پریمیر پارتنر گوگل
6 مزیت پریمیر پارتنرهای گوگل نسبت به پارتنرها
سپتامبر 12, 2017
تبلیغات کلیکی
8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی
سپتامبر 27, 2017
ads

5 راه ساده برای بهبود نمره کیفیت (Quality Score) در تبلیغات کلیکی گوگل ادز

نمره کیفیت (Quality Score) به عنوان یک معیار سنجش در بسیاری از پلتفرم های تبلیغ کلیکی مانند گوگل ادوردز و Bing مطرح است و نقش بسزایی در نمایش تبلیغ و جایگاه آن و همچنین هزینه کلیکی که بابت آن جایگاه می بایست پرداخت شود ایفا می کند.

adwords-quality

در صورت ارتقاء نمره کیفیت هر کلیدواژه در هر تبلیغ ، هزینه کلیک پرداختی شما در مقایسه با سایر رقبای موجود برای آن کلیدواژه کاهش خواهد یافت ، بنابراین همین موضوع به تنهایی می تواند اهمیت نمره کیفیت تبلیغ را برای شما بیان کند اما فاکتورهای متعددی بر روی نمره کیفیت تأثیرگذارند که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

نمره کیفیت عددی بین 1 تا 10 است که به هرمیزان این نمره به  عدد 10 نزدیکتر باشد ، بیانگر کیفیت بهتر آن کلیدواژه در تبلیغ شماست. نمره های بین 7 تا 10 بیانگر کیفیت بالا و نمره های پایین تر از 3 بیانگر این است که تبلیغ به ازای آن کلیدواژه نمایش نخواهد داشت و یا در صورت نمایش ، مستلزم پرداخت هزینه کلیک بسیار بالایی است. برای کسب و کارهایی که میزان بودجه تبلیغاتی آن ها محدود است ، این موضوع بسیار حائز اهمیت است که با افزایش نمره کیفیت تبلیغ خود ، هزینه کلیک ها را کاهش داده و در نتیجه تبلیغ آن ها بیشتر دیده شود.

ممکن است تشخیص راههای بهینه سازی نمره کیفیت برای شما پیچیده باشد و در صورت جستجو در مقالات موجود ، به علت وجود موارد بسیار فنی در محتوای آنها دچار سردرگمی شوید ، بنابراین در این مقاله 5 راه حل ساده برای افزایش نمره کیفیت را برای شما مطرح کرده ایم که رعایت این موارد سبب کاهش هزینه ها ، بهبود جایگاه نمایش تبلیغ و بهبود عملکرد کمپین تبلیغاتی شما خواهد شد.

مطلب مرتبط  توضیح 17 وضعیت کلمه کلیدی در تبلیغ گوگل

1- گروه بندی مناسب تبلیغ

ads

در صورتیکه تبلیغ خود را با توجه به محتوای موجود در سایت و حوزه کاری خود به صورت مناسب گروه بندی نمایید ، نمره کیفیت کلمه های کلیدی تبلیغ شما بهبود خواهد یافت. در واقع می بایست تبلیغ با توجه محصولات و خدمات مشابه گروه بندی شوند و کلیدواژه های مشابه همراه با متن مختص به آن ها به لندینگ پیچی که در رابطه با آنهاست هدایت شود. به عنوان مثال در رابطه با یک فروشگاه آنلاین ، کلیدواژه های مربوط به پوشاک را با متن تبلیغی که مرتبط با این محصولات است و همچنین صفحه داخلی از سایت که این محصولات در آنها قرار دارند را در یک گروه قرار دهید و سایر موارد را در گروه های دیگر.

2 – وجود ارتباط بین متن ، لندینگ پیج و کلیدواژه ها

برای هر کلیدواژه ، متن تبلیغی مختص به آن قرار دهید و صفحه ای را به عنوان لندینگ پیچ انتخاب کنید که دقیقأ مرتبط با آن موضوع است. رعایت این مورد یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بحث نمره کیفیت تبلیغ در پلتفرم گوگل ادوردز است و در واقع سبب خواهد شد کلیک هرز تبلیغ شما نیز بسیار کاهش پیدا کند.

3- بهبود محتوای لندینگ پیج

 landing-page

کلیدواژه ها و متن تبلیغ را در محتوای موجود در لندینگ پیج، مخصوصأ در تگ ها و همچنین اولین مطلبی که کاربر با ورود به آن صفحه با آن روبه رو خواهد شد استفاده کنید. مطالب را به صورت واضح و مفید بیان کنید و محتوای جذابی جهت ترغیب کاربر به استفاده از خدمات شما قرار دهید. به این نکته نیز اهمیت دهید که محتوای صفحه لندینگ پیج به اندازه کافی کامل باشد و تا حد ممکن از مطالبی استفاده کنید که با مطالعه آنها به تمام سوالات کاربر پاسخ داده شود. همچنین میتوان مواردی مانند فرم دریافت مشاوره و یا لینک تماس کاربر با شما را در لندینگ پیج قرار داد اما مسلمأ هر کسب و کاری روش مختص به خود را در جذب مشتری دارد.

مطلب مرتبط  conversion در گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

4- نسبت کلیک به نمایش (CTR)

CTR - Click Through

از دیگر عوامل بسیار مؤثر در افزایش نمره کیفیت در گوگل ادز ، نسبت کلیک به نمایش است. عمومأ کلیدواژه هایی که نسبت CTR بالایی دارند ، از نمره کیفیت بالایی نیز برخوردارند. محاسبه این نسبت به صورت تقسیم تعداد کلیک های هر کلیدواژه بر تعداد نمایش های آن است و به هر میزان که این نسبت افزایش یابد بیانگر اعتبار و کیفیت بالای تبلیغ شما از دید کاربران خواهد بود. برای بهبود این فاکتور پیشنهاد می شود حالت کلیدواژه های خود را بر روی exact  و یا phrase قرار دهید تا کنترل شما بر روی کلیک های کاربران و نمایش تبلیغ به ازای موارد سرچ شده توسط آن ها افزایش یابد و همچنین در صورت استفاده از حالت phrase حتمأ به لیست negative keywords تبلیغ خود دقت کنید. انتخاب کلیدواژه های هدفمند خصوصأ در زمان شروع تبلیغات سبب افزایش نسبت کلیک به نمایش تبلیغ خواهد شد.

5 – جستجو و بررسی مداوم کلیدواژه ها

keyword

در صورتیکه تمایل دارید تبلیغات کلیکی شما دارای نمره کیفیت مناسبی باشد و همچنین جهت دریافت بهترین بازخورد از تبلیغات کلیکی ، دائمأ کلیدواژه های خود را مورد بررسی قرار دهید و همچنین در جستجوی کلیدواژه های جدیدی باشید که ارزش سرچ بالایی دارند. در تبلیغات کلیکی ، کلیدواژه ها هستند که مشتری های شما و کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد را مشخص خواهند کرد بنابراین انتخاب کلیدواژه های هدفمند در دریافت بهترین عملکرد از تبلیغ دارای اهمیت است. راه های متعددی در یافتن کلیدواژه های جدید و پرسرچ وجود دارد که در مقاله دیگری آن ها را شرح خواهیم داد.

 

مطلب مرتبط  معرفی 3 قابلیت گوگل ادز (Google Ads) که از آن استفاده نمی کنید!

در پایان به این نکته توجه کنید که بهبود نمره کیفیت ممکن است در ابتدا دشوار و یا پیچیده باشد اما رعایت موارد مذکور که بسیار جزئی هستند و ایجاد تغییرات کوچک سبب خواهد شد بزرگترین و بهترین تأثیرات بر روی تبلیغ شما حاصل شود و به مرور به شما در دریافت بازخورد بهتر از تبلیغات کمک بسیار خواهند کرد ، بنابراین به سادگی از کنار مباحثی که بر روی نمره کیفیت تبلیغ شما اثرگذارند عبور نکنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *