آیفون و آیپد ها هم قابل هک شدن هستند!
ژوئن 16, 2019
برنامه پلیس فدرال آمریکا برای نظارت بر شبکه های اجتماعی
جولای 13, 2019
دکمه پخش ویدئو در گوگل کروم

گوگل کروم به یک دکمه پلی مجهز می شود

دکمه پخش ویدئو در سایت TheVerge

به گزارش برخی از فعالین حوزه تکنولوژی و اینترنت، گوگل به زودی یک دکمه Paly برای مدیریت بهتر ویدئوها به مرورگر Chrome اضافه می کند. این دکمه در نوار ابزار Chrome فعال خواهد شد و به کاربران اجازه می دهد تا ویدیو یا موسیقی در حال پخش در یک tab را Play یا Pause کنند.

این قابلیت Global Media Control نامیده می شود و در حال حاضر در مرورگر Development (Canary) Chrome تست شده است. پس از فعال شدن، این دكمه در کنار فیلد URL نمایش داده می شود و آنچه را که در حال پخش است برجسته می کند، حتی اگر آن را در یک tab دیگر قرار دهید.

اگر شما از مرورگر Canary استفاده می کنید و قصد دارید این قابلیت را برای خودتان تست کنید، میتوانید به صفحه آزمایشات با این ادرس بروید /chrome://flags و عبارت Global Media Controls را جستجو کنید. هنگامی که نتیجه ظاهر می شود، می توانید آن را فعال کنید.

پس از بارگذاری مجدد مرورگر، یک دکمه Play کوچک در کنار فیلد URL مشاهده خواهید کرد. هنگامی که شما به یک آهنگ یا ویدیو گوش می دهید، این قابلیت به شما اجازه می دهد كه پخش ویدئو را مدیریت کنید. این قابلیت با سایت های انتشار ویدئو مثل YouTube ،Vimeo و همچنین صفحات پادکست Apple و Spotify کار می کند.

با این وجود، اگر شما دارای چند tab هستید که در حال پخش كردن یک ویدئو یا موزیک هستند (مثلا اگر یک صفحه شروع به پخش خودکار ویدئو کند) این برنامه فقط ویدیوی اورجینال را متوقف میكند.

مطلب مرتبط  هوش مصنوعی به کمک معتادان می‌آید

هنوز مشخص نیست که این دکمه چه زمانی برای مرورگر اصلی Chrome فعال خواهد شد، اما به نظر می رسد که یک ویژگی مفید باشد. گوگل در گذشته یكسری ویژگی های مفید را معرفی کرده است مانند:

وجود یك نشانگر (indicator) برای نشان دادن اینكه كدام tab در حال پخش چیزی بوده است، توانایی خاموش کردن یک tab شخصی و اخیراً توانایی mute كردن دائمی یك سایت. به نظر می رسد كه گام منطقی بعدی – مکث كردن آهنگ یا ویدیویی باشد که در حال گوش دادن به آن بوده اید تا بتوانید به سرعت به چیز دیگری گوش دهید.

منبع : theverge

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *