پاسخ به سوال «پهنای باند هاست چیست؟» در مجله برتینا
پهنای باند هاست چیست؟ همه چیز درباره ترافیک ماهیانه هاست
جولای 17, 2023
بررسی مزایا و معایب هاست رایگان در مجله برتینا
مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان چیست؟
جولای 22, 2023
بررسی مزایا و کاربردهای هاست دانلودی در مجله برتینا

هاست دانلودی یا File Hosting Service چیست؟ چه کاربرد و مزایایی دارد؟

بررسی مزایا و کاربردهای هاست دانلودی در مجله برتینا

هاست دانلودی در حال حاضر یکی از بهترین فضاهای ذخیره‌سازی است که کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از آن برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کاربران استفاده کنند. سرویس‌های متنوعی از هاست دانلودی وجود دارد که اغلب این سرویس‌ها امکانات رایگانی تا حجم 50 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ البته برای در اختیار داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر باید مبلغی به‌صورت ماهانه پرداخت شود. در این مقاله از مجله برتینا قصد داریم در رابطه با هاست دانلودی صحبت کنیم و به سوال «هاست دانلودی چیست» پاسخ خواهیم داد. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی از هاست دانلودی به دست خواهید آورد.

هاست دانلودی چیست؟ سرویسی برای اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف

در پاسخ به سوال «هاست دانلودی چیست» باید عنوان کنیم، هاست دانلود یا File Hosting Service سرویسی مبنی بر فضای ابری بوده که کاربران می‌توانند فایل‌های مختلف مانند اسناد، تصاویر و ویدیوها را به‌صورت کاملا ایمن روی آن آپلود و دانلود کنند. به‌زبان‌ساده‌تر هاست دانلودی یک فضای ابری است که کاربران از فضای هاست برای آپلود فایل‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ سپس مدیران هاست لینک دانلود فایل موردنظر را در اختیار سایر کاربران قرار می‌دهند.

فرقی نمی‌کند قصد خرید چه هاستی دارید؛ درهرصورت باید امنیت و سرعت سرویس موردنظرتان را کاملا بررسی کنید. اگر به‌دنبال یک هاست پرسرعت با آپتایم بسیار بالا هستید، انواع سرویس‌های میزبانی را در صفحه خرید هاست بررسی کنید. برتینا انواع هاست را با سرعت فوق‌العاده و آپتایم ۹۹.۹ درصد عرضه می‌کند.

کاربرد هاست دانلودی؛ امکان آپلود و دانلود فایل‌‌های مختلف

آپلود فایل‌های حجیم و فراوان روی هاست اصلی سایت کار استانداردی نیست. هنگامی که فایل‌های فراوانی روی هاست اصلی قرار بگیرد، سرعت سایت به‌شدت کم شده و سایت اصلی در چنین مواقعی با کاهش سرعت روبه‌رو خواهد شد. پیکربندی هاست دانلودی با هاست اصلی سایت کاملا متفاوت است. هاست دانلودی به پایگاه داده یا دیتابیس نیاز ندارد و با کانفیگ ساده‌ای راه‌اندازی می‌شود.

مطلب مرتبط  لوکال هاست چیست؟ کاربرد و آموزش نصب localhost

اگر ماهانه بیش از 5 گیگ فایل روی هاست آپلود می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس هاست دانلودی کمک بگیرید. بااین‌حال اگر یک سایت فروشگاهی دارید که فقط عکس محصولاتتان را در آن بارگذاری می‌کنید، نیازی به هاست دانلودی نخواهید داشت. در چنین شرایطی خرید هاست وردپرس و ووکامرس برایتان مناسب‌تر است. سرویس هاست وردپرس برتینا برای انواع سایت‌های وردپرسی بهینه شده است و سرعت و عملکرد بسیار بالایی دارد. 

دانلود و آپلود فایل‌های مختلف روی هاست دانلودی

بررسی مزایای استفاده از هاست دانلودی نسبت به هاست اصلی

در رابطه با سوال «هاست دانلودی چیست» باید مطرح کنیم، هاست دانلودی فضایی برای ذخیره‌سازی و آپلود فایل‌های سایت است. هاست دانلودی موجب می‌شود پهنای باند کمتری از سایت و هاست اصلی مورد استفاده قرار بگیرد؛ به‌این‌ترتیب سایت با سرعت بیشتری برای کاربر باز خواهد شد.

راه‌اندازی هاست دانلودی نیاز به دانش فنی بالا و پیچیده‌ای ندارد و بسیار راحت اجرا می‌شود. بااین‌حال هنگام خرید هاست دانلودی به خدمات تیم پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده توجه کنید تا مشکلی بابت راه‌اندازی و نگهداری از آن نداشته باشید. برتینا به‌عنوان بهترین شرکت ارائه‌دهنده هاست و دامنه، پشتیبانی ۲۴ ساعته را در کل روزهای هفته بعد از خرید هاست ویندوز و سایر هاست‌ها به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

سرعت بالا در سرویس هاست دانلودی

هزینه پایین‌تر هاست دانلودی نسبت به هاست اصلی سایت

راه‌اندازی هاست دانلودی نسبت به هاست اصلی هزینه‌های بسیار پایین‌تری دارد. با استفاده از خدمات گسترده هاست دانلودی می‌توانید فایل‌های فراوانی را آپلود کنید و این ویژگی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری شرکت خواهد شد.

هاست دانلودی را می‌توان روی کلیه دامنه‎‌ها مانند com یا ir راه‌اندازی کرد. برای ثبت دامنه، از طریق صفحه خرید دامنه com مجموعه برتینا اقدام کنید. با ثبت دامنه در شرکت برتینا از خدمات کنترل پنل اختصاصی و پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه بهره‌مند خواهید شد. 

مطلب مرتبط  راهنمای حل مشکل نت اسکن در انواع سیستم‌عامل‌ها

مدیریت راحت‌تر هاست دانلودی نسبت به سرورهای مجازی یا اختصاصی 

در پاسخ به سوال «هاست دانلودی چیست» باید مطرح کنیم که هاست دانلودی برای اشتراک‌گذاری راحت‌تر فایل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. راه‌اندازی و مدیریت هاست دانلودی نسبت به سایر هاست‌ها آسان‌تر است؛ اما تیم پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده می‌تواند به شما در کانفیگ و نصب هاست کمک کند.

با بهره‌مندی از خدمات برتینا از جمله خرید دامنه ai تیم پشتیبانی حرفه‌ای این مجموعه در هر ساعت از شبانه‌روز آماده کمک‌رسانی به شما خواهد بود؛ به‌این ترتیب انواع کارها از جمله اتصال هاست دانلودی و دامنه را می‌توانید با کمک تیم پشتیبانی برتینا انجام دهید. 

مدیریت آسان؛ از مهم‌ترین مزایای هاست دانلودی

انواع هاست دانلودی؛ هاست اشتراکی با فضای محدود

سرویس‌های میزبانی مختلفی در حال حاضر وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی به کاربران ارائه می‌دهند. برخی از سرویس‌های هاست دانلودی به شرح زیر است:

  • سرویس Google Drive: معروف‌ترین هاست دانلودی با قابلیت استفاده رایگان تا 15 گیگابایت
  • سرویس Microsoft OneDrive: ارائه 5 گیگابایت فضای اختصاصی
  • سرویس مگا: دسترسی به 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان
  • سرویس Livedrive: استفاده ار فضای آزمایشی برای 14 روز
  • سرویس دراپ‌باکس: ارائه 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
  • سرویس Mediafire: در اختیار داشتن 50 گیگابایت فضای رایگان

حجم رایگان سرویس‌های هاست دانلودی معمولا تا 50 گیگابایت است. توصیه می‌کنیم اگر حجم بالایی از اطلاعات دارید، از سرور اختصاصی برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید. سرورهای اختصاصی حجم بسیار بالاتری از اطلاعات را ذخیره می‌کنند.

فضای ذخیره‌سازی تا 50 گیگابایت در هاست دانلودی

سرورهای مجازی؛ جایگزین مناسب هاست دانلودی

هاست دانلودی ویژگی‌های خوب و مناسبی برای کسب‌و‌کارهای کوچک دارد؛ اما هنگامی که ترافیک سایتتان افزایش پیدا می‌کند یا فایل‌ها و تصاویر سایت بیشتر می‌شود، بهتر است از سرور مجازی استفاده کنید. سرورهای مجازی شرکت برتینا پایداری بسیار بالایی دارند و این مجموعه از بروزترین سخت‌افزارها برای عرضه خدمات استفاده می‌کند. سرورهای مجازی به‌صورت اختصاصی در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرند و به همین دلیل از سرعت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

مطلب مرتبط  آیا خرید از سایت هتزنر Hetzner بهترین گزینه است؟

استفاده از سرورهای اختصاصی و مجازی برای سایت‌های پرترافیک

در این مقاله به سوال «هاست دانلودی چیست» پاسخ دادیم و کاربردها و مزایای هاست دانلودی را بررسی کردیم. درحالت‌کلی هاست دانلودی یکی از بهترین سرویس‌ها برای کسب‌و‌کارهایی است که اطلاعات اندکی روی سایت خود دارند؛ اما زمانی که حجم اطلاعات افزایش پیدا کند باید از هاست یا سرور اختصاصی استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات در رابطه با سرورهای مجازی و اختصاصی برتینا به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید. کلیه سرورهای شرکت برتینا کنترل پنل حرفه‌ای و کاربردی دارند و کارشناسان فنی این شرکت پشتیبانی 24 ساعته ارائه می‌دهند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *