گوگل ادوردز
انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادز
سپتامبر 5, 2017
پریمیر پارتنر گوگل
6 مزیت پریمیر پارتنرهای گوگل نسبت به پارتنرها
سپتامبر 12, 2017
bidd

ست کردن هزینه کلیک ها به صورت دستی (Manual) در تبلیغ در گوگل (Google Adwords)

bid

همانگونه که در مقاله های دیگری در رابطه با تبلیغ در گوگل و فواید آن توضیح دادیم وجه تمایز این روش تبلیغ در مقایسه با روش های معمول دیگر مانند نصب بیلبورد در یک مکان عمومی در این است که در تبلیغ به صورت نصب بیلبورد ، شما هزینه زیادی بابت نصب و نمایش آن پرداخت کرده اید و دیگر نمی توانید مشخص کنید که چه تعداد افراد بیلبورد شما را دیده اند ، چه افرادی بیلبورد شما را دیده اند و یا اینکه آیا این افراد به سرویس شما نیاز دارند یا خیر!!! اما در روش تبلیغ در گوگل (Google Adwords)، کلیدواژه هایی که انتخاب کرده اید و تبلیغ شما به ازای سرچ آنها توسط کاربر به او نمایش داده می شود ، درواقع مشخص می کند که تبلیغ شما به چه افرادی نمایش داده شود و می توان بررسی کرد که چه تعداد افراد تبلیغ شما را دیده اند و یا در آینده خواهند دید.

bid

با توجه به اینکه تبلیغ در گوگل به صورت رقابتی می باشد ، اصلی ترین عامل تأثیرگذار بر نمایش تبلیغ شما به صورت پایدار در گوگل ، ست کردن هزینه کلیک ها می باشد. استراتژی های مختلفی برای تعیین هزینه کلیک در پلتفرم Google Adwords وجود دارد که با توجه به نیاز خود ، نوع نمایش تبلیغ (تبلیغ متنی ، تبلیغ بنری ، ویدئویی ، اپلیکیشنی و…) و سیاست تبلیغاتی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در این مقاله روش ست کردن هزینه کلیک ها به صورت دستی در تبلیغ متنی گوگل را برای شما توضیح داده ایم.

در این روش ، شما برای هر کلیدواژه ، ماکزیمم هزینه ای که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ از اعتبار تبلیغ شما کسر خواهد شد را مشخص می کنید. لازم به ذکر است که در این روش ، هزینه ای به ازای نمایش تبلیغ از اعتبار شما کسر نخواهد شد و تنها در صورتیکه کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند ، هزینه ای از اعتبار تبلیغ شما کسر خواهد شد.

مطلب مرتبط  بررسی حالات تطبیق کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادز

به عنوان مثال شما برای یک کلیدواژه ی خود ماکزیمم هزینه کلیک (max. CPC) را بر روی 1 دلار قرار می دهید، درصورتیکه کاربر کلیدواژه شما را سرچ کرده و تبلیغ شما را مشاهده و بر روی آن کلیک کند ، “حداکثر” یک دلار از اعتبار تبلیغ شما کسر خواهد شد.

همانگونه که در مثال بالا عنوان شد ، هزینه کلیکی که شما ست کرده اید ، “حداکثر” مقداری است که شما به گوگل اجازه داده اید به ازای کلیک بر روی تبلیغ شما از اعتبار تبلیغ کسر کند و عمومآ گوگل مقداری کمتر از آن را به ازای هر کلیک از اعتبار تبلیغ کسر می کند. توضیح این مورد و عوامل تأثیرگذار بر روی مقدار هزینه کلیکی که گوگل از اعتبار تبلیغ شما کسر خواهد کرد ، موضوع مجزا و مفصلی است که در مقاله ای دیگر به طور کامل به شرح آن برای شما خواهیم پرداخت.

bid

تصمیم گیری در مورد مقدار هزینه کلیکی که باید ست کنید ممکن است شما را دچار سردرگمی کند! همانگونه که ذکر شد ، تبلیغ در گوگل به صورت رقابتی می باشد و مقدار هزینه ای که شما برای هزینه کلیک ها ست کرده اید و همچنین هزینه ست شده توسط رقبای شما ، در اینکه تبلیغ شما در کدام صفحه گوگل و در کجای هر صفحه نمایش داده شود و اینکه نمایش آن به صورت پایدار یا رندوم باشد تأثیر می گذارد.  آنچه که مسلم است ، مقرون به صرفه بودن هزینه کلیک ست شده برای شما می باشد ، به عنوان مثال در صورتیکه سود حاصله از فروش یک محصول شما 1 دلار است ، به هیچ عنوان برای شما مقرون به صرفه نیست که هزینه کلیک کلیدواژه مختص آن محصول را بر روی یک دلار و یا بیشتر ست کنید.

علاوه بر این ، گوگل ابزارهای متعددی برای تعیین هزینه کلیک ها فراهم کرده است که برخی از آنها را برای شما توضیح داده ایم:

  • Bid Simulator : این ابزار در پلت فرم Google Adwords وجود دارد که برای هر کلمه هزینه کلیک ها برای نمایش در موقعیت های مختلف صفحه جستجوی گوگل را به صورت نموداری توضیح می دهد.
  • Keyword Planner : این ابزار بسیار کاربری و نسبتأ کامل ، میزان ترافیک سرچ هر کلمه در بازه های زمانی مختلف و همچنین هزینه پیشنهادی به صورت حدودی را مشخص می کند. از دیگر قابلیت های این ابزار می توان به موراد ذیل اشاره کرد:
مطلب مرتبط  معرفی چک لیست بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز

– امکان معرفی سایت به ابزار و پیشنهاد دادن کلمه های مرتبط با سایت و دارای ترافیک سرچ بالا توسط ابزار

– امکان معرفی موضوع موردعلاقه و حوزه کاری خود به ابزار و پیش بینی کلمه های مرتبط و دارای ترافیک سرچ بالا توسط ابزار

– امکان معرفی کلیدواژه ابزار و پیش بینی هزینه کلیک و ترافیک سرچ آن توسط ابزار

– امکان بررسی و جستجو در میان کلیدواژه های پرترافیک و بررسی ترند های جهانی

– امکان معرفی کلیدواژه مدنظر خود به ابزار و پیشنهاد دادن کلیدواژه های مرتبط با آن توسط ابزار

لازم به ذکر است که استفاده از این ابزار برای آی پی های ایران توسط گوگل محدود شده است.

  • First-page bid estimates : این ابزار نیز در پلت فرم Google Adwords وجود دارد که هزینه کلیک برای هر کلمه جهت نمایش در موقعیت های مختلف مانند هزینه اولین لینک در بالای صفحه ، هزینه اولین لینک تبلیغاتی در صفحه اول و هزینه کلیک نمایش در صفحه اول را برای شما پیش بینی می کند.

در پایان لازم است به این نکات اشاره کرد:

تبلیغات درگوگل به صورت رقابتی و نمایش آن در موقعیت های مختلف صفحه به صورت لحظه ای است، در واقع ممکن است شما هزینه کلیکی را ست کنید و در آن لحظه در لینک اول بالای صفحه اول نمایش داشته باشید ، اما رقیب شما هزینه کلیک خود را پس از شما افزایش داده و تبلیغ شما دیگر در لینک اول بالای صفحه اول نمایش نداشته باشد ، بنابراین می بایست دائمأ و به صورت دوره ای موقعیت نمایش تبلیغ خود را بررسی کنید.

– تمامی ابزارهای مذکور ، هزینه ها را به صورت حدودی پیش بینی می کنند و پیشنهاد می شود به هیچ عنوان به موارد اعلام شده توسط این ابزارها کاملأ اعتماد نکنید.

مطلب مرتبط  مواردی که نمی توان تبلیغ در گوگل را اجرا کرد!

– حتمأ به مقرون به صرفه بودن هزینه کلیک ست شده توجه کنید ، زیرا این مورد گاهأ سبب می شود بازخورد مناسبی از تبلیغ در گوگل دریافت نکنید.

– به هیچ عنوان هزینه کلیک خود را بیش از حد معمول و بیش از مقدار مورد نیاز افزایش ندهید ، زیرا این مورد سبب می شود در درازمدت با افزایش مجدد هزینه کلیک توسط رقیب شما ، موجب ضرر شما شود.

– رقابت برای هر کلیدواژه متفاوت است و به طبع هزینه کلیک آنها نیز متفاوت خواهد بود.

– ماکزیمم هزینه کلیک پیشنهادی (max. CPC) به علت مزایده ای بودن تبلیغ در گوگل ، در واقع میزان اعتبار است که شما به کلیدواژه خود می دهید ، پس در ست کردن مقدار آن خساست به خرج ندهید ، زیرا بر روی نمایش تبلیغ شما تأثیرگذار است.

– از آنجا که هزینه کلیک هر کلید واژه برای هر سایت متفاوت است ، به هزینه کلیک ست شده توسط رقبای خود توجه نکنید و اساس کار خود را بر روی آن قرار ندهید ، زیرا ممکن است تبلیغ شما با هزینه کلیک کمتری نسبت به رقبا نمایش بهتری داشته باشد.

در صورتی که در تعیین هزینه ی کلمات و بودجه ی روزانه ی کمپین تبلیغاتی خود تجربه یا اطلاعات کافی ندارید با مشاوران شرکت برتینا تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *