محققان گوگل عدد پی را تا 100 تریلیون رقم محاسبه کردند
محققان گوگل عدد پی را تا 100 تریلیون رقم محاسبه کردند
ژوئن 11, 2022
تراشه نوری جدید در هر ثانیه 2 میلیارد تصویر را پردازش می‌کند
تراشه نوری جدید در هر ثانیه 2 میلیارد تصویر را پردازش می‌کند
ژوئن 12, 2022
قابلیت نمایش کیفیت هوا به سرویس گوگل مپ اضافه شد

قابلیت نمایش کیفیت هوا به سرویس گوگل مپ اضافه شد

قابلیت نمایش کیفیت هوا به سرویس گوگل مپ اضافه شد

 سرویس گوگل مپ که یکی از پرکاربردترین سرویس‌های گوگل است، اکنون به قابلیت نمایش کیفیت هوای محیط مجهز شده است. کاربران به کمک این ویژگی می‌توانند از کیفیت هوای محیط اطراف خود مطلع شوند.

قابلیت نمایش کیفیت هوا برای افرادی که با مشکلات تنفسی دسته و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و این امکان را برای افرادی که از مشکلات ریوی رنج می‌برند فراهم کرده تا پیش از خروج از منزل، از محیط‌های آلوده یا دارای آب و هوای بد اطلاع پیدا کنند

قابلیت جدیدی که به نقشه گوگل اضافه شده است، می‌تواند اطلاعات دقیقی از کیفیت هوا شامل هوای تمیز، کثیف و دودآلود را به کاربران نشان دهد. گوگل برای اندازه‌گیری و تعیین کیفیت هوا از اعداد شاخص کیفیت هوا (از صفر تا 400) استفاده می‌کند. البته به همراه این شاخص، اطلاعات دیگری همچون امکان یا عدم امکان فعالیت‌های خارج از منزل، زمان به‌روزرسانی شاخص کیفیت هوا و پیوندهایی برای کسب اطلاعات بیشتر نیز به کاربران نشان داده می‌شود.

به گفته گوگل، برای نمایش کیفیت هوای محیط اطراف کاربران در سرویس گوگل مپ، از داده‌های ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی سازمان حفاظت محیط‌زیست (EPA) و بررسی کیفیت هوا (PurpleAir) استفاده می‌شود.

 گفتنی است که گوگل علاوه بر قابلیت مذکور، یک قابلیت دیگر به سرویس Google Maps اضافه کرده است که کاربران با آن می‌توانند از آتش‌سوزی‌های فعال اطلاع پیدا کنند. این ویژگی که هم‌اکنون فقط در ایالات متحده آمریکا در دسترس کاربران است، از داده‌های مرکز ملی آتش نشانی بین سازمانی استفاده می‌کند.

مطلب مرتبط  20 واقعیت شگفت انگیز درباره اسنپ چت که نمیدانید!

کاربران برای مطلع شدن از آتش‌سوزی‌های فعال در نزدیک خود، کافیست عبارت “Wildfires near me” را در سرویس گوگل مپ جستجو کنند تا از محل و جزئیات حادثه مربوطه اطلاع پیدا کنند.

منبع: blog.google

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *