وبلاگ برتینا

5 مورد از مهمترین فواید تبلیغ در گوگل
شهریور ۹, ۱۳۹۶
bidd
ست کردن هزینه کلیک ها به صورت دستی در تبلیغ در گوگل
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶

انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادوردز

video ads

تبلیغات ویدئویی گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد محتوای ویدئوهای خود را در یوتیوب و در سایر سایت های مرتبط  که سرویس گوگل ادسنس را فعال دارند به اشتراک بگذارید.
سایت یوتیوب با بیش از 1 میلیارد کاربر ، در بیش از 70 کشور و بیش از 60 زبان در دسترس است و بهترین مکان برای دیده شدن خدمات و محصولات شما خواهد بود. این تبلیغات همچنین ممکن است در ویدیوهای یوتیوب که در سایر سایت ها جاسازی شده است نیز اجرا شود.  همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی انواع فرمت های قابل اجرا در تبلیغات ویدئویی بپردازیم:

1.True view

video advertise

قبل از آشنایی با این مدل تبلیغاتی بهتر است با کاربرد آن آشنا شوید. بزرگترین مزیت True View بازخوردی است که به تبلیغ کنندگان می دهد . چه کسانی کاربران هدف هستند ؟از کجا آمده اند ؟ و از همه مهمتر ، آیا آن ها تبلیغ ویدئویی شما را تماشا می کنند؟
بازاریابان ویدئویی می توانند با تفسیر و بررسی این داده ها به صورت روزانه و یا حتی هفتگی به کاهش هزینه ها به ازای هر نمایش یا کلیک کمک کنند .
تبلیغات ویدئویی دارای سه فرمت نمایشی هستند که اطلاع و جزئیات هر کدام از این فرمت ها به هدفمندی کمپین تبلیغاتی شما کمک می کنند.
سه فرمت ارائه شده در True view شامل stream ، search و display می باشد. (توجه داشته باشید که حالت Slate در ماه ژوئن سال 2013 متوقف شده است). هر کدام از سه حالت ذکر شده عملکردی متفاوت دارند و با توجه به تاثیر به برقراری ارتباط کاربران با تبلیغات ویدئویی شما حائز اهمیت است.

فرمتStream

در این حالت تبلیغات، در ابتدا ، انتها و یا حتی در حین پخش ویدئو های پارتنر یوتیوب به نمایش در خواهد آمد (پارتنر های یوتیوب کاربرانی هستند که تصمیم آن ها از پخش ویدئو در اکانت یوتیوب کسب درآمد است). بینندگان قادر خواهند بود پس از گذشت 5 ثانیه از نمایش تبلیغ بر روی گزینه ی skip کلیک نموده و به اصطلاح تبلیغ را رد کنند.

video adwords
اگر تبلیغ ویدئویی شما 30ثانیه و یا حتی بیشتر باشد از شما به ازای نمایش 30ثانیه ی این بازه ی زمانی هزینه کسر خواهد شد چنانچه بازه ی زمانی ویدئو کمتر از 30 ثانیه باشد به ازای نمایش کل تبلیغ هزینه کسر خواهد شد.

فرمت Search

در این حالت تبلیغات، ویدئو در نتایج جستجو با سرچ کلیدواژه ی درخواستی شما به نمایش در می آید و تنها با کلیک کاربر بر روی تبلیغات ویدئویی هزینه کسر می شود.

video adwords

فرمت display

در این حالت تبلیغات در کنار سایر ویدئو های صفحه ی یوتیوب دیده می شوند و با کلیک کاربر بر روی تبلیغات ویدئویی از اعتبار شما کاسته می شود.

video adwords

2. Bumper

adwords

در این دوره افراد ترجیح می دهند از موبایل خود برای تماشای ویدئوها استفاده کنند در این شرایط تماشای تبلیغات طولانی برای افراد غیر قابل تحمل است ، بنابراین تبلیغات ویدئوی دیگری را میتوان نام برد که به تبلیغات 6 ثانیه ای معروف است.
Bumper فرمت دیگری از تبلیغات ویدئویی است که تنها 6 ثانیه به نمایش در آمده و هزینه ی کسر شده به ازای هر 1000 نمایش، تعریف می گردد.
این فرمت از تبلیغات ویدئویی تنها قبل از ویدئوهای یوتیوب به نمایش در می آید و لازم به ذکر است که گزینه رد کردن (Skip) ندارد و کاربران می بایست تمام این 6 ثانیه را تماشا کنند .

لازم به ذکر است که تبلیغات ویدئویی شما میتواند در هر سه حالت ذکر شده به نمایش در بیاید و برای این کار تنها کافی است در گروه ها ی متفاوتی تعریف شوند.
این امر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که برای محصولات و خدمات شما کدام حالت بهترین و کاربردی ترین گزینه بوده و بازخورد بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

به گفته ی گوگل ، هشت کاربر از ده کاربر YouTube تبلیغات ویدئویی با فرمت Stream را ترجیح می دهند . همچنین گفته شده است که با توجه به اینکه رد کردن (Skipکردن ) تبلیغات ویدئویی در 5 ثانیه ی ابتدایی توسط کاربران سبب عدم کسر هزینه می شود لذا این فرمت از تبلیغات در بین تبلیغ کنندگان نیز فرمت محبوبی به شمار می آید.

تبلیغات ویدئویی که کاربر در آن توانایی رد کردن تبلیغ را دارد 18 درصد بیشتر از تبلیغات ویدئویی که این گزینه را دارا نیستند تماشا شده و در نهایت منجر به خرید محصولات و یا ارائه ی خدمات تبلیغ کنندگان شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات ویدئویی گوگل ادوردز می توانید با بخش تبلیغات در گوگل شرکت برتینا تماس بگیرید.

The following two tabs change content below.