آموزش کار با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
جولای 24, 2017
سئو

اگر در حوزه ی طراحی و برنامه نویسی تحت وب فعالیت دارید یا یک وب مستر هستید حتما بارها واژه ی سئو را در فضای اینترنت دیده یا از افراد مختلفی شنیده اید، اما واقعا سئو چیست؟ همراه ما باشید تا به بررسی مختلف این واژه ی ارزشمند بپردازیم:

بهینه سازی

 

سئو به معنای “بهینه سازی (برای) موتور های جست و جو” است و این فرآیند در نهایت سبب گرفتن ترافیک از نتایج جستجوی ارگانیک در موتورهای جستجو می شود .

برای درک بهتر سئو آگاهی از تعریف عبارات زیر ضروریست:

  • نتایج ارگانیک: تبلیغات بخش مهمی از حضور وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است اما ترافیک ارگانیک ترافیکی محسوب می شود که شما برای آن پولی به موتورهای جست و جو پرداخت نمی کنید.
  • کیفیت ترافیک : شما می توانید از سراسر جهان ترافیک جذب کنید، دلیل ورود این ترافیک می تواند این باشد که گوگل شما را منبع  خرید کامپیوتر های اپل معرفی کند در صورتی که شما کشاورزی هستید که سیب می فروشید، پس این یک ترافیک با کیفیت برای شما محسوب نخواهد شد، درصورتی که  شما تمایل دارید افرادی وارد وب سایت شوند که به محصولات شما علاقه دارند.
  • کمیت ترافیک : زمانی مطرح می شود که کاربران از موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند و تنها حجم این ورودی برای شما اهمیت خواهد داشت، برای مثال وب سایت هایی که با هدف تبلیغات تنها به دنبال ترافیک بالا هستند.

چگونه در اقیانوس اطلاعات دیده شویم؟

سئو (بهینه سازی سایت)

سئو

حتما بارها و بارها سوالات خود را در در باکس گوگل ، بینگ و یا هر موتور جستجوی دیگری سرچ کرده اید و به طور معجزه آسایی با لیستی از وب سایت ها که به طور عجیبی پاسخ عبارت شما را دارا هستند مواجه می شوید اما آیا تا به حال به پشت پرده ی این لیست جادویی فکر کرده اید؟

مطلب مرتبط  لیست کامل متاتگ های HTML برای سئو

نحوه ی کار موتورهای جستجو همانند گوگل به صورتی است که آن ها دارای خزنده هایی هستند که تمامی اطلاعات مربوط به محتوای موجود در اینترنت را جمع آوری می کنند . این خزنده ها تمامی اطلاعات را در کمتر از یک ثانیه جمع آوری کرده و ایندکسی را در موتورهای جستجو به نمایش در می آورند ، این ایندکس توسط یک الگوریتم تغذیه شده که تلاش میکند که همه ی آن اطلاعات جمع آوری شده مطابق درخواست شما باشد .

اما برای قرار گرفتن در بالای لیست موتورهای جست و جو باید با نوشتن محتوای مرتبط با حوزه ی کاری خود، موتورهای جست و جو  را در ارتباط با نحوه ی فعالیت وب سایت خود آگاه سازیم، در نتیجه پس از جستجوی عبارات مرتبط با محتوای وب سایت شما توسط کاربر، سایت شما در نتایج جست و جو به نمایش درخواهد آمد و کاربرانی که از موتورهای جستجو وارد سایت شما شده اند پاسخ جست و جوی خود را در سایت شما خواهند یافت.

بهینه سازی یک وب سایت یا همان سئو به عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد از سرعت و ریسپانسیو بودن سایت شما گرفته تا استفاده ی  صحیح از  title tag  ، meta descriptions ، طول مناسب لینک های داخلی و … که به صورت کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

 

  1. سئو داخلی : عواملی هستند در درون وبسایت شما، شامل استانداردهای اولیه کدینگ و بعد از آن رعایت نکات مربوط به تولید محتوا می باشد. تمامی جنبه های فنی یک وب سایت بر روی رتبه ی سایت در صفحات جستجو تاثیر گذار است . یکی از سیستم های مدیریت محتوا که هر روز در حال محبوب تر شدن و قدرتمندتر شدن است سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که درواقع یک پلتفرم دوستانه برای جستجوگرها می باشد که اگر با پلاگین Yoast  استفاده شود اکثر چالش های فنی را تحت پوشش قرار خواهد داد .
مطلب مرتبط  چگالی کلمه کلیدی در تولید محتوا

ساختار وب سایت، سرعت و محتوای آن از عوامل مهم و تاثیرگذار دیگر در SEO  داخلی است .

  1. سئو خارجی : در کنار SEO داخلی ، SEO خارجی نیز مطرح می شود، عوامل موثر بر SEO خارجی اندکی تامل برانگیزتر است . مهمترین فاکتور SEO خارجی لینک هایی است که به سایت شما می آید . هرچه لینک ها از  سایت های مرتبط با محتوای سایت شما بیشتر باشد رتبه ی بالاتری در صفحه ی جستجو ی گوگل خواهید داشت، اما فراموش نکنید استفاده از لینک های خارجی معتبر و نه لینک های تبلیغاتی آن هم در صورت مرتبط بودن در بلند مدت به شما کمک خواهد کرد.

عامل دیگر موثر در SEO خارجی رقابت در محتوای وب سایت شما می باشد . رنک برخی از وب سایت ها با حوزه ی فعالیتی خاص گاهی سخت تر از مابقی وب سایت ها با عناوین متفاوت به دست می آید

بنابراین رقابت در حوزه ی فعالیت وب سایت شما تاثیر به سزایی در شانس رتبه بندی سایت شما دارد .

به زودی به بررسی دقیق همه ی عوامل موثر در سئو خواهیم پرداخت.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina

Latest posts by شبنم قرشی (see all)

مطلب مرتبط  تغییرات جدید گوگل در اندروید و آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *