تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین
تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین
اکتبر 20, 2018
خرید هاست
اصطلاحاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید!
اکتبر 25, 2018
منابع مصرفی سایت در سی پنل

مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

منابع مصرفی cpu سایت در cpanelموضوع منابع مصرفی سایت یکی از مهم ترین مواردی است که مدیران سایت آن دست به گریبان هستند. عدم توجه به این مطلب می تواند مشکلات زیادی برای دسترسی کاربران و بازدیدکنندگان به سایت ایجاد کند و همین امر باعث شده تا روش های متعددی برای بررسی منابع مصرفی سایت مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی منابع مصرفی سایت یکی از اصلی ترین قابلیت هایی است که در سی پنل در اختیار کاربران قرا می گیرد؛ اما پیش از بررسی روش مشاهده منابع مصرفی سایت لازم است توضیح اندکی در خصوص سی پنل و قابلیت های آن در اختیار شما قرار دهیم.

سی پنل را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سرویس های میزبانی وب یا هاست وب سایت دانست. پنل مدیریتی سی پنل معمولا بر روی سرور لینوکسی فعال می شوند و علت محبوبیت آن را می توان به قابلیت ها و دسترسی هایی نسبت داد که در اختیار کاربران و مدیران سایت قرار می دهند. مدیریت بسیاری از موارد مانند فایل های موجود در هاست، برنامه های کاربردی و همچنین ایمیل های اکانت هایی که بر روی سرور تعریف شده اند همه از طریق سی پنل انجام می پذیرد.

یکی دیگر از قابلیت های مهم موجود در سی پنل وجود بخش metric است. این بخش به مدیران سایت این امکان را می دهد تا در مورد وب سایت و کاربران آن آمارهایی را مشاهده نمایند. آمارهایی مانند منابع مصرفی سایت یا CPU and Concurrent Connection Usage ، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت یا Analog Stats ، آمار و اطلاعات کلی در خصوص وب سایت یا Webalizer ، عملكرد بازديدكننده های نهايي یا Latest Visitors ، مقدار مصرف پهناي باند یا Bandwidth ، آخرين خطاهاي ثبت شده برای سايت یا Error logs ، ترافیک استفاده شده وب سایت،  تعداد بازدیدهای انجام شده و … یا Awstats و گزارش هایی شامل نمودارها و جداول مربوط به اطلاعات افرادی که به وب سایت از طریق FTP دسترسی داشته اند با Webalizer FTP را می توان از این طریق مورد بررسی قرار داد.

مطلب مرتبط  aaPanel چیست؟ (جایگزینی برای سی پنل)

روش بررسی منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

بررسی منابع مصرفی سایت می تواند در چند بخش انجام پذیرد. مصرف پردازنده یا همان CPU، حافظه یا Hard Disk و میزان پردازش های هم‌زمان روی وب سایت بخش هایی هستند که در نهایت میزان منابع مصرفی سایت را تعیین می نمایند. در سرویس هایی که به صورت اشتراکی ارائه می شوند نیاز است برای وب سایت میزان منبع خاصی در نظر گرفته شود.

استفاده بیشتر از اندازه از هر کدام از بخش های تخصیص داده شده به وب سایت منجر به کندی لود شدن و ایجاد اختلال در سایت می شود.

احتمالاً در بسیاری از شرایط با پیام خطای 508 رو به رو شده اید. این پیام که به صورت Error 508 Resource Limit is Reached نمایش داده می شود به علت همین کندی حاصل از استفاده بیش از اندازه از منابع مصرفی سایت است. البته این ارور یک ارور همیشگی نیست و به صورت لحظه ای ظاهر می شود و سپس از بین می رود.

منابع مصرفی سایت

بررسی منابع مصرفی سایت با استفاده از CPU and Concurrent Connection Usage

بررسی منابع مصرفی سایت با این گزینه به صورت دقیق و با استفاده از انواع نمودارهای گرافیکی صورت می پذیرد. برای دسترسی به CPU and Concurrent Connection Usage باید ابتدا وارد هاست سی پنل شده و از قسمت Metrics وارد این بخش شوید. در صفحه Resource Usage Overview گزینه ای با عنوان Details وجود دارد که با کلیک بر روی آن امکان دسترسی به جزئیات مصرف منابع به صورت نمودارهای گرافیکی قابل مشاهده است.

مطلب مرتبط  چگونه احراز هویت دو عاملی را برای SmarterMail فعال کنیم

در این قسمت گزینه های متعددی برای بیان منابع مصرفی سایت وجود دارد که به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت:

1 – مصرف منابع CPU (CPU Usage)

یکی از مهم ترین بخش ها در بررسی منابع مصرفی سایت مربوط به میزان مصرف CPU برای هر حساب کاربری است. مصرف بیش از اندازه از منابع CPU باعث بروز اختلال هایی در سرور می شود که نتیجه آن کندی لود شدن سایت و یا عدم دسترسی کاربران به سایت است.

2 – مصرف IO (Input / output Usage)

توان عملیاتی کاربران وب سایت از طریق محدودیت در Input / output مورد بررسی قرار می گیرد. محدودیت Input / output را بر حسب KB/s محاسبه می کنند. در این جا هم استفاده بیش از اندازه از منایع Input / output که یکی از منابع کمیاب در سرور است که در اختیار وب سایت ها قرار می گیرد می تواند منجر به کندی سرعت لود شدن وب سایت گردد. در بررسی منابع مصرفی سایت به مصرف Input / output توجه ویژه ای می شود.

3 – کنترل پردازش های ورودی ها (Entry Processes)

پردازش ورودی ها و کنترل آن ها هم در بررسی منابع مصرفی سایت نقش مهمی دارند. در وب سایت ها برخی از اسکریپت ها وجود دارند که می توانند به صورت هم‌زمان توسط کاربران مختلفی که در حال استفاده از وب سایت هستند مورد استفاده قرار گیرند. این اسکریپت ها بهترین راه هستند برای درک محدودیت کنترل پردازش های ورودی ها هستند. اهمیت این موضوع در بررسی منابع مصرفی سایت به عدم عملکرد مناسب وب سرور آپاچی مربوط می گردد.

مطلب مرتبط  آموزش فعال کردن Cron Jobs در سی پنل

4 – تعداد پردازش های سایت (Processes)

تعداد پردازش های سایت یکی دیگر از مواردی است که در بررسی منابع مصرفی سایت نقش مهمی ایفا می نماید و به سادگی مشخص است اگر تعداد پردازش های موجود در یک بازه زمانی مشخص از یک حد نرمال بالاتر برود امکان انجام فرایند های جدیدی برای سرور فراهم نخواهد بود مگر زمانی که پروسس های موجود تمام شوند. اهمیت این موضوع در این است که از بروز حملات DDos جلوگیری می نماید.

5 – تعداد Entry Processes و virtual RAM نادرست (Faults)

در بررسی منابع مصرفی سایت این بخش همان طور که از عنوانش مشخص است تعداد Entry Processes و virtual RAM نادرست را که سیستم ثبت کرده است نشان می دهد.

به طور کلی مدیران وب پس از بررسی منابع مصرفی سایت می توانند تصمیم گیری های مناسبی در خصوص پنل هاست خود نمایند. در صورتی که میزان مصرف منابع بیش از مقدار پیش بینی شده باشد مدیران سایت با ارتقا سرویس هاست خود می توانند قابلیت های بیشتری را برای سایت خود فراهم آورند.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *