آموزش تست سرعت افزونه های وردپرس با پلاگین P3
ژوئن 13, 2020
آی پی
چگونه آی پی کشورها را در وردپرس ببندیم؟
جولای 7, 2020
غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک در وردپرس

چگونه آپدیت خودکار وردپرس را غیرفعال کنیم؟

غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس

آیا می دانستید وردپرس می تواند به صورت اتوماتیک سایت شما را آپدیت کند؟ در بسیاری از موارد این بروزرسانی ها شامل قالب ها و پلاگین ها نیز می شود.

اگرچه برورزسانی ها غالبا از نظر امنیتی اهمیت بالایی دارند ولی گاهی ممکن است برخی از آنها منجر به خرابی سایت گردند.  

در این مقاله نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس را آموزش می دهیم، با انجام این کار، می توانید در صورت تمایل در زمان دلخواه خود سایت (هسته وردپرس، قالب ها و پلاگین های سایت) را به صورت دستی آپدیت کنید.

 

چرا وردپرس به صورت خودکار بروزرسانی می شود؟

وردپرس بنا به دلایل امنیتی هسته خود را به صورت خودکار بروزرسانی می کند. گاهی ممکن است پلاگین ها و قالب ها را نیز با هدف رفع تهدید احتمالی بروزرسانی کند. به عنوان مثال، ممکن است یک پلاگین و یا قالب با هدف حذف آسیب پذیری بروزرسانی شده باشد. چنانچه این پلاگین و یا قالب توسط بسیاری از سایت ها مورد استفاده باشد بنابراین تیم هسته وردپرس ممکن است یک بروزرسانی خودکار برای آن اعمال کند. به جز این موارد، غالبا وردپرس امکان انتخاب زمان اجرا و نصب بروزرسانی را به صاحبان سایت می دهد.

اگرچه در برخی مواقع آپدیت های خودکار ممکن است منجر به خرابی سایت شده و در عملکرد آن مشکل ایجاد کنند، با این حال از آن جایی که بروزرسانی نقش مهمی در امنیت سایت دارد، عموما غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس پیشنهاد نمی شود.

با این حال اگر تمایل دارید آپدیت سایت خود را به صورت دستی مدیریت کنید، میتوانید آپدیت خودکار وردپرس را غیر فعال کنید. در این مطلب 2 روش را برای انجام این کار توضیح داده ایم.

 

چنانچه امکان یا تمایل به تماشای ویدئوی بالا را ندارید می توانید آموزش متنی زیر را دنبال کنید.

 

پیکربندی و غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس

ساده ترین روش برای این کار نصب و فعالسازی افزونه easy updates manager plugin است. همچون پروسه نصب باقی افزونه ها می توانید افزونه Easy updates manager plugin را نصب و فعالسازی کنید.

مطلب مرتبط  اسکن افزونه و قالب وردپرس برای شناسایی کدهای مخرب

پس از فعالسازی پلاگین، به داشبورد وردپرس رفته و بر روی گزینه updates options جهت پیکربندی تنظیمات سایت خود کلیک کنید.

تنظیمات پلاگین easy updates manager

از این قسمت با انتخاب گزینه “Disable all updates” می توانید تمامی بروزرسانی های خودکار را غیرفعال کنید ولی پیشنهاد میکنم این گزینه را انتخاب نکنید، چون با انجام این کار، اعلان های به روزرسانی برای شما نمایش داده نمی شود و در نتیجه شما از آپدیت شدن وردپرس، قالب ها و پلاگین های سایت خود باخبر نخواهید شد.

در عوض می توانید به سادگی تنظیمات مدنظر خود را انتخاب کنید، به عنوان مثال بروزرسانی خودکار پلاگین ها و قالب را غیرفعال کرده ولی بروزرسانی خودکار هسته وردپرس همچنان فعال باشد.

تنظیمات پلاگین easy updates manager

در نظر داشته باشید چنانچه گزینه Disable plugin updates و Disable theme updates را به جای Disable auto updates را انتخاب کنید اعلان های بروزرسانی قالب و پلاگین ها را مشاهده نخواهید کرد.

پلاگین Easy updates manager اطلاعات بروزرسانی ها را ثبت می کند، بنابراین چنانچه مشکلی در سایت شما ایجاد شود می توانید به نسخه پیشین برگردید. این گزارش را می توانید از داشبورد سایت، گزینه updates options سپس logs مشاهده کنید.

لاگ پلاگین easy updates manager

نسخه پریمیوم پلاگین Easy updates manager، دارای قابلیت های متعددی است. این افزونه از طریق ادغام با updraft plus می تواند پیش از اجرای بروزرسانی خودکار به صوت اتوماتیک از سایت نسخه پشتیبانی تهیه کند.

 

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار وردپرس بدون استفاده از افزونه

خب اگر تمایل نداشته باشید پلاگین جدیدی به سایت خود اضافه کنید، میتوانید با افزودن کد به فایل wp-config.php ، آپدیت خودکار را در وردپرس غیرفعال کنید.

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

با افزودن این کد تمام بروزرسانی های خودکار وردپرس غیرفعال می شود.

چنانچه تمایل دارید بروزرسانی های جزئی هسته وردپرس را دریافت کرده ولی بروزرسانی پلاگین ها و قالب را غیرفعال کنید. می توانید کدهای زیر را در فایل function.php قالب سایت و یا پلاگین ها اضافه کنید.

مطلب مرتبط  نحوه ی اضافه کردن جاوا اسکریپت به وردپرس

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار پلاگین های وردپرس :

add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_false' );

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار قالب وردپرس :

add_filter( 'auto_update_theme', '__return_false' );

 

مزایا و معایب بروزرسانی خودکار وردپرس

اکنون که می دانید چگونه بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید، ولی آیا غیرفعال کردن بروزرسانی انتخاب درستی است؟ خب پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد و انتخاب این گزینه بستگی به سایت شما دارد.

بنابراین در ادامه به معرفی برخی از مزایا و معایب بروزرسانی خودکار پرداخته ایم :

 

مزایای بروزرسانی خودکار در وردپرس

بروزرسانی خودکار برای امنیت وردپرس بسیار پر اهمیت است. بسیاری از کاربران بروزرسانی پلاگین ها و یا هسته وردپرس را فراموش می کنند.

با فعالسازی بروزرسانی خودکار وردپرس، هنگامی که بروزرسانی جدیدی منتشر می شود سایت شما نیز به صورت خودکار بروزرسانی خواهد شد. این بروزرسانی ها اهمیت بسیار زیادی در نگهداری و امنیت سایت دارد.

در گذشته قابلیت بروزرسانی خودکار تنها در صورتی قابل استفاده بود که هاست های مدیریت شده وردپرس را خریداری می کردید ولی اکنون این قابلیت برای تمامی افراد در دسترس است.

همچنین می دانید چنانچه مشکلی امنیتی در وردپرس و یا پلاگین های محبوب وجود داشته باشد، وردپرس با بروزرسانی خودکار آن را رفع می کند. پس با فعال بودن بروزرسانی خودکار حتی اگر فرصت بروزرسانی نداشته باشید و یا اصلا از آن اطلاعی نداشته باشید وردپرس سایت شما را بروزرسانی کرده و سایتتان ایمن باقی می ماند.

اگر سایت های متعددی دارید، استفاده از این گزینه در مدیریت زمان به شما کمک میکند.

 

معایب بروزرسانی خودکار در وردپرس

تیم وردپرس که مسئول انتشار بروزرسانی ها هستند غالبا از بدون مشکل بودن آن ها اطمینان حاصل می کنند. با این حال گاهی بروزرسانی های خودکار منجر به ایجاد مشکل در سایت ها می گردد. توجه داشته باشید که چنانچه فایل های هسته وردپرس را تغییر دهید بروزرسانی خودکار این تغییرات پیشین را نادیده گرفته و سایت دچار اختلال می شود.

چنانچه وردپرس بروزرسانی امنیتی را برای قالب سایت شما الزامی دانسته و آن را منتشر کند، احتمال اینکه بروزرسانی مذکور منجر به خرابی سایت شما شود، وجود دارد. این مشکل غالبا زمانی رخ می دهد که فایل های قالب سایت را تغییر داده باشید.

مطلب مرتبط  آموزش تغییر پیشوند دیتابیس وردپرس

همچنین بروزرسانی خودکار پلاگین می تواند به صورت بالقوه منجر به خرابی سایت گردد. چرا که متغییرهای متعددی همچون تنظیمات متفاوت سرورها و ترکیبات مختلف پلاگین ها در سایت های متفاوت در پروسه بروزرسانی پلاگین دخیل هستند.

یکی دیگر از معایب بروزرسانی خودکار می تواند عدم اعلام زمانی که سایت به صورت خودکار بروزرسانی شده ، باشد.

 

آیا باید بروزرسانی خودکار وردپرس را غیرفعال کنم؟

خب پاسخ این سوال در شرایط مختلف متفاوت است. برای غالب سایت های مبتدی و حتی پیشرفته وردپرسی، بروزرسانی خودکار بی خطر بوده و غیرفعال کردن آن را پیشنهاد نمی دهیم.

با این حال، اگر فروشگاه آنلاین دارید و یا نمی خواهید حتی یک درصد ریسک صدمه دیدن سایت خود را قبول کنید بنابراین می توانید با کمک روش های بالا به سادگی بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید.

 در این صورت جهت حفظ امنیت سایت، پیشنهاد می شود با گذشت زمان بروزرسانی ها را به صورت دستی نصب کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس کمک کرده باشد.

منبع : wpbeginner

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *