5g
استفاده از فناوری 5G در مزرعه پرورش گاو در انگلستان
آوریل 15, 2019
لوگوی ویندوز
آپدیت ویندوز و ایجاد مشکل برای آنتی ویروس ها
آوریل 23, 2019
اورانیوم

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله ژاپنی به اتهام داد و ستد آنلاین کیک زرد

کیک زرد - اورانیوم

پسر 16 ساله ژاپنی که گفته می شود به صورت آنلاین اورانیوم را معامله کرده و سپس طی فرآیندهایی آ‌ن را به اوره اورانیوم یا همان کیک زرد تبدیل می نموده است توسط پلیس توکیو دستگیر شد. اگر چه ممکن است تلاش های او فقط مربوط به جنبه آزمایشات شیمی بوده و ربطی به فرآیندهای تولید سلاح هسته ای نداشته باشد.

به گزارش نشریه ژاپن تایمز، پلیس در حال بررسی پرونده و بازرسی این نوجوان دبیرستانی است که به گفته پلیس سال گذشته نیز اقدام به غنی سازی و تولید ماده منفجره اریتیتول تترا نیترات نموده است.

این نوجوان که به دلیل سن کم ‌نامش فاش نشده است،‌ در حال حاضر متهم به نقض قانون کنترل مواد منفجره است و حتی به اعتقاد پلیس او یکی از قوانین مربوط به رآکتورهای هسته ای را نیز نقض کرده است.

کیک زرد یک فرم از غنی سازی اورانیوم است که در صورت غنی سازی بیشتر می تواند به عنوان سوخت رآکتورهای هسته ای و همچنین تولید سلاح هسته ای مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش South China Morning Post، این نوجوان اولین بار زمانی توجه مقامات را به خود جلب کرد که در یک سایت مزایده آنلاین یاهو موردی را به عنوان “اورانیوم 99.9 درصد” قرار داد. پس از این اتفاق اداره تنظیم مقررات هسته ای کشور ژاپن این مورد را به پلیس گزارش داد. طی پیگیری های پلیس مشخص شد که این اورانیوم واقعی بوده و توسط این نوجوان خریداری شده است. بنا به اعلام ژاپن تایمز، پلیس در ادامه بررسی های خود پی برد که این نوجوان کیک زرد خود را نیز در یک وبسایت دیگر برای فروش به مزایده گذاشته است.

مطلب مرتبط  امارات اولین بیمارستان متاورس جهان را راه‌اندازی می‌کند

خبرگزاری ژاپن گزارش داد مقامات پلیس کیک زرد را از خانه این نوجوان 16 ساله کشف نموده و خود مظنون نیز به خرید و فروش و غنی سازی اورانیوم اعتراف کرد. اظهارات وی به همراه مقادیر ناچیز اورانیوم افسران پلیس را به این باور رساند که این نوجوان فقط به شیمی علاقه مند بوده و هدف او تولید بمب هسته ای نبوده است.

اما به گزارش ژاپن تایمز مقامات پلیس دریافتند که این نوجوان از طریق توییتر و برنامه چت لاین با نوجوان 19 ساله ژاپنی که ماه گذشته به اتهام تولید مواد مخدر، اسلحه و موواد منفجره دستیگر و به زندان رفته است، ارتباط داشته است.

بنا بر اعلام مقامات تنظیم مقررات هسته ای ژاپن این نوجوان تنها یکی از افرادی است که در سایت مزایده آنلاین اورانیوم خریداری کرده اند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

پوریا فرجی

Webmaster & Google Ads Expert at Bertina

Latest posts by پوریا فرجی (see all)

مطلب مرتبط  گوگل کروم از سال آینده میلادی با ویندوز 7 و 8.1 خداحافظی می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *