یوتیوب
گوگل برای اولین بار درآمد یوتیوب را فاش کرد
فوریه 5, 2020
لوگوی اسنپ چت
20 واقعیت شگفت انگیز درباره اسنپ چت که نمیدانید!
فوریه 23, 2020
btoolkit

هشدار شرکت امنیتی: کاربران اندروید از لوازم جانبی بلوتوثی استفاده نکنند!

بلوتوث اندروید

چنانچه گوشی اندروید دارید و از لوازم جانبی مبتنی بر بلوتوث همچون هدفون بی سیم گلکسی و یا هدفون بی سیم گوگل پیکسل استفاده می کنید، بهتر است قبل از روشن کردن بلوتوث گوشی تمام جوانب امنیتی آن را در نظر بگیرید. اخیرا آسیب پذیری خطرناکی در زیرسیستم بلوتوث اندروید توسط شرکت امنیتی ERNW کشف شده است که به واسطه آن هر فردی بدون محدودیت و به سادگی می تواند به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این آسیب پذیری به قدری خطرناک بوده که در هر مکانی تنها با روشن بودن بلوتوث موبایل، هکرها می توانند تمام اطلاعات شخصی افراد را ربوده و حتی بر روی گوشی آن ها بدافزار نیز نصب کنند.

البته گویا این آسیب پذیری تنها متوجه گوشی های با نسخه اندروید 8 و 9 بوده که آپدیت امنیتی اندروید در ماه فوریه را نصب نکرده اند.   

جالب است بدانید خطرناکی بیش از حد این آسیب پذیری به این دلیل است که برای اجازه ورود و دسترسی دادن به هکر توسط این آسیب پذیری هیچ تعامل کاربری نیاز نیست. پس چنانچه موبایلتان از نسخه 10 اندروید پشتیبانی نمی کند و همچنان از نسخه 8 و یا 9 اندروید استفاده می کنند، همچنین آپدیت امنیتی که در ماه فوریه منتشر شده را نیز دریافت نکرده اید، به پیشنهاد شرکت امنیتی ERNW به سرعت بلوتوث گوشی خود را خاموش کرده و تنها در شرایط ضروری از آن استفاده کنید. همچنین در این شرایط به پیشنهاد این شرکت امنیتی حتما قابلیت پیدا کردن بلوتوث توسط باقی گوشی ها را غیرفعال کنید بدین صورت که پس از فعال کردن بلوتوث وارد صفحه تنظیمات و اسکن بلوتوث نشوید، البته برخی از گوشی های قدیمی دارای این قابلیت نبوده و تنها پس از فعالسازی بلوتوث توسط تمامی گوشی های دیگر قابل شناسایی خواهند بود.

مطلب مرتبط  انگشت نگاری بدون تماس با گوشی‌های هوشمند امکان پذیر شد

این هشدار جدی است، چنانچه امکان ارتقا اندروید گوشی خود به نسخه 10 را ندارید و هنوز هم آپدیت امنیتی ماه فوریه را دریافت نکرده اید، پیشنهاد می گردد در مکان های پر ازدحام از روشن کردن بلوتوث خودداری کنید.

منبع : phonearena

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *