Google People Cards
آموزش نحوه ساخت کارت ویزیت مجازی گوگل (people card)
آگوست 24, 2020
لوگوی اینستاگرام
افزایش فروش در اینستاگرام با 10 راهکار ساده
سپتامبر 21, 2020
لوگوی گوگل

گوگل چگونه درآمدزایی می کند؟ (بیزینس مدل گوگل)

در این مطلب قصد داریم با توضیح بیزینس مدل گوگل، نحوه درآمدزایی این کمپانی بزرگ را بررسی کنیم.

کمپانی مادر گوگل، Alphabet با وجود داشتن چندین شرکت در صنایع مختلف، علاوه بر خود گوگل، حدود 85 درصد درآمد خود را در سال 2018 از طریق تبلیغات بدست آورده است. طبق آمار Statista این مبلغ تقریباً 116 میلیارد دلار است. اما چگونه گوگل تمام درآمد خود را از راه تبلیغات کسب می کند؟ برای فهمیدن این موضوع، باید کمی عمیق تر بررسی کنیم. گوگل در این راه، به سه بازیکن اصلی خود تکیه می کند. کاربران، کسب و کارها و ناشران.

 

نقش کاربران در درآمدزایی گوگل

گوگل برای کاربرانش یک هدف گذاری ساده اما قدرتمند دارند که آن ها را به آن چه می خواهند برساند. موتور جستجوی شگفت انگیز گوگل باعث شده است که تمامی ما بتوانیم تقریبا پاسخ تمامی سوال های خود را پیدا کنیم. میلیون ها کاربر روزانه از گوگل استفاده می کنند تا آن چه را که می خواهند بیابند.

راز این بخش، این است که آنها چگونه اطلاعات موجود در وب را سازماندهی کرده و آن ها را از طریق جستجوی ساده ایجاد می کنند. آنها می توانند میلیون ها صفحه وب را در کمتر از یک ثانیه اسکن کرده و نتایج جستجو را به معنای واقعی کلمه از نظر تئوری به هرکسی برسانند. این نتیجه نشان داده شده، با هر عبارت جستجوی وارد شده در مرورگر مرتبط خواهد بود. این امر زندگی شما را آسان می سازد، زیرا مجبور نیستید برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به جستجو در مرورگرها و وب سایت های مختلف بپردازید.

مطلب مرتبط  بازاریابی محتوایی و تأثیر آن بر روی سئو

نقش کسب و کارها در درآمدزایی گوگل

برای کسب و کارها، این موضوع خیلی پیچیده تر نمی شود. هدف گذاری گوگل برای کسب و کارها این است که از طریق تبلیغات هدفمند، فروش بیشتری کسب کنند. همانطور که گوگل عمده درآمد خود را از طریق تبلیغات بدست می آورد و این درآمد از دو نوع تبلیغات، تبلیغات جستجوی گوگل و تبلیغات بنری حاصل می شود.

تبلیغات جستجوی گوگل

تبلیغات سرچ گوگل همان مواردی هستند که هنگام جستجو در گوگل مشاهده می کنید. این تبلیغات بسیار قدرتمند هستند زیرا به یک تجارت اجازه می دهد با پرداخت مبلغی مشخص، دقیقاً در مقابل مخاطب مناسب قرار گیرد. در این نوع تبلیغات، تبلیغ کنندگان هر بار که بازدید کننده بر روی آگهی آن ها کلیک می کند، هزینه پرداخت می کند. به عبارتی، در این بخش، هزینه به ازای هر کلیک محاسبه می شود. برای یک عبارت کاملاً رقابتی مانند بیمه اتومبیل یا وام یا سایر خدمات مالی، ممکن است یک کلیک از چند سنت تا بیش از 50 دلار ارزش داشته باشد.

تبلیغات بنری گوگل

تبلیغات بنری گوگل کمی متفاوت هستند. مکان های زیادی وجود دارند که گوگل می تواند تبلیغات را به کاربران نشان دهد. مانند جیمیل، یوتیوب، گوگل مپ و حتی Google Adsense Partners و برنامه های تلفن همراه و این لیست همچنان ادامه دارد، زیرا گوگل همواره کمپانی های بیشتری را به دست آورده و نوآوری می کند.

نکته مهم در مورد تبلیغات بنری این است که گوگل زمینه هر صفحه وب یا برنامه را تجزیه و تحلیل می کند و تبلیغات شما را در یک سایت تصادفی قرار نمی دهند، بلکه آن ها می خواهند مطمئن شوند که آگهی شما مربوط به آن سایت است و همچنین کاربران به دنبال محصول یا خدمتی هستند که شما می فروشید.

مطلب مرتبط  25 واقعیتی که باید درباره Pinterest بدانید

نقش ناشران در درآمدزایی گوگل

و در مرحله آخر، هدف برای ناشران این است که از محتوای خود، از طریق ترافیک ارگانیک در گوگل درآمد کسب کنند.

صاحبان سایت ها، این فرصت را دارند که با استفاده از سرویس گوگل ادسنس Adsense تبلیغات دیگر کسب و کارها را در وب سایت های خود قرار دهند و هر بار که کسی روی آن تبلیغات کلیک کند، درآمد کسب کنند. توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه این فرصت را دارند که از اپلیکیشن های خود به همان شیوه درآمدزایی کنند. نه تنها این، بلکه هر بار که آنها محتوای بیشتری را در گوگل منتشر می کنند، همچنین می توانند با دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر درآمد کسب کنند.

درآمد گوگل هنوز هم تقریباً با سرعت بالایی در حال رشد است درست مثل 10 سال پیش. این غول فناوری همچنان رشد درآمد خود را حدود 20٪ گزارش داده و این با توجه به بزرگ بودن شرکت و اینکه در حال حاضر بیش از 100 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند، بسیار دیوانه کننده است. اما گوگل حاضر نیست به تنهایی به تبلیغات تکیه کند.

آنها از راه های دیگر، مانند گوگل پلی و شرکت های زیرمجموعه دیگری که طی این سال ها به دست آورده و توسعه داده، درآمد کسب کرده اند. از 8 میلیارد دلار در سال 2009 به بیش از 20.5 میلیارد دلار در سال 2018 که این مقدار از 2019 به 20 و 21 و به طور مداوم در حال رشد است.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *