تبلیغات کلیکی
8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی
سپتامبر 27, 2017
امنیت وردپرس
افزایش امنیت وردپرس
نوامبر 20, 2017
analytics

معرفی 8 جایگزین مناسب برای Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین و معتبرترین ابزارها برای تحلیل کامل کسب و کار آنلاین شما می باشد و بسیاری از کسب و کارها از این ابزار گوگل برای بررسی ، بهینه سازی و تحلیل وبسایت های خود استفاده می کنند. اما ممکن است در استفاده از این ابزار دچار مشکل شده باشید ، کار کردن با آن برای شما اندکی پیچیده باشد و یا به هر دلیل دیگری قصد ندارید از این ابزار برای تحلیل سایت خود استفاده کنید.

در این مقاله به معرفی 8 سایت جایگزین برای گوگل آنالیتیکس با قابلیت های مناسب پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

1 – Piwik

piwik

یکی از بهترین سایت های جایگزین برای گوگل آنالیتیکس سایت Piwik می باشد. قابلیت ها و عمکلرد این سایت بسیار مشابه با سایت Google Analytics است. داشبورد این سایت دارای ابزارهای بسیار حرفه ای برای تحلیل و آمارگیری می باشد و تمامی جزئیات از قبیل goal tracking ، جزئیات بازدیدکنندگان و… را به شما ارائه می دهد.

تنها موضوعی که ممکن است در زمان استفاده از نسخه حرفه ای آن شما را دچار مشکل کند ، نصب آن بر روی سایت می باشد که برای انجام این کار می بایست اندکی اطلاعات فنی داشته باشید. اگرچه آموزش های بسیاری نیز به صورت تصویری و در دنیای وب برای این سایت فراهم شده است که در صورت برخورد با هر نوع مشکل می توانید از آنها استفاده کنید.

2 – Kissmetrics

این سایت نیز در میان مدیران وبسایت ها یکی از بهترین جایگزین ها برای Google Analytics معرفی شده است. ویژگی مناسب این ابزار داشتن قابلیت های تحلیل بالا می باشد که به شما این امکان را می دهد گزینه های تحلیلی موردنظر خود را در سطوح مختلف بررسی کنید. از قابلیت های موجود در این سایت می توان به ابزارهای حرفه ای برای ردگیری (tracks) بازدیدکنندگان سایت و همچنین ابزارهای مناسب برای افزایش نرخ تبدیل سایت (conversion rates) اشاره کرد.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین ابزارهای رایگان و مفید سئو

همچنین این سایت نسخه های مناسبی برای پلت فرم های محبوب مانند اندروید و… را منتشر کرده است که براحتی می توانید از آنها استفاده کنید. پروسه نصب این ابزار بر روی سایت ممکن است اندکی زمانبر باشد.

3 – woopra

از ویژگی های این سایت می توان به داشبورد بسیار جذاب و کامل و همچنین برخورداری از ابزارهای تحلیلی کافی برای بررسی کامل یک سایت اشاره کرد. یکی از قابلیت های پیشرفته این ابزار ، امکان بررسی دقیق افرار آنلاین در سایت و همچنین بررسی لحظه ای عملکرد آن ها بر روی سایت شما (Real-Time Analytics) می باشد.

از دیگر ویژگی های این ابزار تحلیلی می توان به ردیابی در سطوح مختلف ، تگ گذاری پیشرفته ، ابزارهای بررسی نظرات ، نشانه گذاری و گزارش گیری حرفه ای اشاره کرد.

4 – SE Ranking

این سایت یکی از قدرتمندترین سایت ها در زمینه ابزارهای آنالیزی وبسایت بشمار می رود. این سایت برای افرادی طراحی شده است که تمایل دارند عملکرد بازدیدکنندگان را با جزئیات کامل بررسی نمایند. از دیگر ویژگی های این سایت می توان به رابط کاربری ساده ، ارائه گزارشات کامل ، بررسی میزان ترافیک و منابع ورودی سایت ، بررسی رنک و رتبه سایت ، بررسی وضعیت رقبا ، فعالیت های شبکه های اجتماعی و ورودی های بک لینک و ورودی های گوگل ادوردز و … اشاره کرد.

5 – Chartbeat

این سایت یک راه حل هوشمندانه برای تحلیل سایت می باشد و اطلاعاتی از قبیل منابع ترافیکی ، دیوایس های کاربران ، پربازدیدترین صفحات ، میزان ترافیک سرور ، سرعت بارگزاری سایت و صفحات مختلف و… را نمایش می دهد. رابط گرافیکی این سایت بسیار ساده و مناسب می باشد و از ابزارهای حرفه ای آن می توان به ابزار تحلیلی برای محتوای ویدئویی اشاره کرد.

مطلب مرتبط  تگ های منسوخ شده در HTML

6 – Gauges

یکی دیگر از منابع جایگرین مناسب برای گوگل آنالیتیکس ، سایت Gauges می باشد که بر روی داده ها و اطلاعات مهم به صورت real time تمرکز می کند. رابط کاربری این سایت ساده بوده و در مجموع می توان گفت که ویژگی های آن بسیار مشابه با گوگل آنالیتیکس می باشد.

7 – W3Counter

یکی دیگر از سایتهایی که می توانید از آن به عنوان جایگزین گوگل آنالیتیکس استفاده کنید ، وبسایت W3Counter می باشد. قابلیت های متعدد این سایت و رایگان بودن آن سبب شهرت آن در میان طراحان و مدیران وبسایت ها شده است. از ابزارهای تحلیل این سایت می توان به صفحات پربازدید سایت ، تعداد بازدیدکنندگان ، منابع ورودی وبسایت و ترافیک سایت اشاره کرد.

8 – Mention

این سایت همانگونه که از نام آن پیداست یک ابزار مناسب برای تحلیل و بررسی mentionهای مرتبط با شما و رقبای شما می باشد که ابزارهای متعددی در رابطه با تحلیل سایت شما و رقبای شما را فراهم کرده است. در صورتیکه تمایل به تحلیل سایت خود از این منظر و کسب اطلاعات آماری در این موارد را دارید می توانید از این سایت استفاده نمایید.

همانگونه که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد ، ممکن است به هر دلیلی از جمله عدم دسترسی گوگل آنالیتیکس برای کاربران ایرانی ، عدم تمایل به دسترسی گوگل به وبسایت شما و یا به هر دلیل دیگری تمایل به استفاده از گوگل آنالیتیکس را نداشته باشید.

هر کدام از ابزارهای مذکور دارای قابلیت هایی بوده که می تواند در تحلیل سایت به شما کمک کند. حتی در صورتیکه از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید نیز پیشنهاد می کنیم حتمأ این سایت ها را مورد بررسی قرار دهید.

مطلب مرتبط  یافتن بک لینک های رقبا و استفاده از آن ها جهت بهینه سازی سایت
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *