منتشر کردن اپلیکیشن در گوگل پلی استور
انتشار برنامه در گوگل پلی استور
فوریه 13, 2021
technical SEO
سئو تکنیکال چیست؟ آموزش تکنیکال سئو
مارس 10, 2021
Meta Tags

لیست کامل متاتگ های HTML برای سئو

متا تگ

لیست کامل متاتگ های HTML که برای بهینه سازی و سئوی سایت باید بررسی شوند را در این مقاله برای شما عزیزان تهیه کردیم.

متا تگ ها در سئو بسیار مهم هستند ؛ به طوری که یکی از مهمترین اقدامات سئو در سئو تکنیکال وب سایت ها چک کردن و کامل کردن این متاتگ ها است.

متاتگ ها در کد سایت استفاده میشوند ولی در ظاهر سایت هیچ تاثیری ندارند و مستقیما برای موتورهای جستجو نوشته میشوند.

متاتگ ها در واقع راهنماهایی برای موتورهای جستجو مانند گوگل هستند تا بتوانند درک درستی از صفحات سایت ما و هدف آن داشته باشند.

توصیه میکنم بعد از خواندن این مطلب حتما این چک لیست کامل متا تگ را در جایی ذخیره کنید تا همیشه بتوانید در از آن در پروژه های خود استفاده کنید.

 

مفاهیم، اصطلاحات و سوالات متداول

متا تگ چیست؟

متا تگ های HTML یا تگ های <meta> ، تگ هایی هستند که شامل متادیتای آن سند هستند. این تگ ها در صفحات HTML تحت وب مورد استفاده قرار میگیرند.

متا دیتا چیست؟

متادیتا اطلاعاتی است که درباره اطلاعاتی دیگر داده میشود. درواقع دیتای دیتا است! این اطلاعات در صفحات وب برای مشخص کردن اطلاعات توضیحی، ساختاری، مدیریتی ، منابع و آماری یک صفحه مورد استفاده قرار میگیرد.

متا دیتا

Rich snippet چیست؟

ریچ اسنیپت اصطلاحی است که برای structured data markup (اسکیما) یا داده های نشانه گذاری شده که در صفحات وب قرار میدهیم به کار میرود. این اطلاعات مانند متادیتا ها به موتورهای جستجو و ماشین ها کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر فهمیده و درک کنند.

Structured data یا اسکیما چیست؟

schema یا structured data کدهایی هستند که در صفحات وب به کار میروند تا عملیات پایش، نمایش و چیدمان صفحه شما را برای موتورها و ربات ها آسان تر کنند. در واقع این کدها به موتورهای جستجو میگویند که اطلاعات صفحه شما به چه معناست.

 

تگ های HTML

html یا Hypertext Markup Language زبان نوشتن صفحات وب است. Html در واقع الفبای توسعه وب است و برای اینکه بتوانیم درک درستی از صفحات وب و وب سایت ها داشته باشیم لازم است که با اچ تی ام ال آشنا شویم.

مطلب مرتبط  آیا SSL روی SEO تاثیر دارد؟ (بررسی تاثیر SSL بر سئو)

تگ های اچ تی ام ال، برای برقراری ارتباط با ربات های وب و ایجاد صفحات وب به کار میروند.

لیست کامل تگ های html را در مقالات قبلی دیدیم. متا تگ ها نیز در این تگ ها وجود دارند.

فرمت تگ های اچ تی ام ال به شکل <tag><tag/> میباشد.

 

فرمت نوشتن متا تگ

متا تگ ها را با فرمت خاصی باید درون کدهای html نوشت. متا تگ ها از یک name و یک content تشکیل میشوند. فرمت نوشتن metatag ها مانند زیر است:

<meta name =” meta_name”, content=” meta_content(s)” />

Meta tag ها دارای تگ بسته (<meta/>) نمیباشند و به صورت سینگل تگ نوشته میشوند.

 

لیست کامل متا تگ های html

متا تگ ها در قسمت هدر کدها و اصطلاحا Head Section نوشته میشوند . قسمت <head> در HTML برای تنظیمات کلی صفحه و اتصال آن با سایر فایل ها و سند ها مانند استایل شیت های css و Script ها استفاده میشود .

میتوان گفت هر آنچه که در <head> نوشته میشود بیشتر به موتورهای جستجو و خزنده ها ربط پیدا میکند تا کاربران.

در ادامه لیست کامل 26 متا تگ html را برای سئو سایت مشاهده میکنید:

انواع متاتگ های html

1 – متاتگ keywords برای معرفی کلمات کلیدی :

*بین کلمات کلیدی در متا تگ keywords از کاراکتر , استفاده کنید.

<meta name="keywords" content="your, keywords"/>

2 – متاتگ description برای وارد کردن توضیحات برای نتایج جستجو :

*متا تگ دیسکریپشن باید نهایتا 150 کلمه باشد.

<meta name="description" content="150 words"/>

3 – متاتگ subject برای مشخص کردن موضوع سند (صفحه) :

*متا تگ موضوع بهتر است به موضوع کلی سایت یا صفحه اشاره داشته باشد.

<meta name="subject" content="your website's subject"/>

4 – متاتگ copyright برای مشخص کردن حق تالیف سند:

*متا تگ کپی رایت باید به نام صاحب اثر (شخص یا شرکت) باشد.

<meta name="copyright" content="company_name" />

5 – متاتگ language یا زبان برای مشخص کردن زبان اصلی یک صفحه :

مطلب مرتبط  چگونه متوجه شویم که سرور مجازی ما نیاز به ارتقا دارد؟

*زبانی که در متا تگ language مینویسیم باید با زبانی که بیشتر از بقیه در صفحه استفاده میشود یکی باشد.

<meta name="language" content="ES" />

6 – متاتگ robots برای اجازه دسترسی ربات ها به صفحه و لینک های آن:

*متا تگ robots ایندکس شدن یا نشدن صفحه توسط ربات های گوگل و دنبال کردن لینک ها را توسط آنها مشخص میکند.

<meta name="robots" content="index, follow" />

7 – متاتگ revised برای ثبت زمان و تاریخ آخرین بازبینی صفحه:

*متا تگ revised شامل روز، تاریخ، سال، ساعت و … میباشد.

<meta name="revised" content="Sunday, July 18th, 2010, 5:15 pm" />

8 – متاتگ چکیده یا abstract برای مشخص کردن خلاصه و چکیده ای از یک مقاله :

*متا تگ چکیده، معمولا برای مقالات پژوهشی به کار میرود.

<meta name="abstract" content="article_name" />

9 – متاتگ topic یا موضوع:

<meta name="topic" content="abcd" />

10 – متاتگ خلاصه یا summary:

<meta name="summary" content="abcd" />

11 – متاتگ classification یا طبقه بندی:

<meta name="Classification" content="Business" />

12 – متاتگ author یا نویسنده:

*این متا تگ شامل اطلاعات مختلفی مانند نام ، شماره تماس، آدرس، ایمیل و… از نویسنده اثر میباشد.

<meta name="author" content="name, email@hotmail.com" />

13 – متاتگ طراح یا designer :

<meta name="designer" content="abcd" />

14 – متاتگ پاسخ به، یا reply_to :

*از این متا تگ برای صفحاتی که در جواب صفحات یا اسناد دیگر ایجاد میشوند استفاده میشود.

<meta name="reply-to" content="email@hotmail.com" />

15 – متاتگ صاحب امتیاز یا owner برای مشخص کردن مالک صفحه:

<meta name="owner" content="owner_name" />

16 – متاتگ آدرس یا URL برای مشخص کردن آدرسی خاص:

<meta name="url" content="https://www.websiteaddrress.com" />

17 – متاتگ identifier_URL :

<meta name="identifier-URL" content="https://www.websiteaddress.com" />

18 – متاتگ دایرکتوری یا directory برای مشخص کردن فهرست:

<meta name="directory" content="submission" />

19 – متاتگ کتگوری یا دسته بندی:

<meta name="category" content="abcd" />

20 – متاتگ پوشش دهی یا coverage :

<meta name="coverage" content="Worldwide" />

21 – متاتگ توزیع یا distribution :

<meta name="distribution" content="Global" />

22 – متاتگ رتبه بندی یا rating :

<meta name="rating" content="General" />

23 – متاتگ revisit_after برای مشخص کردن زمان بازگشت به صفحه:

<meta name="revisit-after" content="7 days" />

24 – متاتگ تاریخ انقضا یا expires برای تعیین زمان اعتبار صفحه:

<meta http-equiv="Expires" content="0" />

25 – متاتگ پراگما یا pragma برای مشخص کردن نوع عملگرایی صفحه:

<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />

26 – متاتگ کنترل کش یا cash_control برای کنترل کردن کشینگ صفحه:

<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache" />

متا تگ های html

سایر متا تگ ها

– متا تگ های زیاد دیگری مانند متا تگ های open graph یا اصطلاحا OG meta tags نیز وجود دارند.

مطلب مرتبط  سئو تکنیکال چیست؟ آموزش تکنیکال سئو

– متاتگ معروف دیگر link میباشد که از آن برای ارتباط دادن صفحات دیگر به صفحه html استفاده میشود. Attribute های این متا تگ شامل rel (شکل ارتباط) ، type (نوع) ، title (عنوان) و href (آدرس) میباشد.

متاتگ لینک انواع مختلفی دارد که شامل لینک کوتاه، برنامه، عکس، متن و… میباشد.

– در html حتی میتوانید متاتگ های دلخواه خود را ایجاد نمایید تا کار کدنویسی راحت تر شود ( مثلا برای کدهای آنالیتیکس گوگل یک متا تعریف کنید).

– همچنین برای کمپانی های مختلف مانند apple یا internet explorer نیز متاتگ های خاص وجود دارد.

منتظر مقالات بعدی من در برتینا باشید.

<<< اگر این مطلب برایتان مفید بوده است آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. >>>

منبع: w3school / github

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.8 / 5. تعداد نظرات : 16

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *