداف و بودجه کمپین

انتخاب اهداف و بودجه کمپین مرحله مهمی در مسیرتان در Google Ads است. اهدافی که با کمپین‌های خود می‌خواهید دست‌یابی کنید را تعیین کنید؛ آیا می‌خواهید ترافیک وب‌سایت را افزایش دهید، لیدهای جدید تولید کنید، افزایش فروش داشته باشید یا آگاهی از برند را ترویج دهید. بودجه‌ای را که با هدف‌ها و توانایی مالی کسب‌وکار خود همخوانی داشته باشد، تعیین کنید.

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز

راه‌اندازی کمپین‌ها بعد از ساخت اکانت گوگل ادز

مرحله ششم؛ تنظیم نحوه محاسبه موفقیت کمپین‌ها در راه‌اندازی حساب گوگل ادز

برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات وب‌سایت خود، تنظیم نحوه محاسبه موفقیت کمپین ضروری است. این مرحله به شما اجازه می‌دهد تا از عملیات‌های مهمی که کاربران پس از تعامل با تبلیغات شما انجام می‌دهند، مطلع شوید. با مشاهده و بررسی گزارش‌ها، به تجربیات ارزشمندی از تأثیر کمپین‌های تبلیغاتی خود روی کسب‌و‌کارتان دست خواهید یافت.

خرید اکانت اختصاصی گوگل ادز بدون نگرانی از ساسپند شدن به‌جای ساخت اکانت 

در این مقاله مراحل ساخت اکانت گوگل ادز را مرحله‌به‌مرحله توضیح دادیم. ایجاد حساب Google Ads امکانات تبلیغات آنلاین متنوعی را پیش روی شما می‌گذارد. با پیروی از این مراحل می‌توانید اکانت گوگل ادز خود را بسازید  و مخاطبان هدفتان را جذب کنید. البته که برای کسب‌وکارهای فعال در ایران ساخت اکانت گوگل ادز راحت نخواهد بود و ریسک ساسپند یا بسته شدن اکانت را خواهد داشت. ازاین‌رو، برای کاهش این ریسک بهتر است خرید اکانت اختصاصی گوگل ادز را از نمایندگان گوگل در ایران انجام دهید. برتینا به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز ارائه‌دهنده خدمات این پلتفرم است که برای مشاهده پلن‌ها می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *