لوگوی ارتش امریکا
تولید برق توسط سربازان ارتش آمریکا با پیاده روی
دسامبر 28, 2019
گوگل مپس
هک گوگل مپس و ایجاد ترافیک ساختگی!
فوریه 3, 2020

ارائه لایحه جنجالی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای نوجوانان آمریکایی

جان راجرز، سناتور دموکرات در مجلس سنای ایالتی ورمونت آمریکا لایحه ای را مطرح کرده است که بر طبق آن خرید و یا استفاده از گوشی های هوشمند برای افراد زیر 21 سال می بایست ممنوع گردد. او بر این باور است که حمل و استفاده از تلفن های همراه به خطرناکی حمل سلاح گرم است.

البته او خاطر نشان کرده است که از عدم پذیرش لایحه پیشنهادی اش اطلاع دارد و تنها برای رساندن نکته ای این را بیان کرده است. به گفته او در ورمونت خرید سلاح گرم برای افراد زیر 21 سال غیر قانونی است و با توجه به خطراتی که تلفن همراه دارد باید محدودیت های سنی یکسانی برای خرید و استفاده از تلفن های هوشمند نیز در نظر گرفته شود.

وی دلیل پیشنهاد این لایحه را جلوگیری از تصادفات مکرر و زورگوریی های انجام شده توسط گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی اعلام کرده است.

“یکی از دلایل مرگ نوجوانان آمریکایی استفاده از گوشی هوشمند در هنگام رانندگی است. همچنین در بسیاری از موارد دیده شده است که موبایل برای تهدید افراد و یا زورگویی مورد استفاده قرار گرفته است که گاها منجر به خودکشی افراد نیز شده است”

راجز در لایحه پیشنهادی خود پرداخت جریمه 1000 دلاری و یک سال زندان برای تخطی از این قانون اعلام کرده است.

جان راجرز بر این باور است که افراد زیر 21 سال  به اندازه کافی بالغ نبوده و نمی توانند به صورت درست از این ابزار استفاده کنند و مانند اعمالی همچون استعمال دخانیات، حمل سلاح گرم و خرید مشروبات الکلی که دارای ممنوعیت برای افراد زیر 21 سال است، استفاده از گوشی همراه نیز باید در دسته این محدودیت ها قرار گیرد.

مطلب مرتبط  گوگل کسب و کار ثبت دامنه خود را می‌فروشد

البته شایان ذکر است که جان راجرز طرفدار آزادی حمل سلاح بوده و هدف او از مطرح کردن این لایحه اثبات یکسان بودن خطرات یکسان سلاح گرم و موبایل بود و این دیدگاه که تنها نباید به دلیل چند مورد تیر اندازی اجازه حمل سلاح از شهروندان آمریکا گرفته شود.

به گفته ی او اینترنت و شبکه های اجتماعی در درجه اول از طریق تلفن های همراه قابل دسترس هستند و این کانال ها برای استخدام تروریست ها و فاشیست ها و سایر افراطیون مورد استفاده قرار می گیرد.

از طرفی او به صورت مداوم بر این اصل که مردم باید با سلاح گرم توانایی محافظت از خود را در مناطقی که از نیروی پلیس فاصله دارند را داشته باشند پافشاری می کند و می گوید.

“افراد در مناطق روستایی تا حد زیادی مستقل بوده و باید بتوانند از جان و مال خود محافظت کنند.”

لایحه مذکور به رای گیری گذاشته شده و تا کنون نمایندگان چندین منطقه مخالف خود با آن را اعلام کرده اند.

منبع : cnn

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

پوریا فرجی

Webmaster & Google Ads Expert at Bertina

Latest posts by پوریا فرجی (see all)

مطلب مرتبط  افزایش سختگیری گوگل در قوانین پروتکل امنیتی HTTPS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *