روشهای مختلفی برای تبلیغ برند، کسبوکار و محصول شما وجود دارد. با وجود گستردگی انواع روش های تبلیغاتی، باید گفت که تمامی روش های تبلیغاتی تنها دو هدف مشترک دارند: تأثیرگذاری بر مصرفکنندگان یا کاربران و تبدیل آنها به مشتری یا لید (lead). هنگام راهاندازی هرگونه کمپین تبلیغاتی تاثیرگذار، تبلیغکنندگان اولین قدمی که برای آن برمیدارند، تحقیق و مشخص کردن استراتژی است.
مرحله تحقیق و استراتژی کمپین تبلیغاتی میتواند بسیار گسترده و زمانبر باشد که با انتخاب نوع تبلیغات خود میتوانید این مرحله را محدود کرده و زمان آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. برای انجام این کار، شناخت انواع روش های تبلیغاتی بسیار مهم است که در این مقاله آنها را معرفی میکنیم.
این جنون میتواند بسیار زیاد باشد، اما میتواند با دستهبندی انواع تبلیغاتی که شما و شرکتتان در آن شرکت خواهید کرد، کاهش یابد.
نوع تبلیغاتی که برای کسبوکارتان انتخاب میکنید باید با مشخصات مشتری هدف شما مطابقت داشته باشد، تاثیرگذار باشد و تعامل برقرار کند. علاوهبر این، روشی که انتخاب میکنید باید مقرونبهصرفه و مناسب محصول یا خدمات شما باشد.
قبل از شروع، باید با دو دسته کلی تبلیغات آشنا شوید: دیجیتال و سنتی. در تبلیغات دیجیتال، با استفاده از اینترنت به روشهای مختلف، مخاطبان گستردهای در بر گرفته میشوند که میتوانید آنها را محدود به مخاطبان هدف خود کنید.
تبلیغات سنتی، تبلیغاتی هستند که از گذشته تا به امروز آنها را دیدهایم؛ مانند: تبلیغات تلویزیونی، رادیو، روزنامه، مجله، بیلبوردها. این نوع تبلیغات طیف گستردهای از مخاطبان را شامل میشوند و فیلتری هم برای گزینش مخاطبان ندارند. زیادی را جذب می کند. تشخیص اینکه این نوع از تبلیغات مناسب برای کسبوکار شما است یا خیر بستگی به استراتژی شما دارد.
به گروهی از تبلیغات که پیام و هدف یکسانی دارند را کمپین تبلیغاتی میگویند. معمولا کسبوکارها هنگام تبلیغ محصولات یا خدمات خود، از روشهای مختلف تبلیغات استفاده میکنند، به این معنی که در پلتفرمهای مختلف تبلیغات مختلفی اما با پیام یکسان منتشر میکنند که به مجموعه این تبلیغات، کمپین تبلیغاتی میگویند.
کمپینهای تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف خاص و مشخصی راهاندازی میشوند. امروزه، باتوجه به اهمیت و محبوبیت شبکههای اجتماعی و به طور کلی اینترنت، کمپینهای تبلیغاتی، بیشتر از بنرهای گرافیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو و پست شبکههای اجتماعی تشکیل شدهاند.
کمپینهای تبلیغاتی موفق، هم از نظر طراحی، جذاب هستند و هم پیش از راهاندازی، باید مراحل تحقیق و سازماندهی را پشت سر بگذارند. این موارد به تبلیغکنندگان کمک میکنند تا اهداف کمپین خود را شناسایی کنند و موثرترین روشها را برای جذب مخاطب بیابند و سپس او را متقاعد کنند تا اقدام مورد نظر را انجام دهد.
تبلیغات دیجیتال به تبلیغات خدمات و محصولات در فضای اینترنت اشاره دارد که باتوجه به دنیای امروزی، سرمایهگذاری در تبلیغات دیجیتال یک ضرورت است. تبلیغات دیجیتال برای ارائه مطالب تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان بیشتر به اینترنت متکی است. کسبوکارها با تبلیغات دیجیتال میتوانند نتایج تبلیغات خود را مشاهده کنند و براساس آنها استراتژیهای بعدی خود را بچینند. در اینگونه تبلیغات میتوان مخاطبان هدف را مشخص کرد و از این رو اثربخشی بالایی دارد. از معروفترین و محبوبترین انواع تبلیغات دیجیتال میتوان به تبلیغات در فضای مجازی و تبلیغات در گوگل اشاره کرد.
تبلیغات در فضای مجازی یکی از انواع روش های تبلیغاتی است که توسط پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به رشد کسبوکار شما کمک میکند. انواع روشهای تبلیغات مجازی، بازگشت سرمایه سریعتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند. در این نوع از تبلیغات، با کدهای UTM میتوانید فروش خود را به صورت دقیق بررسی کنید و مشتریان واقعی خود را پیدا کنید.
تبلیغات در فضای مجازی از روشهای تبلیغات مدرن است که نسبت به تبلیغات سنتی، کمی آزادی بیشتری برای معرفی شخصیت یک برند فراهم میکند. هنگام تبلیغات در رسانههای اجتماعی، باید توجه داشته باشید که برای به حداکثر رساندن اثرگذاری، پلتفرمهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید و بدانید که همه مخاطبان شما تنها از یک پلتفرم و یا پلتفرمی که برای شما محبوب است، استفاده نمیکنند.
به عنوان مثال، مخاطبان شما در اینستاگرام احتمالا با مخاطبان شما در لینکدین متفاوت هستند و منظور از این تفاوت، نوع محتوا مورد پسند آنها و به طور کلی، شخصیت و علایق آنها است که در این مرحله باید بدانید استراتژی شما چیست و مخاطب هدف خود را بشناسید.
اگر کسبوکار شما بزرگ و با قدمت است که احتمالا مشتریان و مخاطبان خود را به خوبی میشناسید و به راحتی میتوانید تبلیغات رسانههای اجتماعی را انجام دهید؛ اما اگر به تازگی شروع به کار کردهاید، ممکن است در ابتدا مخاطبان را به درستی انتخاب نکنید که اصلا مسئله عجیبی نیست. با انواع روشهای خلاقانه تبلیغات و به کمک فضای مجازی، مخاطبان خود و حتی پتانسیلهای کسبوکارتان را پیدا میکنید.
تبلیغات در گوگل از انواع روشهای تبلیغات موثر است که به رشد سریع کسبوکارها کمک بسیاری میکند. گوگل ادز (google ads)، پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به طیف گستردهای از کسبوکارها اجازه میدهد تا پلتفرم آنلاین یا کسبوکار آنلاین خود را در پربازدیدترین سایتها، اپلیکیشنها و همچنین ویدیوها تبلیغ کنند.
گوگل ادز که در گذشته به گوگل ادوردز معروف بود. این پلتفرم تبلیغاتی به کسبوکارها و کاربرانی که دنبال خدمت یا کسبوکاری هستند کمک میکند تا همدیگر را پیدا کنند. همچنین تبلیغات در گوگل، از راهحلهایی است که برای رتبه یک شدن در نتایج سرچ گوگل استفاده میشود. تبلیغات گوگل ادز انواع مختلفی دارد که شما میتوانید باتوجه به مخاطبان هدف خود یکی از انواع آن را انتخاب کنید.
گوگل، انواع روش های تبلیغاتی را در اختیار کسبوکارها قرار داده است تا از طریق آنها به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. در ادامه به معرفی کوتاه محبوبترین روشهای گوگل ادز پرداختیم.
۱. تبلیغات سرچ گوگل: این نوع از تبلیغات، محتوای متنی هستند که هنگام جستجوی عبارتی در صفحات نتایج موتور جستوجوی گوگل دیده میشوند. این تبلیغات بسته به عوامل مختلف از جمله بودجه در نظر گرفته شده، میتوانند در بالای نتایج جستوجوی ارگانیک یا در پایین صفحه قرار بگیرند.
۲. کمپینهای تبلیغات اپلیکیشن: تبلیغات اپلیکیشن یکی از انواع روش های تبلیغاتی در گوگل است که با استفاده از آن، میتوانید اپلیکیشن خود را در بزرگترین بسترها برای دیده شدن Google Show Network به نمایش بگذارید و تعداد کاربران آن را افزایش دهید.
۳. تبلیغات بنری: این نوع از تبلیغات، تصویر مورد نظر شما را به مخاطب هدفتان نمایش میدهد. از این طریق، مخاطبان با برند، محصولات و یا خدمات شما آشنا میشوند.
۴. تبلیغات ویدئویی گوگل ادز: در این روش، شما میتوانید مخاطبان احتمالی خود را در یوتیوب براساس آنچه آنها تماشا میکنند، هدف قرار دهید و با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان رو به رو شوید.
۵. تبلیغات فروشگاهی: برخلاف تبلیغات متنی در صفحه جستوجوی گوگل، تبلیغات فروشگاهی تصویری از یک محصول را همراه با عنوان محصول، قیمت، نام فروشگاه و بررسیها نشان میدهند.
برای آشنایی بیشتر با تبلیغات در گوگل، میتوانید مقاله تبلیغات در گوگل چیست را مطالعه کنید.
در این مقاله، اهمیت تبلیغات و انواع آن از نظر دیجیتال و سنتی بودن را بررسی کردیم و گفتیم که در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال اهمیت بالایی برای رشد کسبوکارها دارند. در انواع روش های تبلیغاتی دیجیتال، در مورد تبلیغات در فضای مجازی و تبلیغات در گوگل توضیح دادیم که هر دو از معروفترین و محبوبترین انواع روشهای تبلیغاتی هستند. همچنین گفتیم که تبلیغات در گوگل یکی از سریعترین و راحتتریین روشها برای رشد کسببوکار شما است.
برتینا، ارائهدهنده انواع خدمات گوگل ادز است که میتوانید تبلیغات خود را به این شرکت که گوگل پریمیر پارتنر است، سفارش دهید. تبلیغ در گوگل، میتواند ماهانه، سالانه و … باشد که کاملا وابسته به بودجه شما است. برای مشاوره با کارشناسان گوگل ادز در برتینا با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق تیکت اقدام کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!