نحوه انتقال فایل‌ها به سرور مجازی از طریق Remote Desktop
نحوه انتقال فایل‌ها به سرور مجازی از طریق Remote Desktop
اکتبر 30, 2022
آموزش گام به گام مشاهده سایت بدون نیاز به تنظیم DNS سرور
آموزش گام به گام مشاهده سایت بدون نیاز به تنظیم DNS سرور
نوامبر 9, 2022
هاست لینوکس چیست؟ (بررسی کامل هاست لینوکس)

هاست لینوکس چیست؟ (بررسی کامل هاست لینوکس)

هاست لینوکس چیست؟

برای راه‌اندازی وبسایت، اپلیکیشن و هر پلتفرم آنلاین دیگری نیاز به یک سرویس هاستینگ دارید که امکان نمایش پلتفرم شما در فضای وب را فراهم کند. یکی از این سرویس‌های هاستینگ، هاست لینوکس است که در بین متخصصان این حوزه محبوبیت ویژه‌ای هم دارد. در این مقاله، متوجه می‌شویم که هاست لینوکس چیست و چه تفاوتی با هاست ویندوز و وردپرس دارد.

هاست چیست؟

هاست (یا network host) دیوایسی است که با هاست‌های دیگر در شبکه لینک می‌شود. این دیوایس می‌تواند یک کلاینت یا سرور باشد که اپلیکیشن‌ها، خدمات یا داده‌ها را ارسال و دریافت می‌کند. هاست‌ها آدرس IP منحصر به فرد خود را در شبکه TCP/IP دارند که شامل local number دستگاه و network number مربوط به آن است.

به عبارت ساده، هاست (Host) در سرویس‌های میزبانی وب، بخشی از سرور است که اطلاعات سایت، اپلیکیشن و دیگر پلتفرم‌های شما روی آن ذخیره می‌شود. هاستی که اطلاعات شما روی آن ذخیره است، با دیگر هاست‌های سرور در ارتباط است و از منابع سرور به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. 

هاست چیست؟

سیستم‌ عامل هاست

سیستم عامل هاست می‌تواند ویندوز، لینوکس و هر سیستم عامل دیگری باشد. مرسوم‌ترین سیستم‌عامل‌های هاست، ویندوز و لینوکس هستند که در این مقاله به تفاوت هاست لینوکس و ویندوز می‌پردازیم. پیش از بررسی تفاوت‌ها لازم است که با هاست لینوکس و ویندوز آشنا شویم.

هاست لینوکس چیست؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، هاست لینوکس (Linux)، هاستی است که سیستم‌عامل سرور آن لینوکس است. سیستم‌عامل لینوکس محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران دارد. در حالی‌ که این سیستم عامل رایگان است، چندین نهاد توزیع‌های مختلفی از آن را ارائه می‌دهند. Redhat ،Slackware ،Fedora Ubuntu و Centos نمونه‌هایی از توزیع‌های لینوکس هستند.

مطلب مرتبط  آیا خرید از سایت هتزنر Hetzner بهترین گزینه است؟

هاست لینوکس نوعی میزبانی وب است که به شما امکان می‌دهد وبسایت خود را روی سیستم‌عامل لینوکس راه‌اندازی کنید. حال که متوجه شدید هاست لینوکس چیست، باید بدانید که این سرویس هاستینگ مناسب چه وبسایت‌هایی است. 

هاست لینوکس مناسب چه وبسایت‌هایی است؟

هاست لینوکس مناسب چه وبسایت‌هایی است؟

هاست لینوکس مناسب برای وبسایت‌هایی با زبان‌های برنامه‌نویسیPHP ،Ruby ، Java و … است. برای سرورهای لینوکسی می‌توان به وب‌سرورهای لایت اسپید (litespeed)، nginx و آپاچی (Apache) به عنوان بهترین وب‌سرورهای لینوکسی اشاره کرد.

هاست لینوکس باتوجه به موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر آن انواع مختلفی دارد. برخی از انواع آن عبارتند از هاست لینوکس ایران، هاست لینوکس آلمان و …

همچنین، سرویس‌های هاست لینوکس باتوجه به منابعی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند با یکدیگر متفاوت هستند.

مزایای هاست لینوکس چیست؟

  • انعطاف‌پذیری بالا و استفاده از فناوری‌های متن‌باز مانند Apache ، PHP و MySQL 
  • مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک
  • پایداری و امنیت بسیار بالا 
  • متنوع بودن نرم‌افزارهای توزیع‌های لینوکس

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز

در ابتدا، لازم است ببینیم که هاست ویندوز چیست. هاست ویندوز، به هاستی می‌گویند که سیستم‌عامل سرور آن ویندوز است. هاست ویندوز مناسب برای وبسایت‌های نوشته شده با زبان‌های ‌برنامه‌نویسی ASP و net core است.

تفاوت اصلی هاست لینوکس و هاست ویندوز در سیستم‌عامل سرور آن‌ها است. هرکدام از این سرویس‌های هاستینگ مناسب برای میزبانی از نوع متفاوتی وبسایت باتوجه به زبان‌های برنامه‌نویسی آن‌ها هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت هاست لینوکس و ویندوز، می‌توانید مقاله تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز چیست را مطالعه کنید.

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز و هاست وردپرس

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

برای اینکه متوجه شویم تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست، ابتدا به صورت مختصر درباره هاست وردپرس توضیح می‌دهیم. 

مطلب مرتبط  چگونه از هاست بکاپ بگیریم؟ ساده ترین راه بکاپ گرفتن از هاست

هاست وردپرس، برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه شده است؛ از این رو، سرعت و عملکرد وبسایت‌های وردپرسی و ووکامرس را نسبت به دیگر سرویس‌های میزبانی وب بسیار بالا می‌برد. به طور معمول، روی تمامی سرویس‌های هاست وردپرس، سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب شده است. 

در هاست وردپرس معمولاٌ برنامه‌هایی با ویژگی‌های خاص ارائه می‌شود که این برنامه‌ها برای این پلتفرم طراحی شده‌اند.  

باتوجه به توضیحات بالا می‌توان نتیجه گرفت که تفاوت اصلی هاست وردپرس و هاست لینوکس در کانفیگ آن‌ها است. هاست وردپرس به صورت اختصاصی مناسب برای وبسایت‌های وردپرسی است، اما هاست لینوکس از تمامی وبسایت‌هایی که با زبان‌های برنامه‌نویسیPHP ،Ruby ، Java و … نوشته ‌شده‌اند، پشتیبانی می‌کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت‌های هاست وردپرس و هاست لینوکس می‌توانید مقاله تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست را مطالعه کنید.

جمع‌بندی: آشنایی با هاست لینوکس

هاست لینوکس یکی از انواع سرویس‌های هاستینگ است که شما برای نمایش وبسایت خود در فضای وب به آن نیاز دارید. لینوکس باتوجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، محبوبیت ویژه‌ای دارد و مناسب برای وبسایت‌هایی است که با زبان‌های برنامه‌نویسی برنامه‌نویسیPHP ،Ruby ، Java و … نوشته ‌شده‌اند.

برتینا، از ارائه‌دهندگان هاست لینوکس با آپتایم ۹۹.۹٪ و پشتیبانی ۲۴ ساعته است. برای استفاده از هاست لینوکس، لازم نیست تا نحوه کار با لینوکس را بدانید، زیرا شما تنها با پنلی که برای مدیریت سرور و سایت خود نیاز دارید، کار می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ با متخصصان برتینا در ارتباط باشید و یا تیکت ارسال کنید.

مطلب مرتبط  چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *