ساخت اکانت ftp در هاست سی پنل
آموزش نحوه ساخت اکانت FTP در هاست سی پنل
جولای 7, 2018
cdn
CDN یا شبکه توزیع محتوا چیست؟
سپتامبر 8, 2018
آی پی اختصاصی

مزایای آی پی اختصاصی (Dedicated IP) و مقایسه با آی پی اشتراکی

مزایای آی پی اختصاصیزمانیکه سایت شما بر روی یک هاست اشتراکی میزبانی می شود ، در واقع ممکن است آی پی آن با سایت های دیگری که بر روی آن هاست قرار دارند نیز مشترک باشد و به اصطلاح از آی پی اشتراکی استفاده می کند. هزینه پایینتر این سرویس را می توان مهمترین مزیتش در مقایسه با آی پی اختصاصی عنوان کرد اما آی پی اختصاصی (Dedicated IP) مزایا و امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم ، با ما همراه باشید…

آی پی (IP) مخفف عبارت Internet Protocol است و به آدرس منحصربفردی اطلاق می شود که به هر کامپیوتری که به شبکه خاصی (اینترنت ، محلی و…) متصل می باشد اختصاص یافته است. آدرس آی پی یا Internet Protocol address نقش مشخصه ی منحصربفردی را ایفا می کند که برای فراهم کردن موقعیت یک رایانه و یا سایت بر روی شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.


تفاوت بین آی پی اشتراکی (Shared IP) و آی پی اختصاصی (Dedicated IP)

تفاوت بین آی پی اشتراکی و آی پی اختصاصی بسیار ساده است. آی پی اشتراکی توسط یک وب سرور و چندین سایتی که برروی آن میزبانی می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت می بایست وب سرور یک فعالیت بیشتری را انجام دهد و هر درخواست کاربر را به سایت موردنظر کاربر ارجاع دهد که این مورد سبب افزایش بار سرور خواهد شد در حالیکه استفاده از آدرس آی پی اختصاصی به این معنی است که هر فضای میزبانی سایت ، دارای آی پی مختص به خود است.

مطلب مرتبط  هاست سی پنل آلمان چیست و مناسب برای چه کاربرانی است؟

آی پی اختصاصی و اشتراکی

فواید آی پی اختصاصی (Dedicated IP) چیست؟

مزایا و دلایل متعددی وجود دارد که یک سایت از آدرس آی پی اختصاصی استفاده کند که در ادامه ، مهمترین آن ها را بیان کرده ایم:

– امکان دسترسی به سایت با واردکردن آی پی اختصاصی :

گاهی اوقات لازم است که قبل از ست کردن نام دامنه بر روی سرور و راه اندازی وبسایت بر بستر وب ، نحوه بارگذاری وب سایت را بررسی کنید. یک آدرس IP اختصاصی ، توانایی دسترسی به سرور به طور مستقیم بدون نیاز به ایجادکردن تغییر در تنظیمات DNS برای نام دامنه را فراهم می کند. به عبارت دیگر در صورتیکه از آی پی اختصاصی استفاده کنید می توانید سایت خود را بدون اینکه نیاز به ست کردن DNS داشته باشید مشاهده کنید. در هاست اشتراکی امکان اینکه با واردکردن آی پی اشتراکی بتوانید سایت خود را مشاهده کنید وجود ندارد.


– اسپم نشدن ایمیل ها :

همانگونه که عنوان شد ، استفاده از آی پی اشتراکی می تواند اثرات مخربی بر روی سایت شما داشته باشد. یکی از این اثرات مخرب در زمان استفاده از سرویس ایمیل می تواند مشکل ساز باشد. زمانیکه سایت شما بر روی یک هاست اشتراکی میزبانی می شود و چندین سایت از یک آی پی اشتراکی استفاده می کنند ، ممکن است یکی از این سایت ها از سرویس ایمیل برای ارسال ایمیل های هرز و اسپم استفاده نماید و تمامی ایمیل های ارسالی از این آدرس آی پی ، به عنوان ایمیل های اسپم شناخته خواهد شد که این مورد بر روی ایمیل های ارسال شده توسط شما نیز اثرگذار است. استفاده از آی پی اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کند که با اطمینان از سرویس های ایمیل بر روی هاست سایت خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد میزبانی وب بدانید!

– افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو :

استفاده از آی پی اختصاصی برای هر سایت هیچگاه از جانب گوگل به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئوی سایت تایید نشده است.


– افزایش امنیت در مقابل حملات امنیتی :

قرارداشتن سایت بر روی یک هاست اشتراکی و استفاده از یک آی پی اشتراکی باعث می شود در زمانی که هکرها قصد حمله به یک سایت و آی پی را داشته باشند ، با توجه به مشترک بودن آی پی سایت شما با آی پی آن ، این مورد می تواند بر روی امنیت سایت شما نیز اثرگذار باشد.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.3 / 5. تعداد نظرات : 7

اولین نظر را شما ثبت کنید!

5 دیدگاه

  1. فاطمه گفت:

    ایا میشه برای هاست اشتراکی ای پی اختصاصی تهیه کرد؟

    • پوریا فرجی گفت:

      سلام. بله این امکان وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با واحد فنی برتینا تماس بگیرید. (02161064 داخلی 601)

    • تارا متقی گفت:

      با سلام و احترام
      خرید ای پی برای هاست‌های وی آی پی شرکت برتینا، مقدور است.

  2. سپهر موسوی گفت:

    خیلی از مطلب مفیدتون ممنونم
    با راهنمایی خوب شما همین امروز اقدام به خرید آی پی اختصاصی برای همکارم کردم

  3. حامد گفت:

    مطلب خوبی بود – ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *