سایت whois چیست؟ و چه نوع اطلاعاتی در آن ذخیره شده است؟
ژانویه 1, 2023
سه راه ساده برای استعلام مالکیت دامنه 
ژانویه 4, 2023

 آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۱)

 آموزش سئو وردپرس

هنگام ساخت وب سایت، اضافه کردن محتوا در همان ابتدای کار بسیار وسوسه‌انگیز است؛ اما پیش از آن، باید ساختار وبسایت‌تان محکم و خوب باشد. ساختاری محکم و خوب است که مجموعه‌ای نامرتب از صفحات وب را به سایتی تبدیل کند که مورد علاقه کاربران و موتورهای جستجو باشد؛ از این رو باید ایده‌ای واضح برای ساخت یا تغییر وبسایت وردپرسی خود داشته باشید. در این مقاله، در مورد سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار آن  توضیح داده‌ایم.

باتوجه به آمارها، نزدیک به نیمی از کل وبسایت‌های موجود در فضای وب از وردپرس استفاده می‌کنند. از آنجایی که کار با وردپرس ساده‌تر و سریع‌تر از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی است و همچنین امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران دارد. هزاران تم، افزونه و طرح وردپرس وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد وب سایت وردپرسی خود از آن‌ها استفاده کنید.

چرا ساختار وب سایت وردپرس اهمیت دارد؟

ساختار وب سایت وردپرسی شما برای استفاده کاربران و همچنین ربات‌های موتورهای جستجو بسیار مهم است. اگر ساختار وبسایتتان ساده و واضح باشد، کاربرانتان خیلی راحت به اطلاعاتی که دنبال آن‌ها هستند، دست پیدا خواهند کرد. همچنین به گوگل و سایر موتورهای جستجو درک بهتری از وب سایت شما می‌دهد که برای رتبه‌بندی بسیار مهم است.

اهمیت ساختار وبسایت وردپرسی برای استفاده‌ی کاربران

ساختار وبسایت وردپرسی شما به طور قابل توجهی بر تجربه کاربر (UX) تأثیر می‌گذارد. اگر کاربران بتوانند به راحتی محصولات یا اطلاعاتی را که به دنبال آن‌ها هستند بیابند، سایت شما در ذهنشان خواهد ماند و حتی ممکن است به کاربران وفادار شما تبدیل شوند. برای کاهش بانس ریت (bounce rate) سایت خود، با دسته‌بندی و پیوند دادن پست ها و محصولات خود، پیمایش را آسان کنید.

مطلب مرتبط  آموزش اضافه کردن دکمه بارگذاری پست های بیشتر به وردپرس

اهمیت ساختار سایت برای سئو وردپرس

ساختار وبسایت وردپرسی برای سئو نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، یک ساختار محکم و خوب، به طور قابل توجهی شانس شما را برای رشد رتبه‌ در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد؛ به این دلیل که:

  • ربات‌های موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند به نقاط مختلف وبسایت شما دسترسی داشته باشند و تمامی بخش‌های آن را بررسی کنند. ساختار سایت شما به موتورهای جستجو، سرنخ‌های حیاتی می‌دهد که ارزشمندترین محتوای سایت شما در کدام بخش از سایتتان قرار دارد.
  • از تاثیرات رقابت محتواهای خود با یکدیگر جلوگیری خواهید کرد. اگر محتوای زیادی دارید که تقریباً مشابه هستند، ساختار یا نقشه‌های سایت به Google کمک می‌کند تا مهم‌ترین صفحات را شناسایی کند و مانع از رقابت محتواهایتان با یکدیگر شود.

اهمیت ساختار سایت برای سئو وردپرس

مراحل بهینه کردن سئو سایت وردپرسی

برای بهینه‌سازی وبسایت وردپرسی خود باید مراحلی را بگذرانید. با انجام این مراحل، می‌توانید به بهترین شکل سئو وردپرس خود را انجام دهید:  

مرحله ۱: ثبت دامنه خود را انجام دهید

مرحله ۲: نقشه سایت خود را آماده کنید

مرحله ۳: وبسایت‌های رقبایتان را بررسی کنید

در قسمت بعدی این مقاله، تمامی مراحل را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

جمع‌بندی: آموزش سئو وردپرس

در این مقاله توضیح دادیم که ساختار وب سایت وردپرسی شما برای استفاده کاربران و همچنین ربات‌های موتورهای جستجو بسیار مهم است و همین موضوع روی سئو وردپرس بسیار تاثیرگذار است. اگر ساختار وبسایتتان ساده و واضح باشد، کاربرانتان خیلی راحت به اطلاعاتی که دنبال آن‌ها هستند، دست پیدا خواهند کرد.

مطلب مرتبط  آموزش نمایش نوشته های تصادفی در وردپرس

همچنین گفتیم که برای سئو وردپرس باید مراحلی را در سایتتان بگذرانید تا مطمئن شوید که سئو سایت وردپرسی شما در بهترین وضعیت خود قرار دارد. در کنار تمامی این موضوعات باید از هاست وردپرس برای وبسایت وردپرسی خود استفاده کنید تا سایت شما بالاترین عملکرد را داشته باشد. این مراحل را در قسمت بعدی این مقاله توضیح خواهیم داد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 2.5 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *