نمره کیفیت (Quality Score) چیست؟
ژوئن 13, 2017
مواردی که نمی توان تبلیغ در گوگل را اجرا کرد!
جولای 5, 2017

چرا تبلیغات گوگل ادز من نمایش ندارد؟

پس از ساخت اکانت گوگل ادز، فعالسازی تبلیغ و ست کردن هزینه کلیک ها، کاربران انتظار دارند که تبلیغ آنها شروع به نمایش کرده و کلیک دریافت کند ولی گاهی چنین نمی شود. در این مواقع حتی پس از گذشت چند ساعت باز هم بودجه اکانت هیچ مصرفی نداشته و تبلیغ هیچ نمایش و کلیکی دریافت نکرده است. خب در این شرایط غالبا تبلیغ کننده ها ناامید می شوند. دلایلی متعددی برای عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز میتواند وجود داشته باشد بنابراین پیشنهاد میکنم قبل از ناامیدی موارد زیر را برای بررسی دلیل عدم نمایش تبلیغات خود در گوگل بررسی کنید.

آمار و داده های اکانت را بررسی کنید در صورتی که در طول روز تبیلغاتتان کلیک و یا نمایشی دریافت نکرده بود موارد زیر را بررسی کنید:

 

– قرار نداشتن در موقعیت مکانی تعیین شده برای نمایش تبلیغ

همانطور که میدانید امکان تنظیم مکان های جهت نمایش تبلیغ در گوگل ادز وجود دارد. چنانچه تبلیغات خود را به نمایش با ای پی شهر یا کشوری محدود کرده اید. بدیهی است که در صورتی که  خودتان در آن منطقه نباشید و به ای پی آن نیز دسترسی نداشته باشید نمایش تبلیغ را مشاهده نکنید. از این رو پیشنهاد می شود از Preview tools  استفاده کنید. با کمک این ابزار می توانید نمایش و یا عدم نمایش تبلیغ و جایگاه آن را در بررسی کنید. 

 

– متوقف بودن و یا تایید نشدن متون تبلیغ

ممکن است به صورت تصادفی متون تبلیغ را متوقف کرده باشید، که در این صورت و تنها فعال بودن کلیدواژه ها، تبلیغ نمایش نخواهد داشت. لذا پیشنهاد می شود از فعال بودن آنها اطمینان حاصل کنید. از طرفی گوگل به صورت مداوم تبلیغات را بررسی کرده و گاهی اوقات حتی متون تبلیغی که از پیش تایید شده و نمایش داشته اند جهت بررسی مجدد قرار گرفته و به اصطلاح Under review می شوند و طی این پروسه، چنانچه سایت و تبلیغ از قوانین گوگل پیروی نکند و با سیاست های تبلیغاتی گوگل سازگار نباشد، متن تبلیغ توسط گوگل رد شده و به اصطلاح disapprove می شود. بدیهی است عدم تایید و یا تحت بررسی بودن متون تبلیغ منجر به عدم نمایش آن می گردد.

 

– تایید نشدن کلمات کلیدی

به جز اینکه متون تبلیغ باید توسط گوگل تایید شوند، کلیدواژه ها نیز باید همسو با سیاست های گوگل بوده و توسط گوگل تایید گردند. گاهی عدم نمایش تبلیغ با سرچ یکی از کلیدواژه ها تنها به دلیل عدم تایید آن کلیدواژه توسط گوگل است. برای اطمینان از تایید شدن و یا نشدن کلیدواژه می توانید وضعیت آن را در ستون Status بررسی نمایید. کلیدواژه های تایید شده در این ستون با عبارت Eligible مشخص می گردند.

مطلب مرتبط  نمره کیفیت (Quality Score) چیست؟

 

– استفاده کلمات کلیدی تکراری در تبلیغ

در سیستم گوگل ادز امکان نمایش تبلیغ با کلیدواژه های یکسان در گروه های تبلیغاتی، کمپین ها و حتی اکانت وجود ندارند. این موضوع گاها در اکانت های بزرگ رخ می دهد. بنابراین چنانچه در گروه های تبلیغاتی شما کلیدواژه های یکسان وجود داشته باشد منجر به ایجاد اختلال و عدم نمایش تبلیغ می گردد.

 

– متوقف بودن کمپین گوگل ادز

غیرفعال یا متوقف بودن کمیپن گوگل ادز یکی از معمولی ترین دلایلی است که کاربران به آن دقت نمی کنند و در زمان جستجوی کلیدواژه خود در گوگل با مشاهده نکردن تبلیغشان، تصور میکنند دلیل پیچیده ای برای آن وجود دارد.

 

– کاهش CTR تبلیغ

چنانچه به صورت مرتب کلیدواژه های تبلیغ شما توسط خودتان و یا کاربران جستجو شده اما کلیکی بر روی آن انجام نشود و یا تعداد کلیک ها به نسبت تعداد نمایش تبلیغ بسیار کم باشد، پس از مدتی ممکن است تبلیغ دیگر توسط گوگل نمایش داده نشود. دلیل آن نرخ کلیک به نمایش تبلیغ یا همان CTR گوگل ادز می باشد. گوگل از این فاکتور برای تشخیص میزان محبوبیت تبلیغ از دید کاربران استفاده می کند و در صورتیکه تعداد کلیک تبلیغ به ضدت کم باشد، ربات های گوگل ادز تشخیص می دهند که کاربران تمایلی به کلیک بر روی این تبلیغ نداشته و به مرور نمایش آن را به صورت رندوم خواهد کرد. در صورتیکه به صورت مداوم نمایش تبلیغ خود را با جستجو در گوگل بررسی می کنید و بر روی نمایش مداوم تبلیغ وسواس دارید، به جای جستجوی مداوم در گوگل پیشنهاد می شود از ابزار Ad Preview استفاده کنید، این ابزار به شما کمک میکند تا نمایش تبلیغ در نتایج جستجو گوگل را با دقت بالایی بررسی کنید.

 

– اتمام اعتبار اکانت و تبلیغ

گاهی عدم نمایش تبلیغ به دلیل اتمام اعتبار اکانت است. برای بررسی میزان اعتبار اکانت باید بر روی آیکون Tools کلیک کرده و سپس بر روی گزینه ی billing and payments کلیک و خطاهای احتمالی که ممکن است منجر به عدم نمایش تبلیغ شده باشد را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر کارت اعتباری که از آن برای تبلیغات استفاده میکنید منقضی شده باشد و یا اطلاعات کاملآن را وارد نکرده باشید تبلیغات نمایش داده نخواهد. بدیهی است که اتمام اعتبار اکانت نیز منجر به عدم نمایش تبلیغات می گردد.

مطلب مرتبط  مقایسه تبلیغ در بینگ و تبلیغ در گوگل

 

– اتمام بودجه روزانه تبلیغ

در گوگل ادز می توانید میانگین بودجه روزانه تبلیغ را تعیین کنید. میزان مصرف بودجه روزانه ممکن است در برخی از روزها متفاوت باشد. میزان مصرف تبلیغ در روز با در نظر گرفتن جمع 30 روز بودجه روزانه مصرفی مشخص می گردد. به عنوان مثال چنانچه بودجه روزانه تبلیغ 10 دلار تنظیم شده باشد در طی 30 روز انتظار می رودتبلیغ 300 دلار مصرف کند. بنابراین در روزهایی که میزان جستجو در کلیدواژه های هدف شما بیشتر از روزهای معمولی باشد تبلیغ ممکن است تا دوبرابر بودجه روزانه تعیین شده مصرف کند. این میزان افزایش مصرف روزانه به صورتی است که تبلیغ در نهایت در 30 روز بیش از 300 دلار مصرف نخواهد کرد. بنابراین کاهی اوقات عدم نمایش تبلیغ ممکن است به دلیل اتمام بودجه روزانه و یا محدوده ی مصرف ماهانه باشد.

 

– کم بودن هزینه کلیک پیشنهادی شما به گوگل

همانطور که میدانید با هر بار جستجو مزایده ای برای هزینه و همچنین ترتیب نمایش تبلیغات صورت می گیرد. گاهی این عدم نمایش تبلیغ تنها به این دلیل است که هزینه پیشنهادی شما در این مزایده اندک بوده و به بیانی با آن هزینه کم، گوگل اجازه نمایش تبلیغ را نمی دهد. از طرفی می توانید از استراتژی هدف گذاری شده براساس نمایش (Target impression share) استفاده کنید. به این نحو که هزینه کلیک ها به صورت اتوماتیک و با در نظر گرفتن هدف تبلیغات شما جهت نمایش آن در بالای صفحه اول و یا حتی لینک یک تنظیم می شود. استفاده از Target impression share نوعی سیستم هزینه گذاری است، با این حال چنانچه هدف شما از تبلیغات دریافت کلیک و کانورشن است پیشنهاد می کنم از سیستم هزینه گذاری CPA (cost-per-action) استفاده کنید.

 

– مسدود شدن IP شما

در گوگل ادز امکان مسدود کردن آی پی های مدنظر شما برای عدم نمایش تبلیغ به آنها وجود دارد. در این شرایط تبلیغ برای آی پی های مسدود شده دیگر نمایش داده نمی شود. گاهی اوقات تبلیغات به هر دلیلی Inavlid click یا به اصطلاح کلیک های نامعتبر دریافت می کنند، بنابراین برای جلوگیری از این مورد تبلیغ کنندگان آی پی های تکراری را شناسایی کرده و آن ها را مسدود می کنند. گاها در بین این لیست آی پی ها به اشتباه آی پی خود را نیز مسدود می کنند، گاهی هم افراد برای جلوگیری از کلیک های اتفاقی توسط افراد داخل سازمان خود بر روی تبلیغات خودشان اقدام به مسدود کردن آی پی های داخلی خود می کنند. در چنین شرایطی تبلیغات برای خود فرد نمایش داده نمی شود و فرد اشتباها تصور می کند که تبلیغ برای همه افراد نمایش ندارد.

مطلب مرتبط  ۵ روش تبلیغ در گوگل و تاثیر گوگل ادز روی فروش

 

– قرار دادن کلیدواژه هدف در لیست Negative keywords

برای بهینه سازی تبلیغ می توانید عباراتی که تصور می کنید در کنار کلیدواژه های شما جستجو شده و ترافیک و ورودی های غیر هدفمند و بی کیفیت را برای شما به دنبال خواهد داشت را در لیست Negative keywords ثبت کنید. گاهی به اشتباه یکی یا حتی بخشی از کلیدواژه های هدف در لیست کلمات منفی ثبت گردیده که این امر منجر به عدم نمایش تبلیغ برای آن کلیدواژه خاص می گردد.

 

مهم ترین گام برای رفع عدم نمایش تبلیغ، درک و پیدا کردن دلیل آن است. گاهی تبلیغات گوگل تنها به دلایل ساده و پیش پا افتاده ای نمایش داده نمی شوند. لذا پیشنهاد می شود قبل از هرگونه نگرانی ابتدا موارد ذکر شده در این مقاله را بررسی کنید. چنانچه موفق به حل مشکل نشدید می توانید با کارشناسان برتینا تماس گرفته و مشکل خود را مطرح و برطرف نمایید.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.3 / 5. تعداد نظرات : 77

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *