تبلیغ در گوگل
آیا تبلیغ در گوگل ارزش هزینه کردن دارد؟!
ژانویه 14, 2018
افزونه پروموشن گوگل
افزونه پروموشن (Promotion Extensions) در گوگل ادوردز چیست؟
فوریه 12, 2018

تغییرات صنعت تبلیغات کلیکی در سال 2018

تغییرات تبلیغات کلیکی در سال 2018با اتمام سال 2017 و آغاز سال 2018 ، فعالان حوزه تبلیغات کلیکی یا PPC منتظر تغییرات این صنعت هستند. با بروزرسانی و تغییرات زیادی که در سال 2017 رقم خورد، انتظار می رود سال جدید نیز سهمی در بروزرسانی های این صنعت داشته باشد. در این مقاله نگاهی به گرایش های جدید و تغییرات تبلیغات کلیکی در سال 2018 می اندازیم.

رقابت بیشتر حتی بیش از گذشته

یکی از چشمگیرترین و مداوم ترین روند این صنعت در سال 2018 مطمئناً ادامه افزایش رقابت است. هر ساله تعداد افراد بیشتری از طریق تبلیغات ppc  به معرفی کسب و کار و نام تجاری خود می پردازند. این افزایش در رقابت فقط برای شرکت کنندگان یک چیز به دنبال دارد و آن هم تغییر در هزینه هاست.

همانطور که احتمالا می دانید ، این لزوما یک روند خوب برای یک کسب و کار نیست، اما نمی شود آن را نادیده گرفت . اگر فکر می کنید تبلیغات PPC هر ساله آسان تر می شود، پس پیشنهاد می کنم مجدد به این مسئله فکر کنید .

افزایش چشمگیر  رقابت در صنعت تبلیغات کلیکی ممکن است بد به نظر برسد اما تماماً اینطور نیست . این افزایش در تعداد افراد مصرف کننده از صنعت تبلیغات کلیکی سبب ایجاد اهیمت بیشتر از دید کاربران شود.

افزایش رقابت همچنین می تواند در درازمدت در افزایش نرخ بازگشت سرمایه تأثیر به سزایی داشته باشد.

گوگل سرویس ad blocker خود را منتشر خواهد کرد

در سال 2017 اعلام شد که گوگل در حال برنامه ریزی برای نصب Adblocker در مرورگر Chrome می باشد . در حال حاضر ، حدود 615 میلیون دستگاه دارای Adblocker نصب شده هستند که با نام uBlock Origin ثبت شده است، حدود 10 میلیون دستگاه نیز از طریق  Google Play این برنامه را دانلود و نصب کرده اند. اگر فکر می کنید که این تعداد نصب زیاد است، پیشبینی می شود در سال 2018 این میزان مجددأ افزایش یابد. Adblocker جدید در Chrome به صورت استاندارد فعال خواهد شد و انتظار می رود که در تاریخ 15 فوریه امسال منتشر شود.

مطلب مرتبط  انواع روش های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه

احتمالا برایتان سوال شده است ، که این مسئله چه ارتباطی به تبلیغات PPC دارد؟ گوگل اعلام کرده است که هدف adblocker این است که تبلیغات اسپم و مزاحم را کاهش دهد. توجه داشته باشید ، Adblocker تمام تبلیغات را مسدود نخواهد کرد، اما بر روی تبلیغاتی متمرکز است که بر خلاف استانداردهای صنعت ppc است. این بدان معنی است که شما می توانید با تمام کسانی که تبلیغات آزار دهنده ی خودکار با صدا ، ویدئو و یا صفحاتی که از تبلیغات فلشی استفاده می کنند، خداحافظی کنید.

اگر شما در حال حاضر از شبکه PPC مانند AdWords و فیس بوک استفاده می کنید، احتمالا نیازی به نگرانی نیست. از آنجا که تبلیغات در گوگل و فیس بوک دارای دستورالعمل ها و قوانین دقیقی هستند ، با این حال ، اگر شما از یک شبکه PPC کمتر شناخته شده استفاده می کنید ، ممکن است تبلیغات شما در معرض خطر مسدود شدن باشد . متاسفانه ، همه شبکه های PPC از دستورالعمل های تبلیغاتی پیروی نمی کنند ، اغلب با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی اسپم برای افزایش تعداد کلیک استفاده می کنند. برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما توسط Google مسدود نمی شود، مهم است که مطمئن شوید که شبکه ی PPC  مورد استفاده ی شما از دستورالعمل های مناسب پیروی  می کند و چگونگی نمایش تبلیغات خود را بررسی کنید. اگر تبلیغات شما در برخی از وب سایت ها به صورت پاپ آپ بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند ، احتمالا بهتر است که شبکه PPC خود را تغییر دهید. اگر کسی با استفاده از Chrome نتواند تبلیغات  شما را ببیند، چیزی که باقی می ماند ، ربات هایی هستند که با کلیک بر روی تبلیغات شما به دنبال مصرف بودجه ی تبیلغاتی شما هستند.

مطلب مرتبط  نمره کیفیت (Quality Score) چیست؟

میلیون ها کلمه کلیدی جدید متولد خواهند شد

در سال 2017 میلیون ها کلمه کلیدی جدید متولد شد که حتی افرادی به آن توجه می کنند . از اسپینر گرفته تا آیفون X ، هر سال کلمات کلیدی و فرصت های منحصر به فردی را با خود به ارمغان می آورد. با توجه به این موضوع ، سال 2018 قطعاً از همین الگو استفاده می کند.

این موضوع ممکن است که برای همه ی افراد هیجان انگیز یا حتی مهم نباشد ، اما برای هر فردی که از تبلیغات ppc  استفاده می کند، مسلمأ داری اهمیت است. کلمات کلیدی جدید به معنی فرصت جدید است ، فرصتی برای افزایش کارایی و دسترسی کمپین های شما می باشد. با نگاه کردن به جستجوی های جدید و کلمات کلیدی، قطعاً کلیدواژه  های کاملاً مرتبط با حیطه ی کاری خود را پیدا می کنید.

یک کلمه کلیدی جدید زمانی ایجاد می شود که یک عبارت جستجوی خاص به اندازه کافی در یک ماه جستجو شود . به عنوان مثال آیفون را نگاه کنید، قبل از اینکه آن را منتشر کنند هیچ کس نمی دانست آن را چه می نامند. به محض انتشار رسمی این اسم در کنفرانس مطبوعاتی خود، میلیون ها نفر شروع به جستجو در سراسر جهان کردند و کلمه کلیدی جدید به دنیا آمد. اما این تمامی کلمات متولد شده نیست ، انتشار آیفون X میلیون ها کلمه کلیدی مرتبط دیگر را نیز ایجاد کرد. کاربران که اپل را خریداری می کنند، اغلب می خواهند لوازم جانبی آن را خریداری کنند. این به این معنا است که کلمات کلیدی مانند آیفون X، گوشی های آیفون X و شارژرهای آیفون X نیز در همین زمان متولد شده اند. اگر می خواهید از رقبای خود جلوتر بروید و نتایج PPC خود را بهبود ببخشید، پس باید نگاهی به کلیدواژه های جدید و پرطرفدار مرتبط با حوزه کاری خود بیاندازید .

مطلب مرتبط  سوالات متداول درباره تبلیغات گوگل

یک ابزار عالی برای کمک به یافتن کلیدواژه های جدید ، ابزار Google Trends است. کافی است عبارت یا کلمه کلیدی را وارد کنید تا این ابزار  کلمات کلیدی مرتبط که محبوب و پر سرچ نیز هستند را نشان می دهد. شما همچنین می توانید میزان جستجوی کلمات مدنظر خود را در بازه ی های زمانی خاص نیز مشاهده کنید.

 

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *