افزونه گوگل ادوردز
بهترین افزونه گوگل ادوردز برای بهینه سازی تبلیغ در گوگل
آوریل 8, 2018
وضعیت کلمه کلیدی در تبلیغ گوگل
توضیح 17 وضعیت کلمه کلیدی در تبلیغ گوگل
ژوئن 2, 2018
سوالات متداول تبلیغات گوگل

سوالات متداول درباره تبلیغات گوگل

سوالات متداول درباره تبلیغات گوگلتبلیغات گوگل یا Google Adwords یکی از سرویس های محبوب گوگل است که کسب و کارهای متعددی با استفاده از آن ، بدنبال رونق خود هستند. ممکن است یکی از کاربران این سرویس باشید و یا بفکر استفاده از تبلیغات در گوگل برای کسب و کار خود باشید و در عین حال سوالات متداول فراوانی برای شما ایجاد شده باشد. در این مقاله به بررسی و پاسخدهی به سوالاتی پرداخته ایم که معمولاً برای مشتری های تبلیغات در گوگل ایجاد می شود.

1 – تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل سرویس گوگل برای نمایش تبلیغ سایت ها در میان نتایج گوگل و همچنین دیگر سایت های پارتنر گوگل است.

2 – تبلیغات گوگل چگونه کار میکند؟

اساس کار این سرویس بر اساس پرداخت به ازای هزینه کلیک می باشد. مهمترین فاکتور این سرویس ، کلمات کلیدی هستند. تبلیغ سایت شما در میان نتایج گوگل به ازای جستجوی کلمات کلیدی ای که شما تعیین کرده اید نمایش داده می شود و در صورتیکه کاربر وارد سایت شما شود ، هزینه ای تحت عنوان هزینه کلیک از اعتبار تبلیغ کسر می شود.

3 – تفاوت سئو با گوگل ادوردز چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، پروسه ای طولانی مدت است که هدف از آن بالابردن سایت در میان نتایج گوگل است ، در حالیکه با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل می توانید به سادگی و در اسرع وقت سایت خود را در صفحه اول گوگل و صدر نتایج این صفحه مشاهده کنید. فعالسازی مناسب تبلیغ در گوگل سبب خواهد شد کاربرانی به سایت شما مراجعه کنند که دقیقاً بدنبال سرویس و یا کالاهای ارائه شده در سایت شما بوده اند. این کاربران با جستجوی کلمات کلیدی شما، به نوعی نسبت به سرویس و یا کالای شما اعلام نیاز کرده اند. در واقع در تبلیغات در گوگل هزینه ای به صورت هزینه کلیک و برای ورود کاربر به گوگل پرداخت می کنید اما در نظر داشته باشید که این کاربران همان افرادی هستند که کلمات کلیدی شما را جستجو کرده اند.

4 – آیا تبلیغات در گوگل بر روی سئو تاثیر دارد؟

از دید گوگل ، ترافیک ورودی به سایت از طریق سرویس گوگل ادوردز بر روی سئوی سایت تاثیر مستقیمی نخواهد داشت. اما استفاده صحیح و بهینه از این سرویس مزایای بسیاری دارد. مهمترین تاثیر تبلیغات گوگل را می توان برندسازی و شناخته شدن سایت شما برای افراد مختلف است. این افراد ممکن است با مشاهده تبلیغ شما وارد سایت شوند و از سرویس های شما استفاده کنند. حتی در صورتیکه اقدام به خرید نکنند، شناخته شدن سایت شما برای کاربر و هک شدن نام سایت شما در ذهن کاربر یکی از بهترین فواید تبلیغ در گوگل است.

5 – آیا تبلیغات در گوگل سبب پنالتی گوگل و یا کاهش رنک می شود؟

ترافیک ورودی به سایت از طریق گوگل ادوردز ، سبب نزول رتبه سایت در گوگل و یا پنالتی گوگل نخواهد شد. برخی از کاربران معتقدند بعد از اینکه از این سرویس استفاده کرده اند، رتبه ارگانیک سایت آن ها نزول پیدا کرده است و یا سایت به کلی از میان نتایج گوگل حذف شده است. با توجه به اینکه سرویس google adwords متعلق به کمپانی گوگل است ، این موضوع کاملاً غیرمنطقی است که گوگل سایت هایی را که از این سرویس استفاده کنند را به همین دلیل دچار جریمه کند. جریمه شدن توسط گوگل دلایل متعددی دارد که در مقاله ” پنالتی شدن سایت توسط گوگل | تشخیص ، دلایل و رفع آن ” به طور کامل به آن ها پرداخته ایم. از عمده ترین دلایل پنالتی گوگل ، می توان به خرید بک لینک ، خرید پاپ آپ و محتوای کپی و تکراری نام برد که با انجام آن ها ، سایت شما توسط گوگل جریمه شده است. علاوه بر این موارد، باید گفت که رقبای سایت شما بیکار نیستند و آن ها نیز بدنبال بهبود رتبه خود هستند. بنابراین رفات رتبه سایت خود را به هیچ وجه به تبلیغات گوگل ارتباط ندهید و پیشنهاد می کنیم به دنبال یافتن دلیل واقعی و راه چاره ای برای رفع مشکل خود باشید.

6 – آیا هزینه تبلیغات گوگل زیاد است؟

تبلیغ در گوگل بر اساس هزینه کلیک می باشد و هزینه کلیک مربوط به هر حوزه ی کاری و هر کلیدواژه ، متفاوت می باشد. این هزینه کلیک توسط گوگل و بر اساس رقابت موجود بر روی هر کلمه و همچنین کیفیت سایت از دید گوگل تعیین می شود. حداقل هزینه کلیک ممکن برای سرویس ادوردز 0.01 دلار است (1 سنت) است اما به این نکته توجه کنید که قبل از فعالسازی یک تبلیغ ، امکان تعیین یا پیش بینی هزینه کلیک وجود ندارد. یقیناً می توان گفت که فعالسازی تبلیغ در گوگل به صورت بهینه سبب کاهش هزینه ها خواهد شد و در صورتیکه در این زمینه تخصص نداشته باشید می توان گفت که هزینه های خود را قطعاً هدر خواهید داد.

مطلب مرتبط  کلمات کلیدی منفی یا negative keywords در گوگل ادوردز چیست؟

7 – هزینه کلیک تبلیغات گوگل چگونه تعیین می شود؟

عوامل متعددی بر روی این مورد تاثیرگذار است. نمره کیفیت تبلیغ و میزان رقابت موجود بر روی هر کلمه را می توان اصلی ترین عامل برای تعیین هزینه کلیک عنوان کرد. فاکتورهای متعددی مانند ارتباط کلمات کلیدی با محتوای سایت، سرعت بارگذاری سایت ، ریسپانسیو بودن قالب سایت ، وجود کلمات کلیدی در صفحات مختلف سایت و همچنین در تگ های اصلی هر صفحه بر روی نمره کیفیت تبلیغ موثر است. رقابت موجود بر روی هر کلمه هم بر روی کاهش یا افزایش هزینه کلیک اثر دارد. به عبارت دیگر ، هزینه ای که توسط رقیب سایت شما ست شده است بر روی هزینه ها و کیفیت  نمایش تبلیغ شما تاثیر خواهد داشت.

8 – نمایش تبلیغات گوگل هزینه دارد؟

کسر هزینه در تبلیغات متنی گوگل تنها به ازای کلیک کاربران می باشد و نمایش تبلیغ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. البته این مورد در خصوص تبلیغات بنری و ویدئویی متفاوت است ودر این موارد می توان روال را به نوعی تعیین کرد که در ازای نمایش تبلیغات ، هزینه پرداخت شود.

9 – با خرید هر مقدار شارژ برای تبلیغات گوگل ، چند نفر وارد سایت خواهند شد؟

قبل از فعال کردن تبلیغات گوگل ، امکان تعیین هزینه کلیک ها وجود ندارد. اما پس از فعالسازی ، تایید و تعیین نمره کیفیت ، هزینه کلیک ها مشخص خواهد شد که بر اساس آن و با توجه به میزان شارژ خریداری شده ، می توان تعداد کاربر ورودی به سایت را به صورت حدودی تعیین کرد. به طور مثال برای تبلیغ خود 100 دلار شارژ خریداری کرده اید و هزینه کلیک شما 0.02 دلار تعیین شده است ، در این حالت با تقسیم 100 بر 0.02 ، 5000 ورودی به سایت خواهید داشت.

10 – با خرید هر مقدار شارژ برای گوگل ادوردز ، تبلیغ چند روز نمایش خواهد داشت؟

تعیین تعداد روز نمایش برای تبلیغ بر عهده شما است. با استفاده از قابلیت تعیین سقف بودجه روزانه تبلیغ ، می توانید تعداد روزهای نمایش را تعیین کرد. به عنوان مثال 50 دلار شارژ خریداری کرده اید و بودجه روزانه تبلیغ خود را بر روی 10 دلار ست کرده اید، در این حالت تبلیغ شما حداقل 5 روز نمایش خواهد داشت.

11 – با کلیک های تکراری بر روی تبلیغ هزینه کسر می شود؟

نگران نباشید، گوگل راه حلی برای این موضوع یافته است. طبق قوانین گوگل ادوردز ، در صورتیکه یک کاربر در طول یک روز بیش از یکبار بر روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه ای که از اعتبار شما کسر شده است به اعتبار تبلیغ از طرف گوگل عودت داده خواهد شد. در واقع برای هر تعداد کلیک کاربر در طول یک کاربر تنها یکبار کسر هزینه کلیک در بر خواهد داشت.

12 – آیا امکان محدودکردن IP کاربرها در گوگل ادوردز وجود دارد؟

یکی از قابلیت های google adwords ، محدود کردن آی پی های کاربران مشکوک و عدم نمایش تبلیغ برای آن ها است. این کاربران معمولا افرادی هستند که دائماً بر روی تبلیغ شما کلیک هرز می کنند و نمایش تبلیغ شما به ضرر آن ها خواهد بود.

13 – تبلیغ در بالای صفحه گوگل نمایش داده می شود؟

تبلیغات گوگل به صورت مزایده ای بوده و موقعیت نمایش تبلیغ با توجه به هزینه کلیک پیشنهادی شما به گوگل و همچنین هزینه ای که توسط رقبا تعیین شده است تعیین می شود. در واقع سقف هزینه کلیک از جانب شما تعیین می شود و گوگل با توجه به نمره کیفیت تبلیغ شما و هزینه ی ست شده توسط رقبا ، جایگاه نمایش آن و هزینه کلیک واقعی شما را مشخص می کند.

مطلب مرتبط  مقایسه تبلیغ در بینگ و تبلیغ در گوگل

14 – مدت زمان فعالسازی تبلیغات گوگل چه میزان است؟

پس از معرفی تبلیغ به گوگل، می بایست نمره کیفیت تبلیغ توسط گوگل تعیین شود. پس از این مورد، هزینه کلیک ها مشخص و نمایش تبلیغ آغاز خواهد شد. این پروسه در صورتیکه سایت و تبلیغ شما از نظر قوانین گوگل مشکلی نداشته باشد ، 24 ساعت زمانبر است.

15 – انواع فرمت های تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل در قالب فرمت های متنی، ویدئویی، بنری و تبلیغ اپلیکیشن منتشر شده است. موقعیت نمایش آنها به صورت نمایش در جستجوی متنی گوگل ، نمایش در یوتیوب ، گوگل پلی ، گوگل مپ و جیمیل ، نمایش در سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر گوگل است.

16 – امکان قراردادن لینک کانال تلگرام یا اکانت اینستاگرام برای تبلیغ وجود دارد؟

امکان انجام این کار در گوگل ادوردز وجود دارد و با استفاده از قابلیت ها و امکانات فراوان این سرویس ، می توان مشتری و کاربرهای جدیدی برای کانال تلگرام یا اکانت اینستاگرام خود جذب کنید.

17 – کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل را چگونه پیداکنیم؟

ابزارهای متعددی برای پیداکردن کلمات کلیدی مناسب تبلیغ وجود دارد که در مقاله ” 8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی ” چند مورد مناسب را معرفی کرده ایم. این ابزارها با استفاده از تاریخچه جستجوی کلمات در گوگل ، کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری شما را معرفی می کنند اما بهترین ابزار ، تجربه کاری شماست. برای انتخاب کلمات کلیدی ، به این موضوع فکر کنید که افرادی که بدنبال کالاها و سرویس های سایت شما هستند ، معمولاً چه مواردی را جستجو می کنند.

18 – برای تبلیغ چه تعداد کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟

تعداد کلماتی که می توانید برای تبلیغ خود انتخاب کنید نامحدود است اما با توجه به اینکه با سرچ هر کلمه کلیدی ، تبلیغ شما نمایش  خواهد داشت، بنابراین به هر میزان که تعداد کلمات کلیدی شما محدودتر باشد و کلمات انتخابی هدفمند باشند، بنابراین نمایش تبلیغ شما پایدارتر خواهد بود.

19 – آیا امکان تغییر کلیدواژه هایی تبلیغات گوگل وجود دارد؟

تبلیغات گوگل این قابلیت را دارد که در هر زمانیکه تمایل داشته باشید، کلیدواژه های تبلیغ را متوقف کنید و یا تغیییر دهید. این مورد برای بهینه سازی تبلیغ بسیار مفید است و می توان کلیدواژه هایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند را متوقف کرد و کلمات جدید را فعال نمود.

20 – آیا تبلیغ دقیقاً با همان کلماتی که تعیین کرده اید نمایش خواهد داشت؟

حالت تطبیق کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل متفاوت است و در صورتیکه حالت کلمات بر روی Exact ست شده باشد، تبلیغ دقیقاً با همان کلمات نمایش دارد. در مقاله حالت تطبیق کلمات در گوگل ادوردز به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم. انتخاب حالت مناسب برای کلمات کلیدی ، می تواند باعث دریافت بازخورد بهتر شود.

21 – آیا می توان کلمات کلیدی غیرمرتبط را برای تبلیغات گوگل تعیین کرد؟

برخی از مشتریان معتقدند که انتخاب کلمات غیرمرتبط سبب بیشتر دیده شدن تبلیغ می شود. اگرچه امکان انجام این کار وجود دارد اما با توجه به اینکه ارتباط کلمات کلیدی با محتوای سایت ، یکی از فاکتورهای مدنظر گوگل برای تعیین نمره کیفیت است ،در صورتیکه ارتباطی بین کلمات و محتوای سایت وجود نداشته باشد ، نمره کیفیت تبلیغ بسیار کاهش خواهد یافت و هزینه کلیک های زیادی می بایست به گوگل پرداخت کنید. همچنین انتخاب کلمات غیرمرتبط معمولاً توسط گوگل تایید نمی شود.

22 – گروه بندی تبلیغ گوگل چیست؟

سرویس گوگل ادوردز این قابلیت را دارد که تبلیغ را در قالب چند گروه فعال کرد و برای هر گروه ، کلمات کلیدی و متن تبلیغ خاصی را تعیین کرد. برای هر گروه نیز می توان صفحه خاصی از سایت را به عنوان صفحه فرود قرار داد. این کار سبب هدایت کاربران به صفحات مرتبط به هر کلمه کلیدی می شود.

23 – امکان نمایش تبلیغات در ساعات و روزهای خاص وجود دارد؟

تعیین بازه زمانی نمایش تبلیغ یکی از قابلیت های گوگل ادوردز است. به این صورت که می توان تبلیغ را فقط در ساعات و روزهای خاصی نمایش داد.

مطلب مرتبط  تبلیغ در گوگل برای دامنه ir

24 – آیا می توان نمایش تبلیغات گوگل را به گوشی های هوشمند محدود کرد؟

یکی از ابزارهای مفید گوگل ادوردز ، امکان محدود کردن نمایش در دیوایس های مختلف مانند گوشی های هوشمند یا دسکتاپ است.

25 – آیا می توان موقعیت جغرافیایی نمایش تبلیغ را مشخص کرد؟

در تبلیغات گوگل این قابلیت وجود دارد که تعیین کرد تبلیغ برای کاربران مناطق مختلف جغرافیایی نمایش داده شود.

26 – آیا گواهی اس اس ال برای تبلیغات گوگل مفید است؟

گواهی اس اس ال سبب افزایش امنیت سایت می شود و یکی از فاکتورهای مدنظر گوگل برای رتبه بندی سایت های است. پیشنهاد می کنیم برای سایت خود حتماً از گواهینامه اس اس ال استفاده کنید. این مورد همچنین برای جذب اعتماد کاربر نیز مفید است.

27 – آیا ترافیک ورودی گوگل ادوردز در پنل گوگل آنالیتیکس و آمارگیرهای مختلف مشخص می شود؟

در صورتیکه گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز را با هم لینک کرده باشید، می توان ورودی های ادوردز را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کرد. همچنین ممکن است برخی از ابزارهای آمارگیر ، ورودی های ادوردز به سایت را به صورت کلی محاسبه کنند اما امکان تعیین دقیق و مجزای این ورودی ها توسط این آمارگیرها وجود ندارد و بهتر است که تنها از گوگل آنالیتیکس برای این کار استفاده کنید.

28 – نمایش دکمه تماس برای تبلیغ بر روی گوشی های هوشمند چگونه است؟

با استفاده از افزونه تماس گوگل ادوردز می توان شماره تماسی برای تبلیغ معرفی کرد. کاربرانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند در کنار تبلیغ ، گزینه ای برای برقراری تماس مستقیم با شما مشاهده خواهند کرد که با کلیک بر روی آن تماس برقرار خواهد شد. این قابلیت برای کسب و کارهایی که پشتیبانی تلفنی دارند و سرویس های خود را به صورت تلفنی ارائه میدهند بسیار مفید و مناسب است.

29 – لینک های زیر تبلیغات گوگل چیست؟

با استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادوردز می توان لینک های داخلی مختلفی از سایت را همراه با تبلیغ نمایش داد. این لینک ها در خط انتهایی تبلیغ نمایش خواهد داشت و سبب بهینه سازی تبلیغ و افزایش کلیک ها خواهد شد.

30 – برای تبلیغات گوگل ، هاست ایران بهتر است یا هاست خارج از کشور؟

قرارداشتن هاست سایت در ایران مشکلی از دید گوگل ندارد. در صورتیکه کاربرهای شما عموماً از داخل ایران هستند استفاده از هاست ایران مناسب تر است. اما استفاده از هاست خارج از کشور سبب افزایش سرعت بارگذاری سایت از دید گوگل می شود که این گزینه سبب کاهش هزینه های تبلیغ خواهد شد. انتخاب با شماست، هاست ایران و افزایش رضایت کاربر ، یا هاست خارج و افزایش رضایت ربات های گوگل.

31 – امکان فعالسازی تبلیغات گوگل بر روی دامنه های ریدایرکت وجود دارد؟

ریدایرکت نشدن دامنه یکی از قوانین گوگل است و در صورتیکه دامنه ای که تبلیغ بر روی آن فعال است به صفحه دیگری ریدایرکت شود، تبلیغ از جانب گوگل غیرفعال خواهد شد.

 

در صورت تمایل به دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در رابطه با تبلیغات گوگل ، می توانید با شماره 61064-021 داخلی 607 تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *