مارک زاکربرگ
با منفورترین فرد دنیای فناوری آشنا شوید
نوامبر 16, 2019
ارائه لایحه جنجالی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای نوجوانان آمریکایی
ژانویه 11, 2020
لوگوی ارتش امریکا

ارتش آمریکا به دنبال تولید برق بر اثر راه رفتن سربازان و ردیابی آن ها در میدان جنگ است

سربازان ارتش آمریکا در حال پیاده روی

سربازان ارتش آمریکا در میدان های جنگ به وسایل الکترونیکی از جمله بیسیم، تبلت و حسگرهای مختلفی وابسته اند و شارژ کردن این دیوایس ها به یکی از چالش های آن ها در میدان نبرد تبدیل شده است.

اکنون دانشمندان اعلام کرده اند بدون نیاز به محلی برای شارژ وسایل الکترونیکی می توانند برق مورد نیاز سربازان را در میدان های نبرد تامین کنند.

ارتش آمریکا در همکاری با شرکت Robotic Research LLC در حال طراحی کفی های مخصوصی است که با قدم برداشتن سربازان برق تولید کند.

این تکنولوژی نه تنها برق مورد نیاز سربازان را تامین می کند بلکه ردیابی سربازان توسط فرماندهان خود را در مکان هایی که GPS کارایی ندارد، امکان پذیر کرده است.

کفی کفش سربازان آمریکایی برای تولید برق

شرکت Robotic Research LLC، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه رباتیک، اخیراً قراردادی به ارزش 16.5 میلیون دلار با ارتش آمریکا تنظیم کرده و در راستای آن در حال توسعه سنسورهایی با استفاده از تکنولوژی ای به نام WarLoc می باشد.

نحوه عملکرد این تکنولوژی بدین صورت است که هر گاه سرباز گام برمی دارد، مکانیزمی در کفی مخصوص حرکت کرده و با کمک یک ژنراتور کوچک، برق تولید می کند.

تولید برق توسط سربازان امریکایی

البته ارتش آمریکا به صورت مداوم به دنبال روش هایی برای تولید برق در میدان جنگ بوده و توسعه کفی مخصوص در جهت تولید برق اولین تلاش آن ها نبوده است.

در سال 2016، نیروی دریایی آمریکا در حال آزمایش شلواری به نام Powerwalk بوده که در حین حرکت سربازان در حدود 10 تا 12 وات برق تولید می کرد. به گفته محققان میزان برق تولید شده توسط این شلوارها به حدی است که با حدود یک ساعت پیاده روی، برقی برای شارژ کامل چهار گوشی را تامین می کند.

مطلب مرتبط  امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به جای انسان‌ها کار می‌کنند

این شلوارها در همکاری با شرکت Bionic power توسعه داده شده و هدف آن کاهش تعداد باتری های حمل شده توسط سربازان بوده است. مهندس سیستم های ارتش آمریکا، نوئل سوتو میگوید: یک سرباز به صورت معمول 16 تا 20 پوند باتری برای ماموریت های 72 ساعته با خود حمل می کند.

از این رو ساخت ابزارهای پوشیدنی جهت تولید برق نه تنها میزان وسایل حمل شده توسط سربازان را کاهش داده، بلکه ماموریت های طولانی تر را با کیفیت بهتری امکان پذیر می کند.

منبع : dailymail

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *