چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز)
چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز)
جولای 20, 2022
aaPanel چیست؟ (جایگزینی برای سی پنل)
aaPanel چیست؟ (جایگزینی برای سی پنل)
جولای 30, 2022
چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم؟ (کسب درآمد از گوگل ادسنس)

چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم؟ (کسب درآمد از گوگل ادسنس)

کسب درآمد دلاری از گوگل

استفاده از گوگل ادسنس (Google AdSense) برای کسب درآمد از ترافیک وب سایت یا اپلیکیشن خود، یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های کسب درآمد دلاری است. در این مقاله، می‌خواهیم به شما بگوییم که کسب درآمد دلاری از گوگل چگونه است.

اگر وب سایت، وبلاگ یا کسب‌وکاری در فضای وب دارید، می‌توانید از طریق گوگل درآمد دلاری داشته باشید. گوگل ادسنس Google AdSense پلتفرمی است که می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را به آن معرفی کنید و عضو شبکه گوگل شوید و تبلیغات منتشر کنید. تبلیغ‌کنندگان از طریق گوگل ادز، درخواست تبلیغ می‌دهند و وبسایت‌ها و دیگر پلتفرم‌ها از طریق گوگل ادسنس این تبلیغات را در سایت، وبلاگ، اپلیکیشن و … منتشر می‌کنند. در ادامه با گوگل ادسنس و نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل آشنا می‌شویم.

گوگل ادسنس چیست و چگونه کار می‌کند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ادسنس (AdSense) یک شبکه تبلیغاتی است که منتشرکنندگان تبلیغ را به تبلیغ‌کنندگان در گوگل ادز متصل می‌کند. منتشرکنندگان تبلیغ، وبسایت‌های خود را به شبکه تبلیغات گوگل متصل می‌کنند و از این طریق به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا جهت انتشار تبلیغ به آن‌ها درخواست دهند.

اگر بازدیدکننده وب سایت روی تبلیغ کلیک کند یا آن را مشاهده کند، منتشرکننده تبلیغ مبلغی را دریافت می‌کند.  به این صورت شما می‌توانید درآمد دلاری از طریق تبلیغات گوگل ادز داشته باشید.

چگونه از گوگل ادسنس درآمد دلاری کسب کنیم؟

برای اینکه بتوانید از مزایای گوگل ادسنس بهره‌مند شوید، لازم است که ابتدا مراحلی را طی کنید:

۱. وبسایت مناسب برای کسب درآمد از گوگل ایجاد کنید

اولین نیاز شما برای کسب درآمد از گوگل (Google AdSense)، داشتن یک وبسایت با محتوای مناسب و ترافیک بالا است. از نظر محتوا، دو حالت وجود دارد. حالت اول محتواهایی هستند که هر روز افراد جدیدی را به سایت شما جذب می‌کنند و حالت دوم، محتواهایی هستند که بازدیدکنندگان را هر روز به وبسایتتان باز می‌گردانند، یعنی بازدیدکننده را به کاربر وفادار تبدیل می‌کنند.

در حالت ایده‌آل، شما باید تعادل خوبی بین این دو حالت برقرار ‌کنید. از این رو، با محتواهای مناسب می‌توانید هر روز ترافیک جدید وارد ‌کنید و بخش خوبی از این ترافیک را به بازدیدکنندگان وفادار تبدیل ‌کنید. بهترین پلتفرم‌ها برای رسیدن به هدفتان (کسب درآمد از گوگل ادز)، وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری، فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

چگونه از گوگل ادسنس درآمد دلاری کسب کنیم؟

شما می‌توانید این پلتفرم‌ها را راه‌اندازی کنید و محتواهای مناسب خود را در آن‌ها قرار بدید و پس از افزایش ترافیک سایت خود، از طریق گوگل ادسنس، کسب درآمد کنید.

۲. از انواع مختلف پلتفرم‌های تبلیغاتی استفاده کنید

شرکت‌های مختلف، ممکن است از انواع مختلف سبک‌های تبلیغاتی گوگل ادز (Google ads) استفاده ‌کنند. سبک‌های مختلف گوگل ادز شامل تبلیغات ویدئویی، تبلیغات سرچ، تبلیغات اپلیکیشن و تبلیغات بنری می‌شوند.

از این رو، بهتر است که فرصت تبلیغ انواع سبک‌ها در پلتفرم‌تان را به مخاطب خود بدهید. هنگام انتخاب سبک تبلیغات و محل قرارگیری آن‌ها، حتما به تجربه کاربری (UX) توجه کنید.

مطلب مرتبط  کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

توجه داشته باشید که همیشه باید مقدار محتوای صفحه نسبت به تبلیغات بیشتر باشد. برای اینکه از جانمایی و تنوع سبک‌های تبلیغات در وبسایت خود مطمئن شوید، می‌توانید از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای آزمایش تعداد، مکان و سبک تبلیغات در سایت خود استفاده کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

۳. تبلیغات جستجوی سفارشی AdSense را فعال کنید

اگر سایتی با مقدار محتوای بسیاری دارید، می‌توانید از جستجوی سفارشی گوگل Google Custom Search در سایت خود استفاده کنید. هنگامی که جستجوی گوگل را به سایت خود اضافه می‌کنید، در واقع به کاربر اجازه می‌دهید تا محتوای مورد نظر خود را در سایت شما پیدا کند؛ اما چگونه به کسب درآمد شما از گوگل کمک می‌کند؟ با نمایش تبلیغات در کنار نتایج جستجوی سایت، درآمد گوگل ادسنس (Google AdSense) خود را به حداکثر می‌‌رسانید.

۴. با گوگل ادسنس در یوتیوب شروع به کسب درآمد کنید

گوگل ادسنس، علاوه‌ بر وبسایت‌های دارای محتوای متنی، برای افرادی که دارای کانال یوتیوب هستند نیز، مناسب است. برای کسب درآمد از یوتیوب، لازم است که کانال خود را در یوتیوب ایجاد کنید و سپس به features کانال YouTube خود بروید و گزینه کسب درآمد (monetization) را فعال کنید.

پس از آن، کانال یوتیوب شما به گوگل ادسنس متصل می‌شود. بعد از اینکه کانال YouTube خود را به AdSense متصل کردید، می‌توانید انتخاب کنید که از کدام ویدیوها کسب درآمد کنید و چه نوع تبلیغاتی به بینندگان ویدیوی شما نشان داده شود.

آیا کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران امکان‌پذیر است؟

با توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، وبمستران ایرانی نیز می‌توانند از مزایا و درآمد دلاری گوگل ادسنس بهره‌مند شوند.

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران، باید زمان ثبت‌نام، آدرس، کد پستی و شماره حساب بانکی واقعی وارد کنید. دقت کنید! از سایت‌هایی که آدرس‌های مجازی می‌فروشند، جلوگیری و صرف نظر کنید، چون پس از ثبت‌نام، یک نامه حاوی کد تایید به آدرس شما ارسال می‌شود.

تنها راه دور زدن گوگل این است که آدرس و نشانی‌های یکی از اطرافیان و آشنایان خود در خارج از ایران را وارد کنید. لازم به ذکر است که تایید حساب کاربری شما از ۷ تا ۳۰ روز متغیر است.

درآمد از گوگل ادسنس چقدر است؟

بگذارید با یک مثال میزان درآمد از گوگل ادسنس را بررسی کنیم. اگر در حال حاضر وبلاگ یا وب سایتی دارید که هر ماه ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده دارد، به این معنی است که در سال بیش از ۱ میلیون بازدیدکننده در سایت خود دارید. این تعداد بازدید در سال پتانسیل بالایی برای کسب درآمد از گوگل ادز دارد، اما این درآمد چقدر است:

اگرنرخ کلیک (CTR) ۱٪ داشته باشید که استاندارد است، ماهانه ۱۰۰۰ کلیک می‌شود و اگر  CPCیا هزینه به ازای هر کلیک تبلیغ ۰.۰۱ دلار باشد، در ماه ۱۰ دلار کسب می‌کنید و اگر CPC تبلیغ ۱ دلار باشد، شما ۱۰۰۰ دلار کسب می‌کنید.

تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد و بدیهی است که هزینه اکثر تبلیغات نه ۰.۰۱ دلار است و نه ۱. از این رو شما مبلغی بین این دو، به ازای هر تبلیغ مشاهده خواهید کرد که صدها دلار در هرماه می‌شود.

مطلب مرتبط  aaPanel چیست؟ (جایگزینی برای سی پنل)

چگونه از نمایش تبلیغ رقبا در سایتمان جلوگیری کنیم؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام کسب درآمد از گوگل ادز داشته باشید، تبلیغات رقبا است. با توجه به موضوع وبسایت و نوع مخاطبانتان، گوگل ادز تبلیغات را در اختیار شما قرار می‌دهد و ممکن است تبلیغ رقبای شما نیز در بین درخواست‌ها باشد.

به عنوان مثال فرض کنید، سایتی دارید که در آن سرویس سرور مجازی ارائه می‌دهید و تبلیغ رقیب شما که ارائه‌دهنده سرور مجازی است، در صفحه اصلی سایت شما قرار گرفته است. در این صورت، بازدیدکنندگان وبسایت شما به سایت رقیبتان می‌روند و این موضوع برای کسب‌وکار شما فاجعه است. حالا باید چه کرد؟

نگران نباشید! گوگل این مشکل را پیش‌بینی کرده و به شما امکان مسدود کردن حداکثر ۵۰۰ URL مختلف را داده است. البته ممکن است هرگز تبلیغ رقیب خود را در وبسایتتان نبینید؛ اما می‌توانید پیش از هر گونه اما و اگری، URL تمامی رقیبانتان را در گوگل ادسنس مسدود کنید.

چگونه می‌توان در گوگل ادسنس عضو شد؟

شما با انجام سه مرحله می‌توانید کسب درآمد دلاری از گوگل را آغاز کنید. در ادامه این سه مرحله را بررسی کردیم:

۱.  ایجاد حساب کاربری در ادسنس

اولین قدم برای کسب درآمد دلاری از گوگل، مراجعه به سایت گوگل ادسنس و ایجاد یک حساب کاربری است. شما می‌توانید با همان مشخصات حساب گوگل خود که برای جیمیل، یوتیوب و سایر سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید، وارد ادسنس شوید.

۲. اضافه کردن کد ادسنس به وب‌سایت

قبل از اینکه گوگل وب‌سایت شما را در سیستم ادسنس بپذیرد باید هماهنگی آن را با توجه به شرایط و قوانین خود بررسی کند. برای بررسی سایت شما توسط این سرویس گوگل کافی ‌است، کد مخصوص ادسنس را به سایت خود اضافه کنید تا ربات گوگل بتواند به محتوای وب‌سایت شما دسترسی داشته باشد.

در طول این مرحله و تا زمانی که وب‌سایت شما تایید نشده باشد، تبلیغات در وبسایت شما نمایش داده نمی‌شوند و پس از اینکه درخواستتان مورد پذیرش قرار بگیرد، تبلیغات گوگل در وب‌سایتتان ظاهر می‌شوند و هزینه کلیک‌ها را دریافت می‌کنید.

۳. تنظیم اطلاعات پرداخت

در مرحله آخر، باید اطلاعات بانکی خود را در ادسنس وارد کنید تا در پایان هر ماه و پس از آنکه به حداقل درآمد ۱۰۰ دلار دست پیدا کردید، بتوانید سهم خود را دریافت کنید.

به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که گوگل قبل از هرگونه پرداخت، پاکت حاوی کد تایید را به آدرس پستی شما می‌فرستد تا مطمئن شود که آدرس پستی‌تان کاملاً صحیح است.

چگونه میزان درآمد از گوگل ادسنس را به حداکثر برسانیم؟

مزایای گوگل ادسنس چیست؟

تبلیغات به خصوص نوع بنری آن‌ها در وبسایت‌ها می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و خیلی از افراد تبلیغات بنری را فیلتر می‌کنند. اماGoogle AdSense  متفاوت است زیرا تبلیغات این پلتفرم نسبت به تبلیغات بنری بزرگ کاربرپسندتر هستند و در واقع باعث آزار کاربر نمی‌شوند. همچنین، محتوا به طور خاص به صفحه وب مرتبط است و بنابراین تأثیر بیشتری دارد.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب سرور اختصاصی مناسب

همچنین می‌توان با ترکیب مناسب از ترافیک، محتوا و کاربران، هرماه هزاران دلار درآمد داشت. البته این کسب درآمد اینگونه نیست که، تبلیغات روی سایت شما نمایش داده شوند و هرماه پول دریافت کنید. مانند هر کسب‌وکار دیگری، برای به دست آوردن بازدهی مورد نظر خود باید برای آن وقت بگذارید.

چگونه میزان درآمد از گوگل ادسنس را به حداکثر برسانیم؟

فرقی ندارد که بخواهید از وبلاگ یا وبسایت قدیمی خود برای کسب درآمد از گوگل استفاده کنید و یا اینکه می‌خواهید وبلاگ یا وب سایت جدیدی را راه‌اندازی کنید، در هر صورت چند راه برای به افزایش میزان درآمد از گوگل ادسنس برای شما وجود دارد:

  • سئو (SEO) را جدی بگیرید. سئو روی رتبه وبسایت شما تاثیر می‌گذارد و هرچه رتبه وبسایت شما بالاتر باشد، ترافیک وبسایتتان نیز افزایش می‌یابد.
  • در فاصله‌های زمانی کم، محتواهای بروز منتشر کنید. هرچه بیشتر محتوا در وبسایت خود منتشر کنید، کلمات کلیدی بیشتری برای جستجو و در نتیجه تبلیغات بیشتری برای انتشار دارید.
  • موضوعات بکر را پیدا کنید. صحبت کردن در مورد موضوعاتی مثل فوتبال خوب است، اما هزاران سایت و وبلاگ این کار را انجام می‌دهند. موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده و یا اینکه در مورد آن مطالب کمتر است را پیدا کنید.
  • از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. گوگل ابزارهای رایگانی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا وب سایت خود را برای کسب سود ارزیابی کنید. در گوگل آنالیتیکس می‌توانید وضعیت سایت خود را بررسی کنید و سایت خود را باتوجه به گزارشات بهینه کنید.

جمع‌بندی: کسب درآمد دلاری از گوگل

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از تبلیغات وجود دارد. از طریق گوگل درآمد کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم AdSense را برای سایت خود امتحان کنید. در این مقاله به نحوه کسب درآمد از گوگل پرداختیم.

از مزایای گوگل ادسنس گفتیم و امکان کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران را نیز بررسی کردیم. گفتیم که وبمستران ایرانی نیز می‌توانند از مزایای گوگل ادسنس بهره‌مند شوند و تنها لازم است که چند نکته را رعایت کنند. همچنین، میزان درآمد دلاری در یک ماه را بررسی کردیم و به چگونگی افزایش درآمد پرداختیم.

شما می‌توانید سوالات خود را در زیر این مقاله از ما بپرسید تا به شما پاسخ دهیم.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.3 / 5. تعداد نظرات : 6

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *