پایگاه داده
اصول امنیت پایگاه داده و دیتابیس
دسامبر 1, 2018
نحوه فعال کردن HTTPS بر روی سرور
دسامبر 6, 2018
بدافزار در سایت وردپرسی

بدافزار چیست و چگونه از سایت وردپرسی در برابر آن محافظت کرد؟

بدافزاربدافزار باری بر دوش مدیران وبسایت ها و همچنین گسترش دهندگان و شرکت های امنیت سازی است. اما بدافزار چیست و چه تأثیری بر کسب و کار کوچک شما دارد؟ اگر که نتوانید بدافزار خود را حذف کنید، ممکن است که بازدهی وب سایتتان را کاهش دهید.

اگر شما این مطالب را بعد از اینکه وبسایتتان مورد حمله قرار گرفت مشاهده کردید، نگران نباشید. اثرات آن ها همیشگی نخواهد بود و می توانید در زمان کوتاهی وبسایت خود را به حالت نرمال برگردانید.

در این بخش، اول راجع به بدافزار و اثرات آن صحبت خواهیم کرد و سپس به سایتی خواهیم پرداخت که آلوده شده است. همچنین راه هایی برای محافظت از وبسایت وردپرسی شما داده خواهد شد که در آینده می توانید از آن استفاده کنید.

بدافزار چیست و چگونه وبسایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

بدافزار یا Malware که در واقع مخفف لغت malicious software است، کدهای مخربی هستند که در تلاشند تا کنترل وبسایت شما را در دست بگیرند. بدافزار معمولا از طریق یک فایل دستکاری شده و یا حتی فایل هایی که برچسب غیرمخرب دارند نصب می شوند. اگرچه بدافزار ها می توانند در شکل های زیر در سیستم شما یافت شوند:

  • ویروس ها شایع ترین شکل های بدافزار ها هستند ک اغلب توسط ایمیل هایی که فایل هایی به همراه دارند وارد نرم افزار شما میشوند.
  • تروجان ها، این اسم از نام یکی از روش های جنگی در یونان گرفته شده است که به عنوان سلاح نهایی نیز شناخته می شود. اغلب اوقات این برنامه به عنوان برنامه ای قانونی نمایان می شود اما به محض نصب شدن بر روی سیستم کنترل کل کامپیوتر شما را در دست می گیرد.
  • فایل های دانلودی، این نوع از بدافزارها وبسایت شما را به عنوان مکانی برای فایل های تخریب شده تعریف می کنند و بنابر درجه ی امنیت، می توانند باعث صدمات جبران ناپذیری شوند.
مطلب مرتبط  آموزش قدم به قدم انتقال سایت از جوملا به وردپرس

شما همچنین ممکن است به بدافزارهایی تحت عنوان Pharma Hacks بر بخورید. این نوع از بدافزار در واقع با کپی کردن محتویات سایت شما ، سایت های دیگری ایجاد می کنند.

آلوده شدن با بدافزارها در واقع تأثیر های بزرگی بر روی وبسایت و کسب و کار شما دارد. به جز سیاست های پولی مشخص و زمانی که برای تصحیح این ویروس ها برده می شود، ممکن است که مشکلات حل نشدنی ای برای اعتماد مشتریان به وجود بیاید. بعد از پایان یافتن این مشکلاتی که ممکن است در اثر این برنامه با امنیت اطلاعات مشتریان بوجود بیاید ممکن است که میزان درآمد شما رو به سقوط باشد.

چگونه سایتی که با بدافزار آلوده شده است را به حالت اولیه بازگردانیم؟

 در بعضی موارد شما نمی توانید نشانه روشنی از اینکه سایت شما به بدافزارها آلوده شده اند را دریابید، با اینکه بیشتر مرورگرها هم اکنون به شما اخطار می دهند اما ممکن است که شما توجه نکنید. حتی اگر به اخطار مرورگر درباره بدافزار ها دقت کنید اغلب می توانید این نشانه ها در وبسایت خود نیز ببینید. در نتیجه باید اول وبسایت خود را چک کنید تا ببینید که آیا بدافزار ها در سایت شما وجود دارند یا خیر.

زمانی که روند چک کردن را به پایان رساندید و متوجه فایل های آلوده شده شدید، هم اکنون زمان درست کردن این مشکل فرا رسیده است.

  • از وبسایت خود بکاپ بگیرید.

اگر تاکنون اقدام به این کار نکرده اید هم اکنون می توانید این کار را انجام دهید و بهتر است مطمئن شوید که از وبسایت خود نیز بک آپ تهیه کرده اید.

  • از یک فایل میزبانی یا هاست مناسب استفاده کنید.

یک هاستینگ با کیفیت می تواند باعث ایجاد یک لایه محافظتی قوی برای وبسایت شما شود. این در حالیست که هاستینگ هایی که به اشتراک گذاشته میشوند اغلب امنتیت کمتر دارند چرا که برروی چندین سرور نصب هستند.

  • رمز عبور حساب های کاربری خود را عوض کنید.

این نخستین قدم برای شما پس از پاکسازی سیستم است, زمانی که شما وارد سیستم می شوید ممکن است که همچنان در معرض خطر بدافزار ها باشید. انتخاب یک رمز عبور قوی می تواند بسیار آسان باشد.

  • یک پلاگین باکیفیت و امن نصب کنید.

این یکی دیگر از راه های آسان اما کاربردی است. بسیاری از پلاگین ها برای سیستم وردپرس قابل استفاده هستند اما در راس آن ها می توان از Wordfence Security نام برد که برای چک کردن بدافزار ها به کار می رود.

مطلب مرتبط  آموزش ساخت فهرست مطالب در وردپرس

در نهایت، برای انتخاب و نصب پلاگین وسواس به خرج دهید و افزونه های مناسب و امن را انتخاب کنید. اغلب مشکلاتی که بدافزار ها به همراه می آورند از کنترل شما خارج هستند بنابراین رعایت قدم های مناسب برای حفظ امنیت وب سایت شما از کارهای ضروری محسوب می شود.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *