zpanel
معرفی کنترل پنل ZPanel و بررسی قابلیت های آن
فوریه 14, 2018
نصب ISPConfig
معرفی و نصب ISPConfig
فوریه 18, 2018
پنل دایرکت ادمین

معرفی کنترل پنل دایرکت ادمین (Direct Admin)

دایرکت ادمینکنترل پنل دایرکت ادمین یکی از قدرتمندترین و بهترین پنل های مدیریت برای کنترل و مدیریت وب سایت ها بر روی هاست ها و سرورهاست. تمام افرادی که در زمینه وب مشغول به فعالیت هستند با این پنل مدیریتی آشنایی کامل دارند. دایرکت ادمین یک کنترل پنل لینوکسی است که برای مدیریت آسان و بهینه برای سرویس های میزبانی در چندین نسخه مختلف استفاده می شود و بر خلاف دیگر کنترل پنل ها، تحریم های اعمال شده بر ایران تاثیری بر روی عملکرد و دسترسی به آن نگذاشته و همچنان کاربران می توانند لایسنس اصلی آن را به طور مستقیم و بدون نگرانی تهیه کنند.

با استفاده از این پنل کاربران می توانند تمام امکانات یک وب سایت مانند ایمیل ها، بانک های اطلاعاتی، پورت FTP، آمار و دیگر موارد را مدیریت کنند. دایرکت ادمین یک پنل مدیریتی است که در کشور کانادا توسعه یافته و نسبت به رقیب آمریکایی خود که cPanel است درصد ریسک کمتری برای قطع شدن لایسنس ها دارد، تعداد زیادی از مدیران سرور و وب مسترها با ایجاد تحریم های کنترل پنل cPanel مجبور به مهاجرت به پنل دایرکت ادمین شدند و آن را برای استفاده در داخل کشور مطمئن تر می بینند. این کنترل پنل سازگاری کامل را با Redhat، Fedora، Linux، Windows، CentOS، Ubuntu، Debian دارد.

رابط کاربری پنل دایرکت ادمین در عین قدرتمندی بسیار آسان و کاربر پسند است و عملکرد و کارایی را تا حد زیادی برای کاربر رضایت بخش می کند. بالا بودن سرعت این پنل به طوری است که در اجرا و یا لود شدن درخواست ها سریعا انجام می شود. همچنین به دلیل اینکه کنترل پنل دایرکت ادمین دارای قابلیت ضد کرش (Anti crash) است باعث می شود تا پایداری سرویس های موجود بر روی سرور تا حد زیادی افزایش محسوسی داشته باشد.

مطلب مرتبط  کدهای وضعیت HTTP و استفاده از آنها برای بهینه سازی سایت

به طور کلی کنترل پنل دایرکت ادمین از لحاظ گرافیکی، پنلی زیبا و چشم نواز است و تمام ویژگی های یک کنترل پنل امن و کارآمد برای مدیریت یک هاست را داراست. از لحاظ فنی نیز این پنل دارای سرعت بالاست و با بوجود آوردن امنیت چشمگیر برای سرویس های میزبانی مجبوبیتی زیادی میان مدیران سرور و وب مسترها برای خود بدست آورده.

یکی از تفاوت های میان دو کنترل پنل دایرکت ادمین و cPanel قیمت گذاری پلن های مختلف آن ها است. به طور کلی خرید لایسنس کنترل پنل cPanel با مبلغ بیشتری امکان پذیر است و همچنین وجود تحریم های این شرکت بر ایران باعث شده تا تفاوت قیمت این دو پنل با اختلاف زیادی روبرو شود.

برخی از امکانات پنل مدیریتی دایرکت ادمین :

پشتیبانی از سیستم POP/IMAP در محیط کاربری دایرکت ادمین
پشتیبانی کامل از FTP.کاربران به راحتی میتوانند به تعداد نا محدود اکانت FTP بسازند
کنترل کامل DNS در دایرکت ادمین
سیستم آماری دقیق و پیشرفته
اکستنشن های  Frontpage
زیر دامنه یا Sub Domain
فایل منیجر با محیطی بسیار ساده و کامل
پشتیبانی و مدیریت پایگاه داده MYSQL
سیستم پشتبیان گیری و بکاپ پیشرفته به همراه امکان بازیابی بکاپ تنها با یک کلیک
مدیریت صفحات ارور و خطا
امکانات پیشرفته ای مانند نصب SSL  
امکان ارائه ریسلر
امکان بک آپ گیری از کاربران به صورت اتوماتیک
امنیت بالا در حالت پیشفرض

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *