گوگل در حال آزمایش روشی جدید برای کسب و کارهاست با این هدف که بتوانند اطلاعات بیشتری از مشتری های خود از طریق افزونه های جدید در گوگل ادز کسب کنند.
این افزونه ی جدید که Lead Form نام دارد توسط کاربری با نام Steven Johns مشاهده و توسط اسکرین شات هایی در توییتر منتشر شده است.
در این اسکرین شات منتشر شده میتوانید نحوه ی عملکرد این افزونه ی جدید را مشاهده کنید. این افزونه با هدف ترغیب مشتریان برای برقراری ارتباط و یا به عبارتی call to action طراحی شده است و در مثال بالا برای ارائه آفر ویژه ای که تنها پس از پر کردن فرم ورودی برای مشتریانی قابل دسترسی خواهد بود، مورد استفاده قرار گرفته است.
تبلیغ کنندگان میتوانند فرم ورودی را مطابق با سلیقه ی خود تنظیم کرده و از عنوان ها و توضیحات مختص خود استفاده نمایند. از این رو به سادگی آن ها میتوانند اطلاعاتی از مشتری که برای کسب و کار آن ها حیاتی میباشد را مشخص کرده و و از مشتریان خود آن را درخواست کنند.
اطلاعات درخواستی از مشتری میتواند یکی و یا همه ی موارد زیر باشد:
همانطور که در مثال بالا مشاهده میکنید، میتوانید تصویر بک گراند نمایش داده شده در فرم مدنظر خود را طراحی و آپلود نمایید.
همچنین می توانید پس از تکمیل فرم توسط کاربران از لینک ورود به سایت و یا دانلود مستقیم به عنوان call to action استفاده کنید.
و در آخر میتوانید پیام نمایش داده شده پس از تکمیل فرم ورودی توسط کاربران را ویرایش کرده و متن مدنظر خود را قرار دهید.
همچنین جهت مشاهده ی داده های جمع آوری شده توسط این افزونه میتوانید به سادگی این داده ها را دانلود نمایید. توجه داشته باشید این داده ها تنها 30 روز قابل دانلود میباشند و پس از آن توسط سیستم حذف می گردند.
صفحه جدید ساپورت گوگل نشان می دهد که ورودی های تبلیغات کلیکی از اکستنشن ها یک قابلیت بتا می باشد و در حال حاضر تنها برخی از کسب و کارهای توانایی مشاهده و استفاده از آن را برای تبلیغات گوگل دارند.
منبع : searchenginejournal
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!