معرفی 4 پلاگین وردپرس برای مانیتورکردن رتبه سایت
می 9, 2018
حقایق و نکات جالب در مورد شرکت گوگل – قسمت دوم
می 19, 2018

معرفی 37 اشتباه رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئواشتباهات رایج در سئو از مواردی است که به رتبه سایت ها در نتایج جستجو آسیب وارد می کند و عموماً توسط بسیاری ازمتخصصان حوزه سئو نادیده گرفته می شود.

قرارگیری در رتبه های اولیه نتایج گوگل می تواند برای هر سایتی به عنوان یک هدف اصلی تعریف شود که با رعایت اصول سئو می توان به آن رسید. تعداد جستجوهای فراوان در گوگل و اعتبار بالای این موتور جستجو از مهمترین دلایل این موضوع است. راه های اصولی متعددی برای رسیدن به این هدف تعریف شده است و فاکتورهای زیادی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان به صدر نتایج جستجوی گوگل دست یافت. فواید قرارگرفتن در این جایگاه می تواند هر کسب و کاری را به استفاده از ترفندهایی جهت فریب دادن ربات های گوگل ترغیب کند. اگرچه بسیاری از وبمسترها و متخصصان سئو در رابطه با مشکل ساز بودن این اقدامات اطلاعی ندارند و به هیچ وجه آن ها را به عنوان اشتباهات رایج در سئو تصور نمی کنند.

قضاوت در مورد سایت ها و رنک دهی به آن ها تنها توسط گوگل انجام نمی شود و گوگل تنها داور این رقابت نیست بلکه کاربران نیز داوری مسابقه را به عهده دارند. رعایت فاکتورهای بهینه سازی در سایت سبب رجوع مداوم کاربر به سایت ، گشت و گذار طولانی مدت در سایت و معرفی سایت شما به دیگران می شود و این مورد نشان از رضایت کاربر از سایت شما دارد.

به عبارت دیگر ارتباط کاربران با سایت و عکس العمل آن ها در برخورد با محتوای آن، اصلی ترین فاکتوری است که گوگل مدنظر قرار می دهد. بارها مشاهده شده است که یک سایت از لحاظ رعایت فاکتورهای سئوی داخلی سایت بسیار ضعیف عمل کرده است اما به علت داشتن محتوای قوی و کاربرپسند، در صدر نتایج گوگل و بالاتر از سایت هایی که از این نظر وضعیت بسیار مناسبی داشته اما محتوا و ظاهر مناسبی نداشته، نمایش داده شده است.

اگرچه این مورد دلیل بر این نیست که شما برای سئوی سایت خود هیچ یک از فاکتورهای فنی و سئوی داخلی و خارجی را رعایت نکنید و تنها به دنبال تولید محتوای مناسب باشید، بلکه رعایت تمامی این موارد در کنار هم را می توان بهترین استراتژی سئو و بهینه سازی سایت نماید.

در ابتدا پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را مشاهده کنید، در این ویدئو راجع به 5 اشتباه رایج در تعیین استراتژی برای سئوی سایت نکات مفیدی مطرح شده است.

 

در مقاله دیگری به توضیح انواع سئو (سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه) پرداختیم. در ادامه این مقاله قصد داریم اشتباهات رایج در سئو که در میان وبمسترها و فعالان حوزه سئو مرسوم است و برای سئوی سایت مشکل ساز هستند را بیان کنیم :

  • تکرار کلمه کلیدی به دفعات زیاد و غیرطبیعی در محتوای سایت :

این روش در سالهای گذشته به صورت یک فعالیت عادی برای وبمسترها شناخته شده بود و مدیران سایت ها کلمه کلیدی مدنظر خود را در هر صفحه به تعداد بسیار زیاد و غیرمعمول استفاده می کردند. این اقدام هم اکنون توسط ربات های گوگل تشخیص داده می شود و گوگل جرائم سنگینی برای آن در نظر گرفته است ، از کاهش رتبه تا حذف کامل سایت از نتایج گوگل در صورت تکرار مداوم این کار.

  • تکرار کلمه کلیدی به دفعات زیاد در تگ ALT :

استفاده از تگ ALT مناسب یکی از قواعد سئوی داخلی سایت است اما در این مورد نیز می بایست مانند محتوای متنی سایت ، کلمه کلیدی را به صورت معمول و مرتبط قرار داد.

  • تکرار کلمه کلیدی به دفعات زیاد در انکر تکست (anchor texts) :

لینک دهی به صفحات مختلف با استفاده از کلمه کلیدی آن صفحه به عنوان انکر تکست سبب بهبود رتبه آن صفحه خواهد شد اما استفاده بیش از حد معمول از یک کلمه کلیدی در یک صفحه و لینک دهی تمامی آن ها به صفحه مرجع از اشتباهات رایج در سئو است که باید از آن امتناع کرد.

  • تکرار زیاد کلمات کلیدی در نام دامنه :

قرارداشتن کلمه کلیدی در نام دامنه بر روی بهینه سازی داخلی سایت و همچنین جذب توجه کاربر موثر است اما چند کلمه کلیدی مختلف و یا تکرار یک کلمه کلیدی در نام دامنه نباید استفاده شود.

  • کنیبالیزیشن کلیدواژه

مشکل از آن جایی شروع می شود که برخی از مارکتر ها شروع به استفاده بیش از اندازه از عناوین یکسان می کنند در واقع مطالبی را منتشر می کنند که کلیدواژه هدف تمامشان یکسان است. در نتیجه چندین صفحه از یک سایت با هم برای کسب رتبه برای یک کلیدواژه یکسان رقابت می کنند و رتبه کل صفحات درگیر در این موضوع آسیب می بیند. صفحاتی که عنوان مشابه دارند را ادغام کرده و به جای چندین صفحه تنها یک صفحه برای آن ها ایجاد کنید. به این ترتیب دیگر به جای رقابت با رقبا، با خودتان در رتبه بندی یک کلیدواژه رقابت نمی کنید. 

  • استفاده از یک انکر تکست برای تمامی بک لینک ها :

در صورتیکه اقدام به ایجاد بک لینک برای سایت خود کرده اید ، تمامی بک لینک ها را با یک انکر تکست ثابت و مشابه قرار ندهید.

  • لینک دهی داخلی و خارجی مشابه :

کاربر باید بتواند به سادگی از هر صفحه ای به صفحه اصلی سایت باز گردد، از موقعیت مکانی خود در سایت اطلاع داشته و در صورت امکان از طریق لینک دهی داخل صفحه به هر صفحه ای که مدنظرش است برود.  

ولی لینک دهی داخلی از این فراتر است. حقیقت این است که در تمامی سایت ها صفحات الزامی، مرکزی و یا به بیان دیگر صفحات سودآور وجود دارد. این صفحاتی است که به باور صاحبان سایت برایشان سودآور است. بنابراین در هنگام ساخت ساختار سایت به جای ایجاد یک قالب واحد که تعداد صفحات زیادی را بهم متصل کند تمام تمرکزشان را بر روی ساخت آن صفحات می گذارند و خب این بهترین راه برای انجام لینک دهی داخلی نیست. باید ارزش صفحه را به درستی پخش کنید. به دنبال روش هایی باشید که تنها به صفحات مرکزی ( core pages) لینک ندهید بلکه از این صفحات مرکزی به صفحات مکمل نیز لینک دهی داشته باشید.

مطلب مرتبط  آموزش رفع Malware سایت با استفاده از Google Webmaster Tools

پیشنهاد می شود محتوای قدیمی سایت را بررسی کرده و از آن محتوای قدیمی به جدید لینک دهید.

شما باید محتوای سایت را به صورتی ایجاد کنید که به صورت خوشه ای از یکدیگر پشتیبانی کنند.

به عنوان مثال اگر صفحه مرکزی دارید که در آن به توصیف ویژگی نرم افزار خود می پردازید. باید از این صفحه به محتوای مکمل مثلا استفاده از ویژگی های نرم افزار در دنیای واقعی، راهنمایی های استفاده از نرم افزار و موارد این چنینی لینک دهید و خب اگر هیچ محتوای مکملی ندارید، پیشنهاد می شود برای صفحه مرکزی خود، محتوای مکمل ایجاد کنید ، سپس با لینک دهی داخلی یک وب سایت منسجم ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید در هنگام انجام این کار بیش از اندازه انکور تکست ها را بهینه سازی نکنید. این بدان معناست که نباید به صورت مداوم کلیدواژه هایی که تمایل دارید برای آن ها رتبه دریافت کنید را در قسمت انکور تکست قرار دهید. پیشنهاد می شود از انکور تکست هایی طبیعی و مناسب استفاده کنید.

یک روش مناسب برای بهبود لینک دهی داخلی، استفاده از ابزارهایی همچون Website Auditor برای مشاهده و بررسی تمام صفحات به عنوان شبکه ای از اتصالات است در این شرایط می توانید به سرعت محل مهم ترین گره ها را شناسایی کرده و متوجه شوید که چه صفحاتی نیاز به لینک دهی بیشتری دارند.

به یاد داشته باشید هر صفحه ی با محتوای با کیفیت و لینک دهی داخلی مناسب می تواند سود آور باشد.

  • ایندکس شدن نامناسب صفحه :

همه می خواهند تا سایتشان ربته بالایی داشته باشد، ولی گوگل نمی تواند به سایتی رتبه دهد که ربات هایش نمی توانند آن را مشاهده کنند.

بهترین روش برای بررسی اینکه ایرادات در پروسه ایندکسینگ سایت استفاده از گوگل سرچ کنسول است.

غالبا مشکلات ایندکسینگ داخلی است، شاید دسترسی ربات ها به صفحه از طریق فایل Robot.txt محدود شده باشد و یا تگ no index در صفحه افزوده شده باشد.

خطای DNS یا خطای 404 محتمل ترین دلیل عدم ایندکس شدن صفحه است. در سرچ کنسول می توانید این خطا ها را در تب Coverage در ستون Error مشاهده کنید.

برای حل این مشکل به سادگی می توانید تگ no index را به صورت دستی از صفحات دارای خطا حذف کرده و یا در فایل robot.txt به ربات ها اجازه دسترسی به آن صفحه از سایت را بدهید.

چنانچه در شرایطی هستید که سایتان به صورت کلی با استفاده از تگ index برای ربات های گوگل قابل خزیدن است ولی با این حال نتایج مطابق با انتظار شما نیست، احتمالاً سایت توسط گوگل جریمه دستی شده است.

  • محتوای غیر مرتبط :

تلاش جهت رتبه گیری سایت برای کلمه کلیدی ای که با محتوای آن صفحه غیر مرتبط است از دیگر اشتباهات رایج در سئو می باشد.

  • محتوای مخفی (Hidden content) :

این ترفند نیز در گذشته در بسیاری از صفحات وب مشاهده میشد اما امروزه با پیشرفت ربات های گوگل، بسادگی توسط آن ها تشخیص داده می شود. در این روش محتوا توسط ادمین سایت مخفی میشد به نحوی که توسط کاربر عادی قابل مشاهده نیست. معمولاً محتوای ایجاد شده در این روش نیز دارای کیفیت بسیار پایینی بود.

  • قراردادن چندین تگ H1 در یک صفحه :

بهترین روش برای قراردادن تگ H1 ، استفاده از آن در عنوان صفحه است. تکرارنکردن تگ H1 و یا استفاده نکردن از چند تگ H1 برای یک صفحه را باید مدنظر قرار دهید. اگرچه در برخی از مواقع ممکن است مجبور به استفاده از چند تگ H1 برای یک صفحه باشید که تا حد امکان این کار را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

  • ساختار اشتباه صفحه برای عنوان هدف :

 واقعیت این است که حتی اگر تعداد بک لینک های بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید باز هم ممکن است رتبه پایین تری از آن ها داشته باشید.

احتمالا برای افرادی که به در سئو مبتدی هستند و یا به تازگی شروع به یادگیری سئو کرده اند این جمله عجیب به نظر برسد. ولی حقیقت ماجرا این است که در پروسه سئو بک لینک همه چیز نیست.

امروزه با تلاش های فراوان گوگل برای مقابله با خرید و فروش لینک، کسب بک لینک های فراوان به تنهایی کمکی به بهبود رتبه سایت نمی کند.

مدت هاست که کسب رتبه بالا تنها مستلزم رعایت استراتژی های صحیح نیست بلکه جلوگیری از اجرای مواردی است که منجر به جریمه توسط گوگل می شود. الان تنها محتوا مهم نیست بلکه ساختار قابل قبول صفحه نیز اهمیت بالایی دارد.

به عنوان مثال، چنانچه مقاله ای 2000 کلمه ای با موضوع بهترین کفش نوشته اید ولی رتبه ای خوبی کسب نکرده اید، باید مقالاتی که در حال حاضر با کلیدواژه هدف شما دارای رتبه بالایی هستند را بررسی کنید.

خب بیایید تصور کنیم که محتوایی در ارتباط با “بهترین شهر برای زندگی” منتشر کردید که از نظر نگارشی ایده آل بوده و دارای اطلاعات مفیدی نیز می باشد. مقاله شما طولانی و دارای چند تصویر بوده و همچنین نام شهرها در متن نوشته شده است.

سپس متوجه می شوید در تمام سایت هایی که جز 5 نتیجه ابتدای صفحه در جستجو عبارت “بهترین شهر برای زندگی” هستند نسبت تصاویر به متن خیلی بیشتر است به بیان دیگر در این صفحات، گالری تصاویری با متن خیلی کم وجود دارد. این بدان معنا است که از دید گوگل مقالات این سبکی برای پاسخ در جستجو این عبارت بهتر و کامل تر است.

به سادگی محتوای خود را ویرایش کرده و آن را تبدیل به گالری تصاویر با توضیحات متنی کوتاه و واضح کرده و شاهد ارتقا رتبه آن باشد.

  • محتوای تکراری (Duplicate content) :

قراردادن صفحات با  محتوای تکراری سبب کاهش اعتبار سایت می شود. در صورتی ناچار به انجام این کار شده اید حتماً از تگ canonical یا تگ های nofollow و noindex استفاده کنید.

  • کپی کردن سایت :

کپی کردن تمامی محتوای یک سایت بر روی یک دامنه دیگر مانند محتوای تکراری از اشتباهات رایج در سئو است و بر روی سئوی سایت تاثیر منفی میگذارد.

  • تولید محتوای خودکار :

قراردادن محتوا برای سایت به صورت خودکار توسط نرم افزارها و ربات هایی که این کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهند توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شود.

  •  Cloaking

این کار تکنیکی است که از طریق آن ، نسخه های متفاوتی از محتوای یک صفحه به کاربران و ربات های موتورهای جستجو نمایش داده می شود. به هبچ عنوان بفکر انجام این ترفند نباشید.

  • ارائه اطلاعات اشتباه :

ربات ها نمایش اطلاعات اشتباه در سایت و ارائه توضیحات ناصحیح در محتوای سایت را با توجه به رفتار کاربران تشخیص می دهند.

  • محتوای مخرب :

از قراردادن محتوایی که بدنبال ردگیری کاربر و یا انجام فعالیت های مخرب بر روی اطلاعات کاربر باشد خودداری کنید.

  • سرعت بارگذاری پایین صفحه، به خصوص در موبایل

خب همه ما می دانیم که سرعت صفحه یک فاکتور برای رتبه بندی است در حال حاضر تقریبا تمامی افراد این جنبه از سلامت سئو سایت خود را خیلی بهتر از گذشته بررسی و کنترل می کنند. با این حال هنوز هم برخی از موارد ابتدایی و موثر در سرعت سایت به سادگی فراموش شده و منجر به کندی سرعت سایت می شود. در این شرایط نه تنها رتبه سایت افت می کند بلکه ترافیک ورودی سایت نیز به طور چشمگیر کاهش پیدا می کند. به یاد داشته باشید که با هر ثانیه ای که به زمان بارگذاری سایت افزوده می شود تعداد زیادی از کاربران از سایت خارج شده و دیگر هیچوقت به سایت باز نمی گردند.

مطلب مرتبط  آموزش 11 نکته برای افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب

 صفحاتی با سرعت بارگذاری پایین غالبا رتبه پایینی دارند و نرخ تبدیل خیلی کمی داشته و رابط کاربری بدی ارائه می دهند. تمامی این موارد در موبایل تشدید می شود.

بیش از نیمی از کاربران موبایل سایت هایی با زمان بارگذاری بیش از 3 ثانیه را ترک می کنند. اگر دانستن این آمار به تنهایی محرکی برای افزایش سرعت سایتتان در موبایل نیست باید بدانید که از جولای سال 2018 سرعت بارگذاری سایت در موبایل تبدیل به یکی از فاکتورهای رتبه بندی شده است.

تشویق گوگل برای استفاده از فرمت AMP نشان دهنده این حقیقتی است که تجربه بارگذاری سریع برای موبایل همچنان یک اولویت برای رتبه بندی خواهد بود.

به جز این که سرعت بارگذاری یک فاکتور مهم در تجربه کاربری و رتبه بندی است باید بدانید زمان خزیدن و ایندکسینگ سایت هایی با سرعت بارگذاری پایین، بیشتر است. این مورد می تواند در پروسه ایندکسینگ مشکل ایجاد کند.

مسلما رفع کندی سایت به کمی کار نیاز دارد و اگر سایت بزرگی داشته باشید برای انجام این کار نیاز به ابزارهای مناسب دارید.

با استفاده از ابزار Google PageSpeed insights می توانید نه تنها سرعت سایت را بررسی کرده بلکه مواردی که منجر به کندی سرعت می شوند را نیز شناسایی کنید.

 دقت کنید که صفحه پیش فرض این ابزار سرعت سایت در موبایل را می سنجد. این به علت اهمیت بالایی سرعت بارگذاری سایت در موبایل برای گوگل است و نمایانگر آن است که طی چند سال اخیر تبدیل به اولویت گوگل شده است.

ابزارهای متعددی برای سنجش سرعت سایت وجود دارند ولی پیشنهاد می کنم به دلیل سادگی و نتایج دقیق تر از Google PageSpeed insights استفاده کنید. در این ابراز در کنار نمایش سرعت سایت، اقداماتی که باید برای بهبود سرعت سایت انجام دهید را نیز می توانید در اختیار داشته باشید.

میلیون ها اشتباه کوچک وجود دارد که می توانند منجر به کندی سرعت سایت گردند. از داشتن تعداد بالای ریدایرکت ها گرفته تا نداشتن CDN های کافی و در مقابل نیز میلیون ها مورد برای بهبود نیز وجود دارد.

برای ارتقا سرعت سایت کدها و تصاویر سایت را بهینه سازی کنید، نظرات اضافی و نامرتبط، قالب و کدهای بلااستفاده را حذف کرده و تمامی تصاویر برای نمایش در وب فشرده کنید.

ابزار تست سرعت گوگل برای شروع مناسب است ولی اگر می خواهید واقعا سرعت سایت را افزایش دهید پیشنهاد می کنم از یک کارشناس سئو در این زمینه کمک بگیرید.

  • خطاهای نوشتاری و گرامری :

با توجه به پیشرفت ربات های مورتوهای جستجو، این مورد به عنوان یکی از اشتباهات رایج در سئو شناخته می شود و در صورت وجود غلط های املایی و گرامری متعدد در محتوای یک صفحه و سایت، سئوی سایت آسیب خواهد دید.

  • قراردادن لینک های متعدد در فوتر سایت :

قراردادن لینک سایت های دیگر به تعداد زیاد در فوتر سایت نه تنها ارزشی برای سایتی که به آن لینک داده اید نخواهد داشت، بلکه سبب کاهش رتبه سایت خواهد شد.

  • قراردادن عناوین گمراه کننده ، اشتباه و غیرواقعی برای صفحات سایت :

تگ تایتل یا تگ عنوان هر صفحه یکی از مهمترین مواردی است که توسط ربات های موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتیکه عنوانین خلاف واقعیت ، فریبنده و یا غیرمرتبط با محتوای صفحه داشته باشید، ارزش آن صفحه به شدت توسط موتورهای جستجو کاهش خواهد یافت.

  • تبادل لینک :

از لینک دهی چندسایت به همدیگر به صورت غیرمعمول و در تعداد بالا خودداری کنید.

  • لینک های اسپم در قسمت نظرات وبلاگ :

به لینک های اسپم و هرزی که توسط کاربران در قسمت نظرات وبلاگ قرار داده می شود توجه کنید.

  • لینک دهی اسپم در شبکه های اجتماعی :

نظردهی و قراردادن پست های شامل لینک های غیراصولی در شبکه های اجتماعی مورد دیگری است که باید مراقب آن باشید.

  • خرید نظرات مثبت :

برخی از سایت ها اقدام به خرید نظر می کنند. این سایت ها در واقع به افراد مختلف هزینه ای پرداخت می کنند و این افراد می بایست در سایت آن ها در رابطه با محصولات و خدمات ارائه شده در سایت نظرات مثبت قرار دهند.

  • خرید بک لینک :

یکی از استراتژی های اصلی گوگل مقابله با افرادی است که به دنبال خرید و فروش بک لینک می کنند. حذف کردن سرویس page rank توسط گوگل جهت مقابله با همین افراد بوده است. عده ای نیز معتقدند که گوگل این سرویس را حذف نکرده و تنها آن را برای کاربرها منحل کرده است.

  • بک لینک های بی کیفیت :

بک لینک یکی از فاکتورهای موثر در سئو است اما نه هر بک لینکی. ارزش و کیفیت سایتی که به شما لینک داده است و مرتبط بودن موضوع سایت با محتوای سایت شما، مورد دیگری است که باید مدنظر قرار دهید.

  • مزرعه لینک :

قراردادن لینک سایت خود در صفحاتی که تمامی محتوای آن ها را لینک ها شامل شده اند و یا تعداد لینک های قرارداده شده در آن ها بسیار بیش از حد معمول است ، یکی از اشتباهات رایج در سئو است که باید از آن دوری کنید.

  • تخریب سایت های رقبا :

آسیب رساندن به سایت های رقبا با انجام اقداماتی مانند بک لینک دهی اسپم به این سایت ها و… توسط برخی از افراد انجام می شود اما باید گفت که در نهایت هیچ سودی از این کار نخواهند برد. روش جایگزین این کار ، یافتن بک لینک های سایت های رقیب و گرفتن لینک از همان سایت ها می باشد.

  • ریدایرکت کردن صفحات غیرمرتبط :

ریدایرکت کردن یکی از ترفندهای مثبت سئو است که می توان در صورت حذف برخی از صفحات سایت ، با استفاده از آن از کاهش ترافیک سایت و مواجه شدن کاربران سایت با صفحات 404 خودداری کرد. اما این کار باید به صورت اصولی انجام شود و به هیچ وجه صفحاتی که به هم مرتبط نیستند را به یکدیگر ریدایکرت نکنید.

  • صفحات ورود (Doorway pages) :

این مورد به صفحاتی گفته می شود که با استفاده از تکنینک های سئوی کلاه سیاه ، دارای اعتبار موقتی شده اند و تمامی آن ها به یک صفحه ثابت لینک داده اند. در واقع این صفحات ، دروازه ورودی برای صفحه اصلی هدف می باشند. برخی از سئوکارها چنین صفحه ورود ایجاد می کنند (مثلاً با قراردادن کلمات کلیدی متعدد در صفحات ورود و استفاده از دیگر روش های سئوی کلاه سیاه ، رنک آن صفحات را برای مدتی بهبود می بخشند) و تمامی آن ها را به یک صفحه لینک می دهند.

  • تصرف دامنه :

تصور اینکه با خرید دامنه های منقضی شده که دارای اعتبار بالا هستند و لینک دهی از آن ها به سایت خود می توانید به سئوی سایت خود کمک کنید ، کاملاً اشتباه و یکی از اشتباهات رایج در سئو است.

  • نام مالک دامنه :

در صورتیکه سایت شما توسط گوگل دچار پنالتی و به عنوان سایت اسپم شناخته شده و دامنه آن به نام شما ثبت شده است ، دامنه های دیگری که به نام شما ثبت شده یا در آینده ثبت خواهند شد نیز به شدت توسط گوگل تحت نظر خواهد بود. به عبارت دیگر مالک دامنه توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد و نباید دامنه ای که خریداری می کنید به نام فردی باشد که قبلاً دامنه های آن توسط گوگل دچار جریمه شده است.

مطلب مرتبط  امنیت شبکه چیست و چگونه آن را تامین کنیم؟

*** البته گوگل در اطلاعیه ای به وبمسترها اطلاع داد که از این پس تغییر نام ثبت کننده دامنه را مورد توجه قرار خواهد داد و در صورتیکه دامنه ای را ثبت کرده باشید که قبلا، اسپم بوده است، گوگل متوجه تغییر نام ثبت کننده خواهد بود و میزان اسپم بودن دامنه را مجدد مورد بررسی قرار خواهد داد.

  • استفاده از نام دامنه های معتبر :

شاید بفکر این باشید که می توان با ثبت دامنه ای که مشابه با نام دامنه سایت های معتبر است ، می توانید کاربرها را فریب دهید. این مورد توسط ربات های موتورهای جستجو تشخیص داده و جریمه می شود.

  • قراردادن Rich snippet اسپم :

ایجاد Rich snippet با اطلاعات جعلی به جهت افزایش CTR سایت یکی از اشتباهات رایج در سئو است که ممکن است بفکر انجام آن باشید.

اگر بخواهیم در ارتباط با کلیدواژه های که گوگل برای آن ها SERP Feature (هر نتیجه ای که در صفحه نتایج موتور جستجو گوگلSERP به صورت غیر ارگانیک و تبلیغاتی به نمایش درآید همچون فیچر اسنیپت ها) نمایش می دهد صحبت کنیم، چیزی که بیش از قبل در گوگل شاهد آن هستیم تلاش این موتور جستجو در پاسخ به عبارات جستجو شده در SERP است. از این رو گوگل از فیچر اسنیپت هایی  همچون people also ask برای پاسخ دادن به عبارات جستجو شده توسط کاربران استفاده می کند. خب حالا نمایش اطلاعات سایت شما در این بخش دشوار بوده و دارای اهمیت بالایی است.

بنابراین در ابتدا باید بررسی کنید که آیا کلیدواژه مدنظر شما امکان قرار گیری در SERP feature را دارا است یا نه. این کار را هم می توانید با نرم افزارهای  ردیابی رتبه انجام دهید یا به سادگی می توانید عبارت های مدنظر خود را جستجو کنید، اگر در نتایج جستجو باکس فیچر اسنیپت را مشاهده کردید بدان معناست که امکان قرار گیری سایت شما در این باکس وجود دارد.

بخش اعظم قرارگیری در SERP feature استفاده از نشانه گذاری ساختاریافته است.به یاد داشته باشید: اولویت گوگل ارائه پاسخ منسجم و البته سریع به سوالات کاربران است.

برای ایجاد نشانه گذاری داده های ساختاریافته از لیست آیتم ها استفاده کنید (اعداد، گلوله و …). همچنین افزودن المان هایی همچون پرسش و پاسخ نیز خیلی مفید است. در حالت کلی نمایش محتوای سایت با هر عنوانی در SERP feature ترافیک، بازدید از صفحه و CTR را افزایش می دهد.

  • نقشه های غیرواقعی در Google Maps :

از ثبت نقشه های جعلی برای سایت و کسب و کار خود در گوگل مپ خودداری کنید.

در این مقاله سعی شد به مهمترین اشتباهات رایج در سئو را بیان کنیم. امیدواریم که در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه سایت به شما کمک کند.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *