هزینه تبلیغات در گوگل
هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
مرداد ۷, ۱۳۹۷
تبلیغات کلیکی گوگل
تبلیغات کلیکی گوگل (گوگل ادز) چیست؟
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷
گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

گوگل ادزگوگل ادز (Google Ads) که قبلاً با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) ارائه شده بود ، به عنوان یک شبکه پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) شناخته می شود. این سیستم تبلیغات در سال 2000 کمی بعد از ساخته شدن گوگل به آن اضافه شد. به زبان ساده گوگل ادز ، سیستم تبلیغات در گوگل است! گوگل در قبال دریافت هزینه که بر اساس یک الگوریتم خاص محاسبه می شود، به شما این امکان را می دهد که به تبلیغ کالا یا خدمات خود بپردازید.

امروزه همه به دنبال افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید کنندگان وبسایت خود هستند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از سرویس گوگل ادز است. اگرچه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب کار های اینترنتی از آن استفاده نمی کنند. این موضوع نه تنها باعث شده است تا تعداد زیادی از بازدید کنندگان خود را از دست بدهند؛ بلکه به رقبا فرصت برتری داده است.

آشنایی بیشتر با گوگل ادز

همانطور که می دانید تبلیغات یکی از مهمترین اصول پیشرفت هر کسب کاری است. دیده شدن به شما این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید، در نتیجه فروش خود را افزایش دهید. در حال حاضر گوگل پر بازدیدترین وبسایت در جهان است. رتبه یک الکسا و بیش از 42 میلیارد بازدید در هر ماه نشان دهنده میزان اهمیت این موضوع است. اگر می خواهید همه در مورد شرکت یا کسب و کار شما بداند، پس بهترین مکان برای شما گوگل خواهد بود.

مطلب مرتبط  لینک کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز

گوگل ادز این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که تبلیغات خود را در صفحه اول و در بالای سایر نتایج قرار دهید. آمار نشان می دهد که بیشترین تعداد بازدید در 4،5 نتیجه اول گوگل صورت می گیرد. در این صورت تعداد مشتریان و بازدید کننده های وبسایت شما در مدت زمان کمی رشد چشمگیری خواهد داشت.

همانطور که گفته شد گوگل ادز به عنوان یک شبکه پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) شناخته می شود. تبلیغ کنندگان ، می توانند تبلیغات خود را به کاربران مورد نظر خود ارائه کنند. گوگل این تبلیغات را، بر اساس کلمه کلیدی که کاربران جستجو می کنند یا کشور و دستگاه آن ها، به کاربران مورد نظر ارائه می کند. زمانی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک می کنند گوگل کار خود را انجام داده و هزینه وارد کردن این بازدید کننده را دریافت می کند.

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

اولین موردی که باید در مورد نحوه کار گوگل ادز بدانید سیستم مزایده گوگل ادز است. سیستم مزایده گوگل ادز در واقع تعیین کننده قیمت تبلیغات هر کلیک است. 75 درصد از کاربران هرگز فراتر از صفحه اول گوگل نمی روند. از طرفی بیشتر کاربران یکی از 4 گزینه اول نتایج را انتخاب می کنند. به همین دلیل همه تلاش می کنند تا در بین گزینه های اول صفحه اول قرار بگیرند و تمایل دارند تبلیغ خود را در این نقاط انجام دهند.

هزینه در سیستم مزایده ای گوگل ادزمزایده گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز با برگزاری مزایده ها تعیین می کند که چه کسی تبلیغات خود را در نقاط مهم انجام دهد. برای هر کلمه کلیدی مزایده خاصی برگزار می شود. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس این کلمه کلیدی هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. در واقع کسی که بیشترین هزینه را به ازای هر کلیک بپردازد نقطه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای تبلیغ به دست خواهد آورد. به همین ترتیب نتیجه دوم در اختیار کسی قرار خواهد گرفت که مبلغ کمتری نسبت به نفر اول ولی بیشتر از سایرین پرداخت کرده باشد.

مطلب مرتبط  آموزش گوگل کیورد پلنر - Google Keyword Planner

هزینه تبلیغ در گوگل ادز چقدر است؟

همانطور که قبلا توضیح داده شد شما تنها زمانی هزینه تبلیغ را پرداخت می کنید که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند. بعد از عضویت و ساخت اکانت گوگل ادز ، شما باید یک کمپین برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کنید. سپس می توانید نرخ هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید.

گوگل ادز نرخ تبلیغات برای هر کلمه کلیدی را بر اساس مزایده هایی که برای آن کلمه برگزار می شود تعیین می کند. یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن ها در کنار تعدادی آیتم دیگر در نهایت تعیین کننده قیمت تبلیغات در صفحه اول گوگل است.

دقت کنید گوگل ادز علاوه بر سیستم مزایده از نمره کیفیت نیز برای تعیین هزینه تبلیغات استفاده می کند. گوگل با استفاده از الگوریتم های خود و آنالیز سایت شما نسبت به کلمه کلیدی که در کمپین خود انتخاب کرده اید، امتیازی را برای سایت شما در نظر میگیرد. در زمان پرداخت هزینه هر کلیک، نمره کیفیت بالاتر سبب خواهد شد که میزان هزینه کلیک کسرشده کاهش پیدا کند. و اگر شما از کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده نکنید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

گوگل ادز زمانی به شما کمک خواهد کرد که بهترین استراتژی را در کمپین تبلیغاتی خود اتخاذ کنید. در صورت آشنایی کامل با روش ها و استراتژی های مختلف و استفاده درست و به جا از گوگل ادز قادر خواهید بود هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و سبب افزایش بازدید از وب سایت خود شوید. دقت کنید که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پر تکرار در سایت شما بسیار مهم است. سرمایه گذاری شما زمانی به نتیجه خواهد رسید که بعد از ورود کاربران ، سایت شما دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن بوده اند. استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط، علاوه بر اینکه باعث افزایش هزینه تبلیغات شما خواهد شد، نتیجه بخش نخواهد بود و افزایش ترافیک ورودی سایت شما را بی ثمر خواهد کرد.

مطلب مرتبط  آیا تبلیغات در شبکه نمایش گوگل ارزش هزینه کردن دارد؟

اگر تا به حال از گوگل ادز استفاده نکرده اید و در استفاده از این سرویس دچار تردید و یا بی تجربه هستید ، می توانید با بهره گیری از مشاوره رایگان توسط کاشناسان برتینا و ایجاد کمپین اصولی، کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید.

The following two tabs change content below.