ادوردز
نرم افزار گوگل ادوردز ادیتور
آگوست 17, 2017
5 مورد از مهمترین فواید تبلیغ در گوگل
آگوست 31, 2017

9 دسته بندی بزرگ بازاریابی آنلاین

 

در این مقاله روش های مختلفی از بازاریابی آنلاین رابه صورت مختصر شرح میدهیم که با استفاده از آن میتوانید موفقیت و محبوبیت را به سمت تجارت خود هدایت کنید:

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

فرآیند به حداکثر رساندن تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت خاص با اطمینان از اینکه سایت در بالای لیست نتایج موتورهای جستجوگر به نمایش در خواهد آمد را SEO  می نامند.اغلب از این نتایج با عناوینی همچون سرچ های طبیعی یا ارگانیک نام برده می شود.

 

  1. بازاریابی موتور جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو  یک نوع از بازاریابی آنلاین است مفهومی کلی تر از SEO را شامل میشود و شامل ارتقاء وب سایت ها با افزایش نمایش آن ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو است که هم از طریق SEO و هم به از طریق PPC امکان پذیر است.

 

  1. بازاریابی محتوا (Countent Marketing)

یک نوع بازاریابی که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری آنلاین مواردی همچون  فیلم ها، وبلاگ ها، و پست های رسانه های اجتماعی است که به صراحت یک برند را تبلیغ نمی کند، اما به صورتی در نظر گرفته شده تا سبب جلب توجه و افزایش  علاقه  به محصولات و خدمات ارائه شده میگردد و به صورت غیر مستقیم سبب جذب مشتری های سودآور می شود.

4.بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

بازاریابی رسانه های اجتماعی  نوعی بازاریابی آنلاین است که از وب سایت های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کند. هدف بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که محتویاتی را که کاربران با شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند به اشتراک بگذارند تا به شرکت کمک کنند تا مخاطب و میزان دسترسی مشتری را افزایش دهد.

مطلب مرتبط  8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی

5.تبلیغات کلیکی (PPC)

همچنین به عنوان هزینه مبتنی بر  کلیک (CPC) شناخته می شود، یک مدل تبلیغات اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب سایت ها، که در آن یک تبلیغ کننده ناشر (معمولا یک مالک وبسایت یا شبکه وب سایت) آگهی را درخواست داده و به ازای  کلیک انجام شده بر روی تبلیغ خود هزینه پرداخت میکند . در این روند تبلیغ کنندگان معمولا بر روی تعدادی از کلید واژه ها که در قدم اول مرتبط با تجارت خود و در نهایت هدفمند و گویای کار آن ها می باشد تبلیغ می کنند.

6.بازاریابی وابسته (Affiliate  Marketing)

بازاریابی وابسته یک نوع از بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن محصولات و یا خدمات خود را در یک و یا چند وب سایت  به صورت وابسته(وب سایت های مرتبط با حوزه ی کاری خود ) میتوانید معرفی کنید . این صنعت دارای چها رکن اصلی است که شامل تبلیغ کننده ، شبکه ، ناشر (صاحب سایت وابسته) و مصرف کننده می باشد.

7-ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

در بیشتر موارد، هر ایمیل ارسال شده به یک فرد چه مشتری محصولات و یا خدمات ارائه شده توسط شما باشد چه به آن علاقمند باشد ، می تواند آن را بازاریابی ایمیل(ایمیل مارکتینگ) در نظر گرفت. این معمولا شامل استفاده از ایمیل برای ارسال آگهی، درخواست کسب و کار، یا درخواست خرید یا کمک های مالی است و سبب ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از نام تجاری است.بازاریابان از ایمیل مارکتینگ فقط برای آسان بودن این روند استفاده نمی کنند بلکه تاکتیک ایمیل مارکتینگ تاثیر بسیار زیادی در موفقیت این عملکرد دارد.

مطلب مرتبط  انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟ معرفی بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

8.تبلیغات تصویری (Display Advertising)

نوعی از تبلیغات آنلاین می باشد که دارای  گونه های متفاوتی است  و شامل تبلیغات بنری ، تبلیغات رسانه ایی و … می شود .برخلاف تبلیغات مبتنی بر متن  در این نوع از تبلیغات از عناصر صوتی ، تصویری برای تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات استفاده می شود.

می توان این نوع تبلیغات رابا وجود برخی گزینه ها  به صورتی تنظیم کرد که بنر تبلیغاتی شما به کاربران هدف نمایش داده شوند حتی اگر جستجویی در باره ی محصولات و خدمات شما انجام ندهند.

9.بازاریابی مجددا (Remarketing)

ریمارکتینگ روش هوشمندانه ای برای برقراری ارتباط مجدد با کاربرانی است که وارد سایت شما شده ولی خریدی انجام نداده اند . نمایش تبلیغ شما به آن دسته از کاربران به صورت آگاهانه بوده و در زمانی که در اینترنت جستجویی انجام دهند هرچند این جستجو مرتبط با خدمات و محصولات شما نباشد تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد.

 

نتیجه:

نکته ی قابل توجه در استفاده از روش های بازاریابی آنلاین تنوع زیاد آن هاست که در نهایت سبب می شود شما بهترین روش و استراتژی را برای تجارت خود انتخاب نمایید. در بیشتر موارد بهترین گزینه برای تبلیغات، ترکیبی از چند نوع از موارد ذکر شده می باشد.

بازاریابی آنلاین یک بازاریابی  پویا می باشد به همین دلیل شما می بایست با تغییرات سازگار بوده  و با استفاده از ابزارهایی همچون  آنالیتیکس قدم بعدی خود را تجزیه و تحلیل کرده و محکم  بردارید.

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *