متن تبلیغ در گوگل ادز
آگوست 25, 2019
تبلیغ کلیکی گوگل
تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟
سپتامبر 25, 2019
مقایسه تبلیغات در فیسبوک و گوگل

مقایسه تبلیغات در فیس بوک و تبلیغات در گوگل

مقایسه تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل

در سطح بین المللی همواره بین انتخاب تبلیغات در فیس بوک و تبلیغات در گوگل رقابت شدیدی وجود داشته است. در هر دوی این پلت فرم ها تعداد زیادی کمپین موفق وجود دارد. اما قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام یک از این پلت فرم های تبلیغات کلیکی استفاده کنید، باید نتیجه ای که می خواهید از سرمایه گذاری خود کسب کنید را در نظر بگیرید. توجه کنید که طبق تحقیقات، تبلیغات در فیس بوک و تبلیغات در گوگل نتایج مشابهی را ارائه نمی دهند.

با توجه به اینکه میزان استفاده از فیسبوک در ایران و توسط کاربران ایرانی بسیار کاهش یافته است ، تبلیغات در گوگل می تواند بهترین انتخاب برای یک کسب و کار ایرانی با مشتریان ایرانی باشد اما در صورتیکه کسب و کار شما بین المللی بوده و جذب کاربران خارجی می تواند بر روی فروش سایت شما تأثیرگذار باشد، بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید…

 

به طور کلی، تبلیغات در گوگل یک روش بهتر برای افزایش فروش محصولات است در حالی که تبلیغات فیس بوک یک راه موثر برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا شناخت نام تجاری است. اگر هدف شما فروش محصولات و بالا بردن میزان فروش است، تبلیغات در گوگل یک راه حل بسیار عالی است. از سوی دیگر، اگر هدف شما ایجاد آگاهی از نام تجاری یا بازاریابی مجدد از بین بازدید کنندگان گذشته سایت باشد، تبلیغات فیس بوک می تواند به سرمایه گذاری شما بیشتر کمک کند.

صرف نظر از اینکه شما قرار است از کدام پلتفرم استفاده کنید، توجه به تفاوت های هر یک و نحوه ارتباط آنها با اهداف کسب و کار شما، احتمال سرمایه گذاری موفق را بیشتر می کند. قبل از تصمیم گیری، با مطالعه این مقاله می توانید ویژگی ها و خصوصیات اصلی تبلیغات در فیس بوک و تبلیغات در گوگل را بیشتر بشناسید و با دید بهتری از آن ها استفاده کنید.

تبلیغات در فیس بوک

تبلیغات در فیس بوک

تبلیغات در فیس بوک یک ابزار عالی برای ایجاد آگاهی از برند و برندسازی است که می تواند نتایج خوبی برای کسب و کارهای مربوط به فروش محصولات ارائه کند. عموماً کسب و کارهایی از تبلیغات در فیس بوک برای موفقیت در فروش محصولات استفاده می کنند که دارای محصولات رقابتی و همچنین جامعه هدف شناخته شده و متمرکز هستند.

علاوه بر افزایش شناخت از برند، تبلیغات در فیس بوک در ارتقاء درگیر شدن و تشویق مردم به استفاده از آن برند نیز موفق است.

تبلیغات در فیس بوک بیشتر از انواع دیگر تبلیغات  دعوت به مشارکت و خرید می کنند. این تبلیغات به طور کامل در خوراک خبری فیس بوک پخش می شوند و از بین نمی روند. شرکت هایی که محتوای خوب و جذاب تولید می کنند، متوجه خواهند شد که مردم می خواهند با این تبلیغات ارتباط برقرار کنند و در نهایت این شرکت ها نتایج استثنایی را کسب می کنند.

 اگر شما به دنبال ترافیک بیشتر در وب سایت خود هستید، تبلیغات فیس بوک یک دروازه بزرگ برای جذب فالوور جدید در بین مخاطبان هدف است و به خوبی می تواند این مخاطبان را به مشتریان همیشگی تبدیل کند.

مطلب مرتبط  انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادز

تبلیغات در گوگل

گوگل ادز

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز برای کمک به کسب و کار شما از طریق نتایج مربوط به جستجوهای خاص سبب می شود که مشتریان جدیدی که در بازار هدف شما هستند وارد سایت شما شوند. این کار از طریق هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاصی که شما بر اساس بازار هدف خود انتخاب می کنید انجام می شود.

بهبود شرایط کسب و کار و افزایش فروش، هدف کلی هر کمپین تبلیغاتی در گوگل است. به همین دلیل در گوگل ادز تبلیغات در بهترین زمان به افرادی که مشتریان بالقوه شما هستند نمایش داده می شوند و آن ها را به مشتریان واقعی شما تبدیل می کنند. این روند به خوبی در گوگل کار می کند و کمپین های موفق این مسئله را به خوبی تایید می کنند.

علاوه بر تبلیغات متنی که در صفحه جستجوی گوگل ظاهر می شوند، کانال های دیگری نیز وجود دارد که تبلیغ کنندگان می توانند پیام خود را در برابر مشتریان بالقوه نمایش دهند. تبلیغات در گوگل یک پلت فرم جامع برای تبلیغ کنندگانی است که به دنبال یافتن نیازهای مختلف زیر یک سقف هستند. به همین دلیل است که بر اساس این که هدف شما بر روی افزایش آگاهی از برند، ترافیک سایت و یا فروش محصولات آنلاین متمرکز شده باشد روش های تبلیغات گوناگونی در گوگل وجود دارد.

چه تفاوتی بین تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل وجود دارد؟

در سطح پلتفرم، گوگل و فیس بوک کاملا متفاوت از یکدیگر هستند، بنابراین مهم است که شما درک کنید که بین آنها چه مواردی متفاوت است. تفاوت در دستیابی، هدف گیری و ردیابی در تبلیغات، مزایا و معایب این دو گزینه تبلیغات را نشان می دهد.

  • دستیابی

تبلیغات در گوگل را می توان در دو شبکه (شبکه جستجو و شبکه نمایشی) مشاهده کرد. انواع متفاوت تبلیغاتی که می توانید در پلتفرم تبلیغات در گوگل به کار ببرید قطعا یک مزیت است و به خوبی هم در دسترس قرار دارد. گوگل بزرگترین و محبوب ترین موتور جستجوگر است که بیش از 2 تریلیون جستجو در هر سال انجام می دهد.

در حالی که گوگل ادز می تواند تبلیغات را در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، جیمیل، اپلیکیشن ها و وبسایت های استفاده کننده از سرویس گوگل ادسنس (Google Adsense) نمایش دهد، تبلیغات فیس بوک تنها در وب سایت فیس بوک نمایش داده شود اما ترافیک فیس بوک با بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه در حدی نیست که بشود به سادگی از آن گذشت. فیس بوک به عنوان بزرگترین و محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی، پتانسیل زیادی برای ایجاد مشتریان جدید از طریق تبلیغات در خود دارد.

  • هدف گذاری

در حالی که می توانید از هدف گذاری جغرافیایی ، جنسیتی و… در تبلیغات در گوگل استفاده کنید، تبلیغات در فیس بوک به شما اجازه می دهد که مخاطبان خاص را به صورت فردی شناسایی کنید. در حقیقت، تبلیغات در فیس بوک برای هر فردی بر اساس اطلاعاتی که در اکانت او وجود دارد، طراحی شده است. عواملي مانند سن، مکان و علایق (يعني “لایک ها”) نشان گر این هستند که هر یک از افراد باید چه تبلیغاتی را مشاهده کنند.

مطلب مرتبط  آموزش استفاده از گوگل ادوردز برای کسب‌وکارها (بررسی ۹ نکته مهم)

با این حال، در تبلیغات در گوگل، هدفگیری جمعیتی می تواند یک چالش باشد. این هدف گیری برای اینکه به درستی کار کند، به این نیاز دارد که کاربران در رایانه یا موبایل خود به یک حساب گوگل وارد شوند تا گوگل جنسیت ، سن و… آنها را به درستی تشخیص دهد و  تبلیغات بر اساس آمار جمعیتی آنها ارائه شود. علاوه بر این گوگل تلاش می کند برخی از عوامل شناسایی موثر در تبلیغات را از اطلاعات جمع آوری شده در قالب کوکی های مرورگرها به دست بیاورد که می تواند مفید واقع شود.

  • ردیابی

تعیین میزان موفقیت ، تفاوت دیگری است که این دو پلت فرم بازاریابی دارند. در تبلیغات در گوگل شما می توانید با اضافه کردن یک تکه کوچک کد به صفحات خاصی در وب سایت خود وضعیت نرخ تبدیل تبلیغات خود را به مشتریان واقعی مشاهده کنید. برای راه اندازی ردیابی نرخ تبدیل برای تبلیغات در فیس بوک شما نیاز به کار کمی بیشتری دارد. در حالی که فیس بوک ردیابی داخلی را پشتیبانی نمی کند، می توانید این کار را از طریق گوگل آنالیتیکس برای سایت خود انجام دهید.

استفاده از تبلیغات فیسبوک و گوگل به صورت همزمان

اگر بودجه کافی در اختیار دارید ، استفاده از تبلیغات در گوگل و تبلیغات در فیس بوک به صورت همزمان می تواند به کسب و کار شما کمک کند که رشد قابل توجه ای داشته باشید. صرف کردن بودجه تبلیغاتی در بهترین شبکه اجتماعی و بهترین موتور جستجو ، کسب و کار شما را دارای یک استراتژی جامع خواهد کرد. این موضوع سبب می شود میزان احتمال موفقیت تبلیغات شما تا حد زیادی افزایش یابد. تمرکز بر روی نام تجاری از طریق تبلیغات فیس بوک و ارتقاء فروش محصولات و خدمات شما از طریق تبلیغات در گوگل یک تاکتیک است که می تواند به هر نوع کسب و کاری کمک قابل توجهی کند.

مقایسه تبلیغ در گوگل و تبلیغات در فیسبوک

کاربران در فیسبوک به دنبال خرید چیزی نیستند!

تبلیغات در فیسبوک از طریق راه های زیادی مانند ارسال فرم های عضویت در سایت شما، پیشنهاد های زمان دار و نمایش فیلم های تبلیغاتی افراد زیادی را جذب می کند و ترافیک وب سایت شما را به مقدار زیادی افزایش خواهد داد. در فیس بوک به دست آوردن نتایج قابل توجه در فروش کمی زمان بر است. اما همین به دست آوردن ترافیک بالا به تنهایی یک قدم بزرگ است. 

در حالی که با استفاده از تبلیغات در فیس بوک آگاهی از نام تجاری خود را تقویت می کنید، تبلیغات در گوگل را نیز در نظر داشته باشید تا فروش بیشتری داشته باشید. تبلیغات در گوگل به کسب و کار شما کمک می کند تا از بین افرادی که در جستجوی مطلب خاصی در گوگل یا سایت های دیگر هستند، افراد دست به نقد یا مشتریان بالقوه را به سمت خود بکشید و به مشتریان واقعی تبدیل کنید. تبلیغات در گوگل یک راه عالی است که کسب و کار و محصولات خود را به افرادی که قصد خرید دارند، نمایش دهید. برای تبلیغات کلیکی گوگل، حتما تعداد کافی کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید و در نظر بگیرید که چگونه هدف قرار دادن بهترین مکان برای نمایش تبلیغات می تواند نتایج شما را بهبود بخشد.

مطلب مرتبط  چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

استفاده از تبلیغات در گوگل و فیس بوک امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید به اهداف تبلیغاتی بزرگتری فکر کنید. در صورتی که استفاده از یکی از این نوع تبلیغات هیچ گاه چنین توانایی هایی را در اختیار شما قرار نخواهد داد.

تصمیم گیری

همانند دیگر سرمایه گذاری های تبلیغاتی، عملکرد این 2 نوع از تبلیغات نیز غیر قابل تضمین است، اما با در اختیار داشتن اطلاعات مناسب و همچنین دانش و تجربه کافی ، می توانید با اتخاذ تصمیمات درست بر اساس اهداف کسب و کاری خود، میزان ریسک را به حداقل برسانید. بسته به نوع صنعت و اهداف کسب و کار شما، ممکن است منطقی باشد که فقط از تبلیغات در گوگل یا تبلیغات در فیس بوک استفاده کنید. اما برای اکثر شرکت ها، سرمایه گذاری در هر دو می تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که هر یک از این تبلیغات دارای ویژگی ها و معایب خاصی است و زمانی که قصد استفاده از آن ها را دارید باید ریسک های مربوط به هر کدام را بپذیرید

جمع بندی

تبلیغات در گوگل و تبلیغات در فیسبوک دو نمونه موفق از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر قصد دارید کسب و کار خود را متحول کنید و این کار را با بودجه تبلیغاتی کمی انجام دهید، تبلیغات در گوگل و تبلیغات در فیس بوک بهترین فرصت برای شما خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم از همه زوایا به فرصت ها و ریسک های این نوع تبلیغات اشاره کنیم. امیدواریم موارد اشاره شده در این مطلب مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *